Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Stado schreef:denz schreef:Ik vind het zeker noodzakelijk!
Een paard hoort niet op een stuk zand, die moeten zich lekker uit kunnen leven op het gras, das toch veel lekkerder?
Gras is lekker ja...maar wat als je dat nou niet hebt?? Mijn paarden hebben alletwee een ruime stal die uitkomt op een grote paddock (met zand dus...). Ze kunnen de heledag in en uit lopen, krijgen vaak (!) per dag lekker hooi, s'avonds brokjes, ze hebben speelgoed en elkaar om lekker bezig te zijn, een dik bed van stro in hun stal en omdat ze aan huis staan krijgen ze veel aandacht. Volgens mij zijn ze hartstikke gelukkig. Er zijn paarden die de hele dag op stal staan, die niets anders hebben dat het uurtje per dag dat ze er even uit mogen
. Dat zijn ook echt geen uitzonderingen...stallen vol van die paarden! Of je hebt mensen die ze wel in de wei zetten, maar dan niet op de volle wei, die zetten een piepklein stukje wei af want anders eten ze te veel gras. Met als gevolg dat die paarden amper hun benen kunnen strekken. Dan zijn die van mij toch wel gezegend met hun stuk zand! Begrijp me goed, ik zie ze ook veel liever in een grote wei (over 2 jaar hebben ze dat ook), maar het is niet noodzakelijk. Zonder kunnen ze ook heel gelukkig zijn, maar dan moet je daar zelf iets meer voor doen.