Is dit duur voor een Fell-pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: Is dit duur voor een Fell-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:37

Of gewoon Koe !

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 07:10

Het leek mij ook nogala duur maar iemand bood haar mij aan en zij dat 5000 al helemaal niet veel was, ze is heel mooi, lief, mooie gangen en kon de top halen. Maar ze had wel een eigenwil waar je boven moest gaan staan. Ik heb ook foto's gekregen en idd mooi beestje. Ik heb haar dit ook latn lezen en gezegt dat het dus niets wordt. Voor dat geld help ik liever een paar zielige veulentjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:45

ja dit is veel beter! Ik hoop niet dat je mijn reactiet at te *hard* heb opgevat, zo bedoelde ik het helemaal niet namleijk.

Voor die E9000 zou ik een hoogopgeleid paard kopen met papieren..Maar dan vind ik he og veel geld..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:24

Voor dat bedrag kun er 4 zelf in Engeland gaan halen...

Even serieus: als je persé een Fell wilt hebben, steek even de plas over, ga bij een paar goeie fokkers kijken. Koop je daar een paardje kun je hem zelf met de trailer en de veerboot gaan halen. Ben je echt stukken goedkoper uit.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:28

Penny's.... snap niet dat je dit nog durft te vragen weet je dat? Voor een pony... niets tegen Fell-pony's en de top behalen, maar als jij nog niet eens inziet wat een pony waard is, wat heeft het dan voor nut om een dop-topper te kopen terwijl je er geeneens verstand van hebt Ach gut Kampioensmoeder of niet, de pony moet het zelf doen met jou erop... en een 2 jarige pony van C/D formaat, hoeveel zijn er nu werkelijk goed van dat ras...?!

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:40

Citaat:
Penny's.... snap niet dat je dit nog durft te vragen weet je dat? Voor een pony... niets tegen Fell-pony's en de top behalen, maar als jij nog niet eens inziet wat een pony waard is, wat heeft het dan voor nut om een dop-topper te kopen terwijl je er geeneens verstand van hebt Kampioensmoeder of niet, de pony moet het zelf doen met jou erop... en een 2 jarige pony van C/D formaat, hoeveel zijn er nu werkelijk goed van dat ras...?!

Antwoord niet, of geef normaal antwoord zou ik zeggen.
Ze steld gewoon een vraag en had advies nodig.
Hoe ben jij begonnen? Zeker meteen aan de top... Vork

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:47

maartjevO schreef:
Citaat:
Penny's.... snap niet dat je dit nog durft te vragen weet je dat? Voor een pony... niets tegen Fell-pony's en de top behalen, maar als jij nog niet eens inziet wat een pony waard is, wat heeft het dan voor nut om een dop-topper te kopen terwijl je er geeneens verstand van hebt Kampioensmoeder of niet, de pony moet het zelf doen met jou erop... en een 2 jarige pony van C/D formaat, hoeveel zijn er nu werkelijk goed van dat ras...?!

Ja inderdaad... ik heb geleerd om te kijken naar wat ik zie en te oordelen naar wat ik krijg... dat heeft niets met top te maken, maar met inzicht... en een verkoper praat altijd als brugman om zijn pony zo goed mogelijk te verkopen, een topper, € 5000,- euro...!! Kopen meisje, mooi prijsje... tuurlijk!!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:51

veel te duur, 100 euro lijkt me een redelijkere prijs en dat vind ik dan nog netjes betalen.. Bloos
als je echt 5000/9000 euro te besteden zou hebben, kun je beter een pony kopen die alles al gelopen heeft en die zijn ook wel te koop voor 5000 euro ( 5000 euro is nog altijd 11000gulden)
ik zou die eigenaar maar eens gaan vragen of hij niet toevallig 500 euro bedoeld!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:05

Hermesdeux schreef:
maartjevO schreef:

Ja inderdaad... ik heb geleerd om te kijken naar wat ik zie en te oordelen naar wat ik krijg... dat heeft niets met top te maken, maar met inzicht... en een verkoper praat altijd als brugman om zijn pony zo goed mogelijk te verkopen, een topper, € 5000,- euro...!! Kopen meisje, mooi prijsje... tuurlijk!!

niet bij iedereen komt het direct aanwaaien dat talent, soms duurt dat even... Dan hoef je niet gelijk zo te antwoorden. Dat meisje stelt en vraag en hoopt daar een normaal antwoord op te krijgen. Daarom heet dit Vraag-Maar-Raak.

