Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Breitling schreef:mijn paard is niet verzekerd. Ook is het denk ik mijn woord tegen die van hun. Alleen wij 3 zaten buiten, ik ben er van overtuigt dat het niet mijn paard was die trapte terwijl het meisje van dat andere paard (dus niet het getrapte paard maar die andere die er bij stond en de hele tijd al aan het trappen was) wel zegt dat mijn paard trapte. Dan is het toch mijn woord tegen dat van haar of zie ik dat fout? Ik ben wel wat gerust gesteld door een aantal reacties, ik denk nu idd ook niet dat ik aansprakelijk ben maarja het is toch ff een nare situatie
Citaat:Maar vertel eens, heeft de eigenaar van het paard jou dan aansprakelijk gesteld?
dan is de "onrechtmatige daad" 6:162 van toepassing...
ikkuh15 schreef:Is het niet zo dat als jouw dier schade aan andere brengt dat jij verantwoordelijk bent?
Een tijdje terug heb ik namelijk een uitzending gezien bij de rijdende rechter waarbij partij 1 zijn hond aan het uitlaten was en partij 2 tegen kwam. Ik meen me te herinneren dat de hond (een teckeltje)van partij 1 losliep en de hond van partij 2 tegen kwam (rotweiler) aangelijnd (weet ik niet 100% zeker) De rotweiler pakte de teckel en deze moest dus naar de dierenarts. De eigenaar van de rotweiler heeft toen 80% voor de kosten moeten opdraaien. Omdat de hond onder zijn verantwoording viel.
Maar of dit dan ook geldt als de andere eigenaren vrijwillig hun paarden bij elkaar gezet hebben weet ik niet. Ik denk dat dit wel uit te zoeken is of als je even kontakt opneemt met je verzekering. En het is jouw woord tegen de zijne en veel bewijs hebben ze niet dus als het echt uit zo draaien op een rechtszaak denk ik niet dat ze ver komen.
)