ik wil wedstrijden rijden maar hij wil de trailer niet in

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

1metjePaard

Re: ik wil wedstrijden rijden maar hij wil de trailer niet i

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:02

Mijn paard ging ook de trailer niet meer in nadat ze na een paniek reactie onder de stang door de trailer uit is gekomen! Ik heb hulp in geroepen van Marijke de Jong (http://www.paardenbegrijpen.nl). Ik heb mijn paard daar 2weken gestald omdat ik niet een eigen trailer heb zodat er wel met regelmaat gedurende korte tijd geoefend kon worden.

Je raadt het al mijn paard gaat er nu zonder problemen weer op Lachen

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:04

Je paard is dominant, je moet eerst met hem afspreken dat jij het voor het zeggen hebt en daarna:

1. Kettinkje onder de bovenlip
2. poosje wachten tot ie gaat slapen
3. de trailer in lopen, iemand erachter met bezem
4. stang achter zn kont dichtdoen
5. Ketting af en BELONEN!

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 13:04

parouscha schreef:
mijn paard wil de trailer ook niet in.
Iemand uit l'warden heeft ook met zo'n parreli training het geprobeert, werkte bij die van mij maar even en toen had ze er genoeg van.
Ik weet wat je doormaakt Haha!, de frustratie Tong uitsteken

Hoe ben je aan diegene gekomen dan uit leeuwarden?

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:04

Ik zou het nooit met longeerlijnen doen als je paard bang is. Dat werkt alleen maar averechts... Mijn paard durft ook echt niet. Hij staat te bibberen op de trailer en is bang zijn evenwicht te verliezen... En als hij er op staat, laat hij zich vallen tegen de zijwand. Ik heb iets gevonden op internet (via Bokt). Dat zou wel eens kunnen helpen... www.paardnatuurlijk.nl
Ik heb nu een trailer gekocht, die ik eind zomer krijg, dan kan ik eindelijk in alle rust gaan oefenen met mijn horsie! Jij ook succes!

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 14:09

Kliko schreef:
Ik zou het nooit met longeerlijnen doen als je paard bang is. Dat werkt alleen maar averechts... Mijn paard durft ook echt niet. Hij staat te bibberen op de trailer en is bang zijn evenwicht te verliezen... En als hij er op staat, laat hij zich vallen tegen de zijwand. Ik heb iets gevonden op internet (via Bokt). Dat zou wel eens kunnen helpen... www.paardnatuurlijk.nl
Ik heb nu een trailer gekocht, die ik eind zomer krijg, dan kan ik eindelijk in alle rust gaan oefenen met mijn horsie! Jij ook succes!

Thanx!
Op die site ben ik idd ook geweest en ik ga dat ook proberen.Hoop dat dat helpt Lachen.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:52

heej

het is een beetje een moeilijk onderwerp om daar een antwoord op te geven dat echt helpt.

1 want als hij bijvoorbeeld al druk word als je de richting van de trailer op loopt zou ik heel veel voltes maken richting de trailer en dan ook steeds de trailer aanbieden en dan proberen en het steeds opnieuw blijven doen.

2 ik heb oook een keer gezien dat ze hem de trailer in reden dus er gewoon opzitten en hem de laadklep op sturen. ik denk dat het niet bij elke pony echt werkt maar het valt te proberen toch.

3 je zou een longeerlijn achter zijn kont kunnen doen dat hielp bij mijn vroegere pony altijd, maar als je pony echt bang is zou ik dat niet doen.

4 heb je het ook al wel eens in een andere trailer geprobeerd, soms vind een pony de trailer vande binnenkant gewoon eng en een andere trailer niet.

5 heb je ook wel eens geprobeerd eerst een andere pony en daarna de jouwe anders zou dat mijn eerste optie zijn voor jou

als je nog meer wilt horen moet je dat maar vertellen en dan wil ik graag ook iets meer over het karakter van je pony.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 14:58

nujaro schreef:
heej

het is een beetje een moeilijk onderwerp om daar een antwoord op te geven dat echt helpt.

1 want als hij bijvoorbeeld al druk word als je de richting van de trailer op loopt zou ik heel veel voltes maken richting de trailer en dan ook steeds de trailer aanbieden en dan proberen en het steeds opnieuw blijven doen.

