Na een val er gelijk weer op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Re: Na een val er gelijk weer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:52

ik spring er, als het kan gelijk weer op en rijd rustig verder Tong uitsteken
zo'n kind huilt snel, en ik denk dat er dan gewoon naar een andere pony moet worden gekeken... en ik ken ook wel kinderen die gepusht enzo worden, en als het egt paardengekken zijn maakt het niet uit!
mijn kind zal, als het wil, niet alleen als het wel uitkomt moeten rijden, ook als het n keer geen zin heeft tog egt even rijden...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:13

Alacairion schreef:
Tja. Van die mensen had ik het misschien ook wel verwacht..
Maargoed......

Ik ben er dus wel weer opgestapt, er was verder niemand bij, ik ben eerst 10 blijven liggen en toen heb ik mn (bijrijd)paard gepakt en ben er weer opgeklommen, een paar rondjes gestapt... Dat heeft de pijn wel wat erger gemaakt, daarom was het niet zo slim. Dat paard was opzich best lief, maar een beetje gek af en toe, als er een paard langs kwam draven oid ging ze nogal uit haar dak.
Dus van haar ben ik best onzeker geworden. Gelukkig heeft mn haffie dat weer helemaal goed gemaakt.

Ik ben pas ook nog van een fjord afgevallen, was aan het draven in het bos, en toen zag meneer een vogeltje. hij draait zich om en daar lag ik Haha!
Toen ben ik er ook gelijk weer opgegaan maar dat is zo anders, ik vertouw dat paard volkomen..

Sammie? Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:16

Hahahhaha ja sammie!!!!

He zus zeg dat nou niet, ze mogen niet weten dat ik van een bomproof fjordekop af ben gevallen Haha!

hahaha

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:18

Nu ben ik niet bang om te vallen en heb er ook nog nooit een trauma aan over gehouden, maar ik stap sowiezo altijd weer op. Is het niet om weer op te stappen zodat ik niet bang word, dan is het wel om het paard even goed af te leren om mij eraf te gooien (tenzij er sprake is van een blessure van het paard ofzo).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:20

Citaat:
is het wel om het paard even goed af te leren om mij eraf te gooien

Of om hem vertrouwen terug te geven.

Zoals samen over de kop vliegen door een balk die tussen de voorbenen blijft hangen.
Dan vind ik het voor mezelf fijn, dan heb ik weer gesprongen voordat ik besef dat ik gevallen ben en idem met het paard.
Die heeft dan ook weer vertrouwde afsluiting.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:11

Ik stap er ook altijd terug op. Een keer, toen was ik 8 (nu 13), was ik voor het eerste op een grote merrie aan het rijden. Ze was heel braaf alleen soms wat pittig. Ik reed een grote volte en moest aanspringen in galop. Ze bokte en ik vloog over haar nek. Ik landde net voor haar hoeven en zag boven mij haar hoofd. Ik had echt schrik en ik durfde er niet meer op. Mijn instructeur en m'n moeder hebben me toen gepushd om er terug op te kruipen en nu ben ik blij dat ik dat ook gedaan heb. Mijn nicht is op kamp van een tinker gevallen, ze is er niet terug op gekropen en ze rijdt nu al 2 jaar niet meer. Mijn moeder is er een keer opgestapt met gescheurde kruisbanden. Volgende dag kon ze haar been bijna niet meer bewegen. Ach gut bij ons op de manege proberen ze je er altijd terug op te krijgen. Ales dit niet meer gaat, rijdt er iemand anders nog een half uurtje op dat paard/pony en dan zetten ze hem/haar op stal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:16

runningkawa schreef:
Citaat:
is het wel om het paard even goed af te leren om mij eraf te gooien

Of om hem vertrouwen terug te geven.

Zoals samen over de kop vliegen door een balk die tussen de voorbenen blijft hangen.
Dan vind ik het voor mezelf fijn, dan heb ik weer gesprongen voordat ik besef dat ik gevallen ben en idem met het paard.
Die heeft dan ook weer vertrouwde afsluiting.

Precies. Een paar dagen later is het toch langer blijven hangen en het wordt er niet simpeler op dan.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 01:21

Hangt ervan af hoe je valt. Toen ik op mijn gezicht viel en met een rotgang doorklapte (nek dubbel) ben ik toch weer opgestapt. Achteraf heel dom natuurlijk, maar ik voelde eerst helemaal niks. Een half uur later verging ik van de pijn ... nekletsel en een gebroken neus. Ik mag van geluk spreken dat ik niet permanent verlamd ben. Volgende keer denk ik er heel goed over na voordat ik zo maar weer opstap.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 01:52

Ik ben 1 afgevallen van een pony die ook samen met mij is gevallen,ik rolde voor hem eraf.Ik ben er meteen terug opgestapt.Ok,dit kan maar een minieme val zijn maar toch was het ff schrikken Tong uitsteken