Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) Dus mijn reactie had ik ook kunnen plaatsten bij een soortgelijke topic, want er zijn er al meerder van geweest geloof ik. Weet je het is gewoon niet eerlijk dat er veel wordt beoordeeld door een stereotype beeld in ons hoofd. Zien we niet vaak wat we willen zien? Als ik een baaldag heb en eens uitval tegen iemand, ben ik dan niet gelijk het verwende kreng dat alles van pappie krijg, die denkt dat ze alles kan maken? Dat soort fouten worden dus echt snel gemaakt, en daar moeten we gewoon erg mee oppassen. 
Citaat:het gaat mij erom dat je er - op wat voor manier dan ook - zelf aan bijdraagt

). Maar ondanks dat besef ik wel wat het allemaal inhoud.

maar er lopen er ook genoeg rond met de stempel 'verwend' terwijl dan alleen maar naar de materialistische kant wordt gekeken. Ik heb ook een anky-deken (weliswaar zelf betaald) en ik zie mensen ook weleens met scheve gezichten kijken, denken gelijk dat ik het heb gekregen. Een oordeel is echt heel snel gevormd, dat is mijn ervaring, en helaas krijg je dat niet zo snel meer weg.

.
.
Dan kan iedereen z'n ei kwijt en dat lucht op. Wel is het jammer dat er zo ook mensen gekwetst door worden, juist omdat die generalisatie al snel in 'in hokjes stoppen' overgaat (Ankydeken = rijke stinkerd, rijke stinkerd = ongelukkig, Als Anky haar paard mept is het dierenmishandeling en als een doorsneeruiter met een doorsneepaard dat doet is het dapper dat die ruiter toch volhoudt met zo'n moeilijk dier, en ga zo maar door) terwijl het toch juist de uitzonderingen zijn waarop dit soort vooroordelen gebaseerd worden.