Ruiterbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lauwtje_

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:01

ruiterpaspoort heeft iets te maken met een fnrs manege, je rijdt proefjes ensow en zo kan je dus zien op welk niveau je ongeveer zit.

ruiterbewijs heeft idd ook wel met de verzekering te maken, aan het ruiterbewijs zit namelijk een WA verzekering.
Ruiterbewijs is voor het rijden met je eigen paard niet verplicht, wel als je in de volgende gebieden gaat rijden: bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug.

En volgens mij is het ook verplicht als je met een manegepaard naar buiten gaat, dat heb ik volgens mij ergens gelezen maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

lonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:46

Bij boktmeetings staat ook een topic over het ruitenbewijs in een weekend halen, misschien moet je daar eens bij kijken :http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=16&t=363455

succes verder Cool

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 08:57

O ik dacht dat als je buiten wilt gaan rijden je altijd je ruiterbewijs nodig hebt....ooooh dat valt dan wel mee Haha!

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:04

_Lauwtje_ schreef:
ruiterpaspoort heeft iets te maken met een fnrs manege, je rijdt proefjes ensow en zo kan je dus zien op welk niveau je ongeveer zit.

ruiterbewijs heeft idd ook wel met de verzekering te maken, aan het ruiterbewijs zit namelijk een WA verzekering.
Ruiterbewijs is voor het rijden met je eigen paard niet verplicht, wel als je in de volgende gebieden gaat rijden: bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug.

En volgens mij is het ook verplicht als je met een manegepaard naar buiten gaat, dat heb ik volgens mij ergens gelezen maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

In die natuurgebieden waar jij het over heb stond laatst in bit dat je daar niet meer je ruiterbewijs hoeft te hebben, maar een weekkaart of een jaarkaart moet kopen van het gebied, dit omdat stichting ruiterbewijs niet helpt in het onderhoud van de ruiterpadden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:22

gesina schreef:
Vroeger was het verplicht ruitebewijs halen ( is wel errug lang geleden hoor +_ 25 jr terug)
Is het nu zo dan dat het niet overal meer verplicht is?
Hoe kom je er achter waar het nog WEL verplicht is?

Hahahaha, waar heb je die onzin vandaan. het ruiterbewijs bestaat niet eens langer dan 20 jaar, dus dat is onzin. Algemeen verplicht is het alleen in de hoofden van de heren van de SRR.
Het is maar op een paar plekken verplicht. De SRR heeft wel voor elkaar dat je in bepaalde gebieden korting krijgt op de verplichte toegangskaarten (enkele gebieden van Natuurmonumenten).
In feite heeft het ruiterbewijs dus geen enkele nut, alleen als je de pech hebt bij een gebied te wonen waar het verplicht is.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:18

Sorry maar op mijne (helaas door omstandigheden door de jaren heen verlopen) staat toch echt 1979 en op die van mijn zus ook
Ik heb zelfs het boekje waar we uit moesten leren nog.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:27

ik heb mijn ruiterbewijs voor de verzekering voor als ik een x een auto ram.

In het blaadje van ruiterbewijs staat dat het sinds 2005 is veranderd. Je had normaal theorie en praktijk allemaal op 1 dag. Tegenwoordig is dit verdeelt in 3 onderdele en maakt het uit of je een eigen paard hebt of niet. Heb je die niet dan doe je zo'n 9 maanden over je ruiterbewijs.

Ik zou een informeren als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:30

Citaat:
ik heb mijn ruiterbewijs voor de verzekering voor als ik een x een auto ram.

Wouterpaard,
lees eens even het hele topic Pling Haha!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:43

gelezen ik weet zeker dat wouter niet wa verzekerd is, hij zit gewoon bij de huisdieren in en is verder niet verzekerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:44

Wouter hoeft dat ook niet te zijn
maar jij Haha!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:55

okay exuses is ook zo. Maar ik dacht dat ik mede voor wa verzekering zo nodig m'n ruiterbewijs moest halen! Niet dus (hoor je ook half jaar later ( ik sliep nog geloof ik!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:58

maakt niet uit Lachen

maar misschien dat andere het optijd lezen Lachen