Hoe combineren jullie dat eigenlijk? School/paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Hoe combineren jullie dat eigenlijk? School/paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 18:40

Tr3z3l_l0v3r schreef:
maandag: 8:15/14:00 school, daarna naar de wei, even longeren, voeren en om 5 uur terug, dan eet ik gewoon enz
dinsdag: 8:15/15:40: ga ik alleen ff voeren
woensdag: 10:00/15:40: ook meestal alleen voeren en wat poetsen
donderdag: 8:15/12:40: gewoon wat rijden of longeren
vrijdag: 8:15/11:00: buiten rijden ofzo
en weekend gewoon lekker longeren of rijden

dit geldt nog voor 1 pony, maar komt binnekort nog eentje bij, dus dan rijdt ik ze meestal om de dag, of als mijn zusje meegaat worden ze beide gereden

en huiswerk hebben we haast niet, en als we dat al hebben, maak ik dat in die les af, en leren doe ik bijna nooi Bloos en anders doe ik dat s'avonds in bed

ik doe vmbo, ( basis ) en zit in het 3e jaar.

Ik doe VMBO-T Zit nu in de 3e ben in de 2e blijven zitten.
Ik heb gewoon echt geen tijd meer voor school Tong uitsteken
Dat word wat Verward Mijn vervolg opleiding word MBO Geldermalsen....Paardenhouderij. Dan komt er nog meer reistijd bij....*zucht*

Kalimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:24

Ik heb soms toch wel problemen om alles te combineren (werk + paarden + familie + vriendje + uitgaan + etc...) Eigenlijk valt dat niet te combineren maar goed... Clown

Mijn normale weekindeling:

maandag tot vrijdag: 06h opstaan , 06.30 stal in , voederen + poetsen + knollies buiten + altijd 1 longeren of rijden.
Douche in om 08.15h + ontbijt en steeds even na 09h gaan werken Bloos
Om 18h gedaan met werken: terug naar huis , en andere rijden/longeren.
5x per week geef ik les op verplaatsing dus ben meestal om 22h terug thuis, even eten en dan naar vriendje om te slapen Slapen

weekend. 07h voederen + 1 rijden/longeren, poetsen thuis + boodschapjes + om 18h terug eten en dan uitgaan!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:28

Ik zit iedere dag ong tot 14.00-15.00 uur op school. Ik Ben dan ong. 15 min. onderweg naar huis. Daar kleed ik me om en ga naar de stal. is ong 3 min. op de scooter.

Het lukt me iedere dag. En af en toe ga ik savonds. Kan ik overdag nog wat anders doen.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:32

Ik moet vaak op school al heel lang wachten ivm. ongelukkige bustijden... Vaak 's ochtends een uur/ half uur en 's middags altijd nog een uur. Dus dan doe ik al een groot deel van m'n huiswerk.
Dan ben ik half 5 thuis, en ga ik of gelijk naar Melody of eerst tot het eten huiswerk en dan naar Melody. Melody staat gelukkig op 5 minuten fietsafstand.
Meestal red ik het wel, maar soms als ik echt een heel groot pw heb de volgende dag ofzo, dan ga ik een dagje niet naar melody.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:34

Ik doe altijd zoveel mogelijk huiswerk in de les (niet naar de uitleg luisdteren:P) en dan hoef ik thuis bijna nx meet te doen! das wel handig! maar jij hebt het wel heel druk.. pff... sielug hoor! heel veeel suc6 met overggaan, en je paardje natuurlijk!!;)

kuzz eva.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 19:40

Kalimba schreef:
Ik heb soms toch wel problemen om alles te combineren (werk + paarden + familie + vriendje + uitgaan + etc...) Eigenlijk valt dat niet te combineren maar goed... Clown

Mijn normale weekindeling:

maandag tot vrijdag
: 06h opstaan , 06.30 stal in , voederen + poetsen + knollies buiten + altijd 1 longeren of rijden.
Douche in om 08.15h + ontbijt en steeds even na 09h gaan werken Bloos
Om 18h gedaan met werken: terug naar huis , en andere rijden/longeren.
5x per week geef ik les op verplaatsing dus ben meestal om 22h terug thuis, even eten en dan naar vriendje om te slapen Slapen

weekend. 07h voederen + 1 rijden/longeren, poetsen thuis + boodschapjes + om 18h terug eten en dan uitgaan!

Ik heb niet eens tijd om uit te gaan! Ik ben veel te moe!
Het kost me gewoon onwijs veel energie.
Gelukkig hoef ik na deze week de stallen voortaan maar weer 2 × per week te doen en niet 6 × Dat is zo vermoeiend.....

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:02

Nou ik doe dus de paardenhouderij opleiding in Groningen (4 jaar) en zit nu in de 2e maar heb nu al voor de 2e winter bijna geen tijd kunnen besteden aan mn paarden/ponys! T is verschrikkelijk want zelfs op een paardenhouderij school houden ze geen rekening ermee dat je thuis paarden hebt Boos!

Kalimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:51

Veel energie heb ik ook niet meer! En de zomer moet nog beginnen Verdrietig .... En heb net nog een cursusje bijbesteld; moeten jullie allemaal eens bekijken www.equinehorsesience.com
Superinteressant!! Is de beste Canadese Agrarische universiteit én zijn betaalbare prijzen.
Mijn paarden doe ik niet weg dus het zal minder uitgaan worden !
Ben soms wel jaloers op mensen tijd én geld hebben om andere dingen te doen Nagelbijten / Gniffelen

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:02

Ik ken dat gevoel. Ik studeer in utrecht, woon op mezelf in Amterdam, heb een pony waar ik 5/ 6 dagen per week heen ga (op de fiets) en ik werk ook 3 (soms 4) dagen per week om alles (studie, pony en huisje) te kunnen bekostigen.
Het is zeker erg druk en vaak moeilijk te combineren, maar ik kan ook geen van de drie dingen laten vallen. Mijn vrienden zijn gelukkig erg relaxed, ze weten dat ik niet vaak met ze kan afspreken maar ze weten ook dat ik wel mijn best doe om tijd voor ze vrij te maken. Van alle dingen lijd mijn school er het meest onder, ik heb hierdoor al 1,5 jaar studie vertraging opgelopen. Het is lastig, maar ik zou mijn pony nooit weg kunnen doen. Ik heb gewoon geaccepteerd dat ik er extra moeite voor moet doen. Soms als het echt te druk wordt dan vraag ik of mijn bijrijdster wat extra dagen naar mijn pony wil gaan, dan heb ik toch wat extra tijd voor mezelf.
Succes!