pony/paard ooit verkopen aan manege?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Je pony/paard ooit verkopen aan de manege?

Ja, omdat..
10 (23%)
Nee nooit omdat..
30 (69%)
anders namelijk..
3 (6%)

Totaal aantal stemmen: 43

Happiness

Re: pony/paard ooit verkopen aan manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:03

Nee nooit!
Elke dag andere ruiter en de manege waar ik reed: mini stallen konden met moeite omdraaien en 1 keer in de week uitmesten.
Ik zou mijn paardje daar nooit heenbrengen

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:55

No way!!
Daar is ze veel te eenkennig voor en trouwens, de gemiddelde manegeruiter kan niets met haar beginnen. Als je de hulpen niet correct geeft doet ze gewoon niet wat je wil, ik loop er zelf nog regelmatig tegenaan dat ze me op slordigheden wijst. Ze kan ook nog eens niet goed tegen drukte en houdt al helemaal niet van allerlei gespuis dat bij haar box rondhangt! Mevrouw heeft tanden namelijk. Clown

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:34

Nee, nooit! Bij ons op de manege heeft er eens iemand een paard aan de manege verkocht en de eens zo trotse ruin is nu precies een zak vuil Vind het zo zonde voor de beest.. Elke manege is natuurlijk anders, maar ook de ruiters! Nee dank u!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:55

Ik riep eerst ook altijd nee, maar ik heb Bennie toch aan de manege verkocht.

Ik kon hem absoluut niet meer betalen en ondanks z'n moeilijke karakter gaat het heel goed.

Het is gewoon een pony wat meerdere uren per dag lopen nodig heeft, anders gaat ie zich vervelen.

Ik zie hem met dressuur en springen onderling steeds winnen en hij oogt vrolijk.

Af en toe heeft ie een baaldag, maar wie niet.

Hij heeft een ruime stal, krijgt goed te eten en gaat 's zomers met andere pony's de wei op.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:06

Waarom niet? Ze kunnen toch niet allemaal particulier verkocht worden? En dan nog, wie zegt dat de koper van jouw paard hem tot in lengte van dagen houdt.
Als je hem zelf verkoopt aan een manege weet je tenminste waar hij terecht komt.

Onze Buster was geen dressuurwonder(maar wel m1!) maar kon leuk springen. Hij heeft maanden te koop gestaan. Toen belde een manege die hem wel kende.

Dagelijks naar buiten in groepen, goed eten en 2 à 3 uur per dag lopen.
Het is een C pony dus een ideaal maatje voor een manege. Hij staat er nog steeds en ziet er zeker niet slecht uit.

Hadden we hem particulier verkocht was hij nu al 3 of 4 keer doorverkocht. Gewoon vanwege zijn maat. En waar zou hij dan zijn??

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:07

ECHT NOOIT !!!!
Ik zie mijn pony’ s nog niet als manege pony’ s hoor!! Elke keer een ander mens op je rug, de een schopt nog harder als de ander (beginnersles bijv. Huilen )

zie dat gewoon echt niet zitten, als ik ze echt zou MOETEN verkopen, doe dan maar naar een mooi boederijtje, waar ze (bijna) elke dag bewging krijgen, en lekker de hele dag op de wei. ( Pling klinkt bekend Haha! )

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:29

calypso1989 schreef:
JollyJumper schreef:
Er zijn ook goede maneges hoor. Ik zou mijn paarden zelf ook niet zo snel aan een manege verkopen maar ik weet dat op de manege waar mijn zoons hebben leren rijden de paarden bijvoorbeeld iedere ochtend op de wei mogen in groepen bijelkaar. Ze hebben ook allemaal een grote lichte box met een flink dik en schoon strobed en ze hoeven echt geen uren te lopen op een dag.

zie ook maar net zo'n manege te vinden die echt zo is... daar zijn er helaas veel te weinig van

Bij zoon manege komt Laukje vandaan! En de paarden hebben daar een super leven! Kan menig prive paard jaloers op zijn hoor!
Wat sommigen van jullie namelijk vergeten is dat er ook paarden zijn die dolgraag 3x een half uur willen lopen per dag! en dan 3x in de week( zo gaat het bij ons). De manege paarden bij ons (waar er dus maar 3 van zijn) lopen altijd privelessen dus de ruiters worden goed in de gaaten gehouden!
En dan als reactie op de vraag: ik denk dat ik eerst zou willen zien hoe deze manege er uit ziet! Als het b.v. onze manege is zou ik haar er zo aan verkopen!
Vork

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:25

Mijn paard gaat nooit van zn leven de lessen in.. Beter gezegd ik zal mijn paard nooit verkopen.. Aan niemand niet..Al zou diegene een miljoen ervoor bieden.. nooit..

olympia hebben we uit de manege lessen gehaald..Nou die had ik ook never nooit meer terug gedaan naar de manege..