Als je er niet tegen kan dat dit soort vragen gestelt worden moet je niet komen kijken, we zijn nou eenmaal niet allemaal zo briljant als jij bent Slim

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:22

Citaat:

niet bij iedereen komt het direct aanwaaien dat talent, soms duurt dat even... Dan hoef je niet gelijk zo te antwoorden. Dat meisje stelt en vraag en hoopt daar een normaal antwoord op te krijgen. Daarom heet dit Vraag-Maar-Raak.

Als je er niet tegen kan dat dit soort vragen gestelt worden moet je niet komen kijken, we zijn nou eenmaal niet allemaal zo briljant als jij bent Slim

Natuurlijk, ik voel me gelijk briljant, helemaal niet! Heb ook al gePBt met TS hoor, met uitleg daarover. Ow, dus jij kunt aan de hand van dit verhaal geen oordeel vellen... nou ja sorry, maar een 2 jarige voor 5000 euro en een Fell-pony is zelfs voor een minder getalenteerd persoon wel duidelijk dacht ik zo... Clown

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:32

Hermesdeux schreef:
Citaat:

Natuurlijk, ik voel me gelijk briljant, helemaal niet! Heb ook al gePBt met TS hoor, met uitleg daarover. Ow, dus jij kunt aan de hand van dit verhaal geen oordeel vellen... nou ja sorry, maar een 2 jarige voor 5000 euro en een Fell-pony is zelfs voor een minder getalenteerd persoon wel duidelijk dacht ik zo... Clown

tuurlijk, ben het helemaal met je eens dat iemand die er zo weinig verstand van heeft zich eerst zou moeten verdiepen in de prijzen (en misschien ook wel in de rest van het paardengebeuren? een 2-jarige is zeker niet nix)

maar misschien probeert ze wel via deze weg wat informatie te winnen voordat ze zich ergens instort. En ik vind dat we zo iemand niet gelijk met zulk soort antwoorden moeten bekogelen. Niet iedereen maakt een goeie start in de paardenwereld en niet iedereen heeft daardoor een even goeie ondergrond en basiskennis. Niet iedereen begint op een goeie manege of ander bedrijf waar je gelijk alles kan leren.

Sommige mensen zijn idd erg goed in verkooppraatjes, en als jij net even wat minder thuis bent in de wereld van de paarden qua prijzen en rassen enzo, kan iemand je best wijsmaken dat je er een geweldige pony aan hebt.
Dan vind ik het persoonlijk nog wel verstandig dat ze het eerst even navraagt voor ze haar geld daaraan uitgeeft! (want jeetje, 5000 euro voor een pony waar je nix aan hebt, hoe verzinnen ze het? Clown )

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:35

Citaat:

tuurlijk, ben het helemaal met je eens dat iemand die er zo weinig verstand van heeft zich eerst zou moeten verdiepen in de prijzen (en misschien ook wel in de rest van het paardengebeuren? een 2-jarige is zeker niet nix)

maar misschien probeert ze wel via deze weg wat informatie te winnen voordat ze zich ergens instort. En ik vind dat we zo iemand niet gelijk met zulk soort antwoorden moeten bekogelen. Niet iedereen maakt een goeie start in de paardenwereld en niet iedereen heeft daardoor een even goeie ondergrond en basiskennis. Niet iedereen begint op een goeie manege of ander bedrijf waar je gelijk alles kan leren.

Sommige mensen zijn idd erg goed in verkooppraatjes, en als jij net even wat minder thuis bent in de wereld van de paarden qua prijzen en rassen enzo, kan iemand je best wijsmaken dat je er een geweldige pony aan hebt.
Dan vind ik het persoonlijk nog wel verstandig dat ze het eerst even navraagt voor ze haar geld daaraan uitgeeft! (want jeetje, 5000 euro voor een pony waar je nix aan hebt, hoe verzinnen ze het? Clown )

Je hebt ook wel gelijk, dat VMR voor vragen is, maar dan nog, kan ik deze vraag niet geplaatst krijgen...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 19:42

ik heb even de prijzen op internet bekeken van dartmoors en fells enzo, maar das niet niks. En dan stond er nog niets bij over papier 2000/2500 schijnt heel gewoon te zijn denk ik.

Ik weet wel de prijzen maar allen van papierloze veulentjes enzo. Heb zelf ook 3 pony's die stukken goedkoper waren, maar misschien heb ik daar wel mazzel mee gehad. Heb me verzorghengstje ook opgevoed vanaf dat hij een jaar was, dus denk dat ik eht wel aan zou kunnen. Maar ik heb nu een 9 jarige gevonden voor 300 euro, voor die prijs kun je nog wel een paar keer xtra laten keuren Tong uitsteken

Het is een moorkopschimmletje van 1,33 ongeveer.

Onbeleerd enzo, dus weer lekker een nieuwe uitdagfing, me shet ken zo ongeveer alles al.