Hoe haal jij je paard uit de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe haal jij je paard uit de wei

Ik lok hem met een worteltje.
6 (4%)
Als ik bij het hek sta komt ie al naar me toe
65 (49%)
Ik loop naar em toe en hij blijft gewoon stilstaan totdat ik bij hem ben en hem kan mee nemen
55 (41%)
Ik ben iedere dag een kwartier [of langer] bezig om hem te vangen!
5 (3%)

Totaal aantal stemmen: 131

Dennis

Re: Hoe haal jij je paard uit de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:39

Ik heb er 2 gekozen. Bij alle 3 mijn pony's is het het zelfde. Meestal komen ze al naar me toe en ik kan ze iig zo pakken zonder dat ze weg lopen.

Dennis komt wel eens brullend aan galoperen. Maar dat is meestal alleen zo als hij weet dat hij mag dekken Tong uitsteken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:45

Ik loop naar ze toe en kan ze altijd zo pakken. Of ze komen al naar het hek, dat is per dag anders.

Maar lokken met voer ofzo dat hoef ik niet en erachteraan rennen om ze te vangen ook niet Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:49

Als ik de hengst roept dan komt hij netjes aangedraaft en wacht tot ik er dan ben. De andere 3 paarden gaan dan bij hun weiland al klaar staan. En het maakt niet uit hoe lang ze erin staan, al staan ze er maar een uurtje in ze komen wel! (Ben ik ook super blij mee Haha! )

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:54

Pasha schreef:
als ik kom Hinnikt Pasha.. en gaat ze bij de uitgang staan Lovers
Is het geen schatje Lovers

deed de mijne ook (staat nu nie tmeer in de wei) als ik aan kwam fietse begon die te hinnike en kwam die naar voren gegalopeert en stond hij bij het hek op me te wachte Haha!

nu als hij los in de bak staat fluit of roep ik een keer en dan komt hij ook naar de uitgang Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:56

Ro komt in 99 % van de keren in de wei zo snel mogelijk naar me toe. als ze mijn contouren al ziet staat ze er al. als ze mij niet heeft gezien hoef ik maar 1 x te roepen en ze komt meteen. soms blijft ze staan en moet ik haar halen, maar dat is op 1 hand te tellen.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:04

Als Kathy me ziet komt ze al hummelend naar de omheining Haha!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:19

Als ze goed gehumeurd zijn, en er al een tijd in staan, komen ze op je af rennen wanneer je in je handen klapt.
Soms vertikken ze het gewoon, en dan moeten we ze gaan halen. En als je echt pech hebt, gaan ze dan nog tikkertje spelen Haha!

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:21

mijn ponytje moet ik halen, soms rent hij weg, soms niet. ligt eraan of hij zin heeft Haha! Tong uitsteken

op mijn stage in de paardenkliniek, verzorgde ik ook de fokmerries+sportpaarden van de eigenaar.
de meeste kwamen er wel aan als ze je zagen, die hoog drachtige merries kwamen hinnekend aangegalopeerd zodra ik hun riep... how sweet! Haha!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:32

Meestal komen ze nadat ik even hallo heb geroepen aanlopen. Ik heb ook geen halster nodig om ze mee te nemen, het zijn net honden, als ik zeg 'kom' lopen ze mee Haha!
Een paard waar je eerst een kwartier achteraan moet hobbelen, daar zou ik echt niet tegen kunnen. Ik zou ook gaan twijfelen of de band wel een beetje oke is en of ik niet alleen maar langskwam om ze aan het werk te zetten, dat ze daarom niet zouden willen komen. Niet als kritiek bedoeld op mensen die dit probleem hebben hoor, maar dat is wat ik mijzelf af zou vragen.

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:45

Hier helaas niet het mooie verhaal dat ie op me af komt galopperen Huilen Haha!
Soms kijkt ie ff op als ik m roep, en gaat dan vrolijk verder met grazen, vaak een paar stapjes verder de wei in zefs Clown
Maar hij blijft wel altijd keurig staan als ik m kom halen Ja en een enkele keer de laatste 2 meter komt ie naar me toe Haha!
Hij heeft duidelijk zoiets van 'als het moet kom ik wel mee, maar dan moet je me wel komen halen' Gestoord

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:25

Ligt eraan hoe lang ze al in de wei staat. Als ze er al de hele dag in staat komt ze wel naar me toe. Maar smiddags mag ik haar gewoon gaan halen. Gelukkig rent ze niet weg voor me. Ik moet hoogstens naar het uiteinde van de wei lopen... Clown

