wie maakt lange buitenritten en wie doet dit alleen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: wie maakt lange buitenritten en wie doet dit alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:04

Ik ga vaak buitenrijden en ook over het algemeen alleen.
Maar genieten van de natuur is er niet bij, hier in het Westland.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:13

Mijn trainingsritten voor de endurance rijd ik vrijwel altijd alleen. Soms met een mede-endurancer, maar aangezien ik die niet in mijn directe omgeving heb zitten moet ik daar speciaal voor afspreken en dat doe ik niet wekelijks.

Met stalgenoten of met vriend(inn)en die een dagje of weekend langskomen met hun paard maak ik ritten die wat rustiger en/of minder lang zijn. Vooral met meer stap dan in mijn trainingsritten. Daar kan ik ook van genieten. Maar de lange ritten in een wat hoger tempo maak ik dus voornamelijk alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:15

Ik ging eigenlijk bijna altijd alleen t bos op.... Heeeerlijk, me & my horse..
Later ging ik wel wat meer met een vriendin, maar toch nog vaak alleen.
Met mn nieuwe paard ga ik nog maar niet alleen Haha! niet zo slim

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:40

hier nog eentje in der eentje (met paard) Vork
Ik heb meestal mijn tijd-met-paard precies uitgemeten en het komt niet echt vaak voor dat er precies gelijkertijd iemand ook gaat rijden.
Vind het ook heerlijk om samen te rijden, je eigen tempo, onderweg bedenken waar je heen gaat en hoelang je nog zin hebt. Saampjes over dunne paadjes slingeren, dat doe je toch minder snel met meer ruiters.
Ik vind inderdaad dat ik ook meer contact met hem heb op zo'n buitenrit, Shoq is echt veel drukker met anderen erbij.

Heb wel áltijd mijn mobiel bij, hoevekrabber enz. tis toch wel riskanter hoor in je eentje.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:32

ik trek ik meestal alleen op uit omdat ik dan lekker mijn eigen route en tempo kan bepalen en ik echt kan genieten van de rust.
mijn vriend gaat regelmatig mee op de mountain bike.

ik vind het ook leuk om met iemand anders te gaan,maar dat doe ik eigenlijk alleen als we dan toevallig op het zelfde tijdstip gaan rijden.
echt afspreken met iemand doe ik niet vaak eigenlijk.

vanmiddag heb ik een rit van 2 uur gemaakt en toen ik op stal aankwam,vroeg een stalgenoot of ik nog ff een rondje met haar mee ging...ook gezellig dus.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:39

Ik ga nooit alleen...ik ben altijd vergezeld van mijn busje pepperspray Haha!

Ik heb wat rare dingen gezien en dan voel je je alleen echt niet zo happy.....
Bij elke ritsel, dacht ik daar komt er weer 1.
Een tijd lang durfde ik niet meer alleen in het bos te rijden en aangezien bijna nooit iemand van onze stal het bos in gaat, kon ik ook niet meer. Daar werden ik en mijn paard behoorlijk sjagerijnig van.

Ik was het beu....heb lekker illegaal zo'n busje besteld en ga nu lekker met dat spul op stap!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:47

ik heb nog een jong paard,word dit jaar 4,
mijn moeder rijdt er 1 of 2 keer per week mee buiten,samen met nog een paard,
verder als ik buiten ga rijden ben ik 9 van de tien keer alleen,
ben wel van plan meer buiten te gaan rijden om mijn paard wat makker te laten worden als hij alleen is !

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:52

Met mijn lease paarden ging ik in het begin altijd samen met de eigenaresse naar buiten, later mocht ik alleen. Toen ik mijn pony net kocht was hij nog nooit over de weg gegaan dus dat moest hij nog "leren". Toen ging er wel altijd iemand mee. Later ging ik ook alleen. Wel lekker, even weg van alles en iedereen en geen gezeur aan je hoofd Tong uitsteken Nu ga ik vaak met Alacairion hier op bokt het bos onveilig maken Vork

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:00

Ik rijd wel vrijwel altijd alleen, maar dat is omdat er dan niemand is om mee te gaan rijden. Echt expres alleen ritten maken doe ik niet, de natuur in de buurt heb ik nou wel gezien. Als ik ergens midden op de veluwe zou wonen zou ik dat misschien wel doen';)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:39

hey!

ik ga meestal met 2-3 vriendinnen en hun ponys lekker ommetje maken in het bos/vlaktes

maar als ik alleen ga, doordat vriendinnen niet kunnen, oh heel bewust (ben een eenzaad Knipoog ) dan zit er vaak een goede lange rit in. Soms 2 uurtjes, soms echt 4 dikke uren. Mijn pony is het gewoon en doet het héél graag. Onze wandeling bestaat soms uit beetje crossen op de vlaktes, beetje springen over wat boomstammetjes ofzow, of soms gewoon lauter stappen in het bos. En ik vind et altijd heeeerlijk

