! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!
Kampioensmoeder of niet, de pony moet het zelf doen met jou erop... en een 2 jarige pony van C/D formaat, hoeveel zijn er nu werkelijk goed van dat ras...?! Citaat:Penny's.... snap niet dat je dit nog durft te vragen weet je dat? Voor een pony... niets tegen Fell-pony's en de top behalen, maar als jij nog niet eens inziet wat een pony waard is, wat heeft het dan voor nut om een dop-topper te kopen terwijl je er geeneens verstand van hebt Kampioensmoeder of niet, de pony moet het zelf doen met jou erop... en een 2 jarige pony van C/D formaat, hoeveel zijn er nu werkelijk goed van dat ras...?!
maartjevO schreef:Citaat:Penny's.... snap niet dat je dit nog durft te vragen weet je dat? Voor een pony... niets tegen Fell-pony's en de top behalen, maar als jij nog niet eens inziet wat een pony waard is, wat heeft het dan voor nut om een dop-topper te kopen terwijl je er geeneens verstand van hebt Kampioensmoeder of niet, de pony moet het zelf doen met jou erop... en een 2 jarige pony van C/D formaat, hoeveel zijn er nu werkelijk goed van dat ras...?!
Antwoord niet, of geef normaal antwoord zou ik zeggen.
Ze steld gewoon een vraag en had advies nodig.
Hoe ben jij begonnen? Zeker meteen aan de top...
Hermesdeux schreef:maartjevO schreef:
Antwoord niet, of geef normaal antwoord zou ik zeggen.
Ze steld gewoon een vraag en had advies nodig.
Hoe ben jij begonnen? Zeker meteen aan de top...
Ja inderdaad... ik heb geleerd om te kijken naar wat ik zie en te oordelen naar wat ik krijg... dat heeft niets met top te maken, maar met inzicht... en een verkoper praat altijd als brugman om zijn pony zo goed mogelijk te verkopen, een topper, € 5000,- euro...!! Kopen meisje, mooi prijsje... tuurlijk!!
Citaat:
niet bij iedereen komt het direct aanwaaien dat talent, soms duurt dat even... Dan hoef je niet gelijk zo te antwoorden. Dat meisje stelt en vraag en hoopt daar een normaal antwoord op te krijgen. Daarom heet dit Vraag-Maar-Raak.
Als je er niet tegen kan dat dit soort vragen gestelt worden moet je niet komen kijken, we zijn nou eenmaal niet allemaal zo briljant als jij bent
Hermesdeux schreef:Citaat:
Natuurlijk, ik voel me gelijk briljant, helemaal niet! Heb ook al gePBt met TS hoor, met uitleg daarover. Ow, dus jij kunt aan de hand van dit verhaal geen oordeel vellen... nou ja sorry, maar een 2 jarige voor 5000 euro en een Fell-pony is zelfs voor een minder getalenteerd persoon wel duidelijk dacht ik zo...
) Citaat:
tuurlijk, ben het helemaal met je eens dat iemand die er zo weinig verstand van heeft zich eerst zou moeten verdiepen in de prijzen (en misschien ook wel in de rest van het paardengebeuren? een 2-jarige is zeker niet nix)
maar misschien probeert ze wel via deze weg wat informatie te winnen voordat ze zich ergens instort. En ik vind dat we zo iemand niet gelijk met zulk soort antwoorden moeten bekogelen. Niet iedereen maakt een goeie start in de paardenwereld en niet iedereen heeft daardoor een even goeie ondergrond en basiskennis. Niet iedereen begint op een goeie manege of ander bedrijf waar je gelijk alles kan leren.
Sommige mensen zijn idd erg goed in verkooppraatjes, en als jij net even wat minder thuis bent in de wereld van de paarden qua prijzen en rassen enzo, kan iemand je best wijsmaken dat je er een geweldige pony aan hebt.
Dan vind ik het persoonlijk nog wel verstandig dat ze het eerst even navraagt voor ze haar geld daaraan uitgeeft! (want jeetje, 5000 euro voor een pony waar je nix aan hebt, hoe verzinnen ze het?)