Cap altijd op? + poll

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij altijd je cap op?

Ja, ik heb hem altijd op.
131 (62%)
Nee, ik heb hem nooit op.
17 (8%)
Soms, ik heb mijn cap alleen op als ik ga buitenrijden (of springen e.d)
40 (19%)
anders namelijk ...
22 (10%)

Totaal aantal stemmen: 210

Ididit

Re: Cap altijd op? + poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:39

een eindeloos besproken onderwerp...

maar ja, ik heb hem altijd op, je hoort teveel gekke dingen gebeuren. Ja

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:18

Ik heb mijn cap altijd op!! Vroeger vond ik het niet nodig en reed ik vaak zonder, maar gelukkig komt wijsheid met de jaren Knipoog

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:20

ik heb hem eerlijk gezegd haast nooit op, behalve in gevaarlijkere situaties (vreemd weer, paard inrijden,...), buitenrijden en ook als ik hoger dan 1.10 ga springen...

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:27

Ik heb eigenlijk altijd een cap op... Bloos

Maar het is wel waar dat aan een cap ook gevaren zitten..
Ik heb 2 jaar geleden een ernistig ongeluk gehad waarbij ik zelfs in coma ben komen te liggen. Ik was bij eht ongeluk op mijn geizcht gevallen en als ik dan dus mijn cap op had gehad had ik mijn nek waarschijnlijk wle gebroken!

Maar toch heb ik eigenlijk nu wel altijd mijn cap op...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:30

Ik heb ook altijd een cap op, mijn moeder is ook heel streng hierover, geen cap op ---> Pony's weg, nou dan maar de cap en eigenlijk vind ik het ook niet erg, ben het gewend en mijn cap zit ook lekker dus ik voel hem ook niet echt.. Soms is het alleen een beetje warm

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:33

Sinds een jaar (toen ik een nieuwe cap kreeg) draag ik hem altijd!
Daarvoor bijna nooit maar het is gewoon verstandiger, klaar.
Toevallig heb ik eergisteren niet me cap opgehad toen ik een klein buitenritje ging maken.. Bloos Dat is echt sinds vlede jaar februari niet meer voor gekomen.. Bloos

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:48

Ik probeer eigenlijk wel altijd met cap te rijden, ik voel me ook vaak erg kwetsbaar als ik hem niet op heb....
Alleen toevallig heb ik net gereden op een welshje, zonder cap....
Kwam omdat ik alleen even langs kwam, maar ze vroeg of ik hem nog ff wou rijden, anders had ik mijn cap meegenomen. En dan is het dat dat welshje erg lief is, anders was ik er niet op gegaan, of ik had een cap moeten kunnen lenen.
Op mn eige ponys is het verschillend.. Op Chanel heb ik geen cap, die is 200% betrouwbaar zeker bij mij, ook op de kleine ponys heb ik geen cap op (dartmoor e.a.) Maar op de rest wel....
Eigenlijk wil ik ook een bodyprotector aanschaffen, vooral voor springen en de wat 'vrolijke' paarden...

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:58

Vroeger had ik noooit een cap op

Nu soms op mn newforestpony nog steeds niet.
Maar op mijn haflinger heb ik wel altijd mijn cap op
En natuurlijk als ik buitenrij Knipoog

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:51

Ik heb m'n cap altijd op. Eerst alleen omdat mijn ouders me nooit meer in de buurt van een paard laten komen als ik m'n cap niet op heb, later ook omdat ik tijdens een buitenrit in het bos was gevallen met me kop tegen een boom aan. M'n cap was toen kapot en had een zware hersenschudding, zonder was ik waarschijnlijk dood of gehandicapt. Ik moet zeggen dat ik hem sindsdien eigenlijk altijd op heb.
Ik voel me ook zekerder als ik m'n cap op heb. Heel vaag, maar als ik op een paard zit dat gaat bokken om in galop aan te springen (is maar een voorbeeld) zal ik met cap wel galoperen en zonder zou ik erover gaan twijfelen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:55

