Tsja dan ga ik als endurance ruiter ff mn kont tegen de krib gooien..
Mijn mening is dat je een paard ALTIJD moet kunnen benaderen en zelfs tijdens het eten moet kunen "storen".
Een paard met respect voor zijn eigenaar/verzorger/berijder zal dit ook ten alle tijde toelaten.
Bij de endurance eten paarden ook tussendoor op de groompunten en in de vetgate en daar worden ze zeker niet met rust gelaten, immers er moeten hartslagen in de gaten gehouden worden, ermoet gekoeld worden, dekjes moeten gewisseld enz enz... en in de tussentijd eet het paard rustig zijn hapje en nuttigt wat drank voor het volgende deel van de rit gaat beginnen.
Door een paard hieraan te laten wennen kun je ook een groot deel van de voernijdproblemen voorkomen, immers het paard weet dat degene die zich met hem bemoeit tijdens zijn lunch of dinner niet zijn eten weg komt halen.
Of ik het wijs vind wat dit meisje doet is een 2e, ze is voor zover ik het begrijp nog vrij jong en de hengst is nog niet veel gewend.
Nu is hoeven uitkrabben misschien weer het andere uiterste misschien kan ze het dier beter wennen aan een beetje aandacht in het algemeen tijdens het eten, beetje borstelen ofzo.
Hoeven krabben bij ene jong dier zou ik zowizo niet in de box doen maar erbuiten, maargoed dat moet ieder voorzich weten.