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:18

In het verleden heb ik dat veel gedaan, eerst noodgedwongen, want we mochten niet in de wei van de eigenaar van de ponies rijden, en een bak was er niet. Later ben ik er erg van gaan genieten.

bij de stal waar ik nu rijd, rijden we altijd samen in de bak en buiten (ja, ben wel 2 keer naar buiten geweest Tong uitsteken). Mijn bedoeling is wel om meer buiten te gaan rijden, ik heb het idee dat mijn bijrijdpony dat ook een stuk leuker vindt dan in de bak.

En ik heb de hele dag al mensen om me heen, dus ik ga ook regelmatig alleen Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:29

Ik ging met het vorige paard ook vaak alleen weg. Heerlijk rustig, en je kunt zelf bepalen wat je doet en waar je heen gaat. Ik kon een mooie lange zandweg meestal niet weerstaan hoor, dan werd er toch even flink gescheurd Haha!
Ik moet het paard wel helemaal kunnen vertrouwen, wat mocht je per ongeluk van je paard af stuiteren, dan ben je wel helemaal alleen. Zou er dan ook niet zo snel alleen op uit gaan met een jong of onbekend paard.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:31

Ik ga ook vaak alleen naar buiten. Lekker ontspannend, maar ik moet zeggen dat ik toch wel van een gallopje hou op zijn tijd. Vooral nu ze vorot door heeft dat ze rustig bij me moet blijven. In het begin wilde ze als ze alleen was buiten nog wel eens snel worden, maar nu gaat dit heel goed.

Als ik met andere buitenrijd dan heeft ze snel de neiging om achter het andere paard te blijven lopen. Alleen is ze dapperder.

Maar goed waarshcijnlijk worden deze week de laatste ritjes gemaakt want ze is verkocht. Maar mijn volgende paardje moet ook lekker buiten kunnen rijden hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:46

Jaa ken het gevoel wel...vooral sávonds in de zomer...heerlijk gewoon Lekker zonder zadel met mijn appie ( volgend jaar ook met fjordje joehoe ). Mar tegenwoordig gebeurt het niet meer zo heel vaak dat ik alleen ga.. Heb eigenlijk altijd amarinsjuh ( van bokt ) wel bij me. Of mijn vriend Lachen of puiloog van bokt Tong uitsteken
en Sabeinaatje van bokt mot ook nog een keer mee he sab? afspraak staat al een heeeeele poos Haha!
En mensjes van de manege naast me stal gaan ook nog wel eens mee Tong uitsteken.
Dus heel vaak alleen ben ik tegenwoordig niet meer Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:48

Alleen naar het bos is er nog niet van gekomen, we zitten toch wel een goed uur bij het bos vandaan (uur met de trailer.....), maar ik maak regelmatig buitenritten door onze woonplaats heen hoor, liefst alleen. Vindt ie iets eng, dan wacht ik gewoon even, en is het echt onoverkomelijk kan ik er altijd nog afgaan. Verkeer vindt ie niet interessant dus ik draaf heerlijk over het fietspad langs de provinciale weg! Niks lekkerder dan in je eentje op pad kunnen!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:49

Ik maak ook regelmatig buitenritten (helaas niet langer dan 2 uur omdat het niet mijn paard is mijn paard is daar nog te jong voor.)
Naar 2 uur heeft de rest het wel gezien en dat vind ik jammer.

Helaas mag ik in mijn 1tje alleen langs de maas rijden van mijn ouders en niet op wegen enz.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:15

ik rijd meestal ook alleen. het voordeel is dat je lekker je eigen tempo kunt rijden en dat is voor mij lekker stevig Haha! , veel springen en een rengallopje tussendoor. Nadeel is dat je niet kan beppen in je eentje.
Tegenwoordig heb ik de GPS als partner. Ik zet vaak routes uit en dan probeer ik een leuk gemiddelde te halen. Zo heb ik er toch nog wat uitdaging aan. Wat ik wel altijd meeneem als ik alleen ga: naamkaartje met adres aan het zadel en SOS ketting om mijn eigen nek met gegevens. Lijkt me niet leuk om ergens 30 km van huis van mijn paard te pleuren, paard kwijt te zijn en niemand weet van wie het verdwaalde paard is. Ik heb het helaas 1 keer mee mogen maken vlakbij huis en daar heb ik veel van geleerd.