Ja, altijd. Lachen

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:02

Bij de manege waar ik rijdt is het verplicht om je cap op te hebben.
Ook als ik op andere plaatsen ga rijden ( heb vakantiewerk buitenritten begeleiden in spanje gedaan in de hitte en daar had ik ook mn cap op)
heb ik altijd mijn cap op.
Hoe graag ik dat vieze zweetding ook af zou zetten, ik denk toch iedere keer weer aan mijn veiligheid dus zet mn cap iedere keer toch maar op Ja

Binnenkort ga ik er trouwens een kopen met betere ventilatie dus dan is dat zweetprobleem als het goed is ook weer verholpen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:08

Altijd, behalve als ik even uitstap op een ander paard.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:49

Ik heb hem altijd op. Cap is verplicht op onze manege.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:54

Op de manege heb ik altijd mijn cap op. Het is verplicht, maar anders zou ik het ook doen, tenminste.. het hangt wel een beetje van het paard af. Maar ik denk dat ik het sowieso wel zou doen.

Bij mn bijrijpaardje heb ik 'm nooit op. Het is de braafste die rondloopt, en eigenlijk stappen we alleen door het Vondelpark. Dan zal ik er niet zo gauw afvallen, en wegrennen/bokken of wat dan ook doet ze gewoon niet.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:55

Ik heb hem altijd op.

Als ik val, val ik meestal op m'n rug, maar door de vaart klapt m'n achterhoofd keihard op de grond.

De cap voorkomt dan letsel aan m'n hoofd en nek.

Ik heb 1x bij zo'n val een hersenschudding opgelopen en m'n cap was kapot. De cap heeft toen het grootste deel van de klap opgevangen, ik wil niet weten hoe het gegaan was als ik hem toen niet op had.

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:00

Ik heb altíjd m'n cap op!! Behalve 3x per jaar dan als ik even op een ander (heel braaf) paard zit Knipoog

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:07

Ik heb nu bijna geen cap meer op, omdat Rashida nu op het moment weer redelijk braaf is.. Maar mocht ze toch dr gekke buien hebben dan zet ik hem absoluut op, ook als ik naar buiten ga en ga springen gaat mn cap altijd op.. Ik vind het veel lekkerder om zonder cap te rijden en vooral met de warmte..

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:08

Ik heb altijd mn cap op als ik ga rijden. Ten eerste omdat het bij ons op stal verplicht is, ten tweede omdat mn moeder gek wordt als ik geen cap op doe en ten derde is het ook eigen keus, mocht ik vallen wil ik weer op kunnen staan zonder ernstige dingen aan mn hoofd.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:23

Ik heb m'n cap de laatste tijd weer altijd op. Want deze zit een stuk beter dan m'n vorige. Hier heb ik geen last van dus doe ik hem ook liever op.
En nu ik weer aan de gang ga met springen draag ik hem zoieso.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:30

Ja.
Nouja, bijna altijd. Zomers liet ik hem vaak af, omdat mijn voorhoofd naderhand helemaal geirriteerd was. Heb vorige week een nieuwe gekocht, zit een stuk beter, en hopelijk hou ik het nu vol om braaf mijn cap op te houden.
Mijn paard heeft me er nog nooit afgegooid, maar eens moet de eerste keer zijn Knipoog

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 00:24

Altijd. Ik heb er wel een keer mijn neus door gebroken, maar liever een gebroken neus dan geplette hersentjes.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 00:42

Op Stan heb ik nooit m'n cap op, ik val toch altijd op m'n ass Clown

Verder ben ik Quellian nu aan het inrijden en dan heb ik wel een cap op. Als ik op andermans paard rij (of vreemde paarden) dan rij ik ook zeker met cap Ja

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:40

ik reed eerst gewoon op de manege paarden en pony´s daar reed ik altijd met cap daarna ben ik tequilla gaan rijden en liep ik stage op een manege waar me cap toen had laten liggen toen heb ik ongeveer een jaar zonder cap gereden nu heb ik weer een cap gekregen en heb ik hem bijna altijd op maar niet altijd. Knipoog

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:45

Meestal rijd ik met cap, maar soms ook wel eens zonder...

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:26

Eerder reed ik altijd zonder cap. Maar nadat ik de laatste tijd wat enge verhalen heb gehoord over mensen die waren gevallen en geen cap op hadden, probeer ik de cap nu iedere x op te zetten. Het valt echt tegen, als je jaren zonder hebt gereden, maar even doorbijten Haha!