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:29

Ik neem altijd wat snoepjes mee.... Al ben ik soms alsnog wel erg lang bezig om haar uit de wei te halen, want in de zomer staat ze vaak op zo'n groot land dat ik wel een kwartier soms bezig ben om naar haar toe te komen en dan ook weer een kwartier terug Tong uitsteken

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:35

Meestal komt ze me tegemoed gestapt en ik haar tegemoet gelopen zodra we elkaar zien. Soms stormt ze naar het hek (vooral als ze emmers ziet Clown ).

Ze is één keertje weggelopen. Ze kreeg een klap op dr kont met het halster erachter aan en ik kon haar daarna meteen pakken. Het spelletje was blijkbaar niet leuk .

Ze krijgt trouwens wel altijd wat lekkers. Liefde gaat door de maag Knipoog

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:03

Ik moet haar altijd gaan halen, eten is veel belangrijker en van rennen wordt je moe Clown
Als ik een andere pony die bij haar in de wei staat wil vangen moet ik er eerst de halve dag achteraan rennen, erg vervelend en vermoeiend.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:54

Als ie er al lang genoeg in heeft gestaan dan roep ik een keer en komt ie aan galloperen. als ie eigenlijk langer wil blijven staan dan doet ie alsof ie doof is en moet ikhem komen halen, maar hij loopt gelukkig niet weg.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:55

Meestal fluit ik een keer of roep z'n naam en dan komt ie gewoon.
Als ie niet komt, blijft ie wel gewoon staan en kan ik hem gewoon pakken.
Zelden dat ik bij ons op stal hoef te gaan vangen, meestal komen ze vanzelf aanlopen als ik ze roep.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:45

Zo dus:
Afbeelding
En ik heb niet eens eten Haha!

Beetje maffe foto, maar hier is hij net over een van die geulen in de wei gesprongen. Zo komt Jordy dus vaak aanrennen, nadat ik heel hard Jooooooordyyyyy!!!! heb geroepen. Om vervolgens een sliding voor je neus te maken.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:52

Zodra ik het pad op kom en ze zien/ruiken of horen me dan komen ze meteen naar de ingang van het land...en staan ze nog te dringen ook wie me als eerste mag begroeten Haha! Bloos

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:08

9 van de 10 keer loopt ze al naar het hek als ze me aan ziet komen. Als ik tussen me tanden fluit wordt er ook soms zelfs nog even terug gehinnikt, maar dat is niet altijd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:15

Ik r0eP MiJn p@@Rd gE\/\/00n. En d@n k0mT Ze gE\/\/00n. NeTjE$ n@@R HeT HeK. z0@L$ hEt h00Rt Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 06:19

Het eten staat al te wachten in de bakken, dus meestal staan ze al aan het hek te dringen. Kwestie van de wei open doen en ze gaan alle 6 netjes hun eigen stal in.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:28

Supertje schreef:
Zo dus:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LALDL8ZD[/img]
En ik heb niet eens eten Haha!

Beetje maffe foto, maar hier is hij net over een van die geulen in de wei gesprongen. Zo komt Jordy dus vaak aanrennen, nadat ik heel hard Jooooooordyyyyy!!!! heb geroepen. Om vervolgens een sliding voor je neus te maken.

Heerlijk is dat he? De mijne komt als ik fluit:

Dat gaat zo

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:58

Kan ik niet alle 4 de opties aanklikken? Tong uitsteken Mijn shetlandertje is echt onvoorspelbaar, meestal moet je naar hem toelopen en laat hij zich wel pakken. Andere keren rent hij dan ineens weg en kan je hem met wat eten wel lokken. Als hij echt z'n bui heeft helpt dat ook niet en kan je er een half uur achteraan gaan lopen en soms krijg je hem helemaal niet te pakken Clown Ik heb in de 12 jaar dat ik hem heb geloof ik 10 keer meegemaakt dat hij naar het hek kwam rennen.
Mijn andere paardje komt wel naar het hek als ik hem roep, maar dan wel heel rustig en ondertussen kan je best nog wat hapjes gras eten Vork Maar ik laat hem dus naar mij toe komen, hij is nog jong dus ik hoop dat hij niet zo'n ettertje ermee wordt als mijn shetje (die is nu 23 Knipoog )