2 ik heb oook een keer gezien dat ze hem de trailer in reden dus er gewoon opzitten en hem de laadklep op sturen. ik denk dat het niet bij elke pony echt werkt maar het valt te proberen toch.

3 je zou een longeerlijn achter zijn kont kunnen doen dat hielp bij mijn vroegere pony altijd, maar als je pony echt bang is zou ik dat niet doen.

4 heb je het ook al wel eens in een andere trailer geprobeerd, soms vind een pony de trailer vande binnenkant gewoon eng en een andere trailer niet.

5 heb je ook wel eens geprobeerd eerst een andere pony en daarna de jouwe anders zou dat mijn eerste optie zijn voor jou

als je nog meer wilt horen moet je dat maar vertellen en dan wil ik graag ook iets meer over het karakter van je pony.

1. dat helpt niet want daar is hij veel te sterk voor en sleurt hij je zo mee hij heeft er echt een hekel aan.

2. dat rijden weet ik niet of dat een super idee is kan het altijd proberen natuurlijk. Maar als hij iets eng vind met rijden dan krijg ik hem er rijden ook niet langs.

3.Die longeerlijn hebben we geprobeerd gister maar hij is met geen 1 voet op de trailer geweest. Hij draaide constant naar rechts toe. Links was de muur. Hij werd er een beetje paniekerig van en ging stijgeren.

4.Wij hebben deze trailer nog niet zo lang. Hiervoor hadden we een andere trailer hadden we hetzelfde mee.

5.Hij kan totaal niet zonder zijn vriendinnetje. Hij word helemaal gek als zij bijvoorbeeld uit de bak gaat. Maar we hebben zijn vriendinnetje in de trailer gehad maar hij ging er niet achteraan. Hij bleef gewoon staan.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:43

Als hij staat te trillen dan is hij zeker bang ja, en niet zo'n beetje ook. Probeer eens uit te vinden wat hij eng vindt. Maar ik snap dat je gefrustreerd bent hoor, mijn pony heeft het ook een tijdje gehad. Bij niemand ging ze er in, en bij mn broertje(die toen 7 was) liep ze er zo in, omdat ze bang was. Als ik de lijn in een boog hield, dan liep ze er ook zo in. Mss bij jou ook?

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 18:12

Melanie15 schreef:
Als hij staat te trillen dan is hij zeker bang ja, en niet zo'n beetje ook. Probeer eens uit te vinden wat hij eng vindt. Maar ik snap dat je gefrustreerd bent hoor, mijn pony heeft het ook een tijdje gehad. Bij niemand ging ze er in, en bij mn broertje(die toen 7 was) liep ze er zo in, omdat ze bang was. Als ik de lijn in een boog hield, dan liep ze er ook zo in. Mss bij jou ook?

Nou ik ben wel ff geschrokken want zo ken ik hem helemaal niet.
Maar ik heb al zoveel dingen geprobeerd. Je begint een beetje de hoop te verliezen ook als je ineens een knal tegen je hoofd krijgt.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:23

Dit soort laadproblemen, zeker als het steeds erger wordt, zijn bijna altijd terug te voeren op een gebrekkige chauffeur. Je kunt oefenen en dure cursussen volgen wat je wilt, maar als je dat niet aanpakt wordt het nooit wat.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 19:08

Margreet schreef:
Dit soort laadproblemen, zeker als het steeds erger wordt, zijn bijna altijd terug te voeren op een gebrekkige chauffeur. Je kunt oefenen en dure cursussen volgen wat je wilt, maar als je dat niet aanpakt wordt het nooit wat.

Ik snap ff niet wat je bedoelt. Bedoel je dat ik er niks aan doe om hem de trailer in te krijgen? Bedoel je dat ik er niks voor over heb?Of bedoel je omdat ik mijn hoop begin te verliezen?
Dat zeg ik omdat ik niet meer weet wat ik moet en het dan beter maar kan laten en maar accepteren dat hij die trailer niet in wil.Maar ik bedoel er niet mee dat ik hem dan ga verkopen zeg maar.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:17

Precies zoals ik het zeg:
Angst van paarden voor de trailer (en zeker als die angst steeds erger wordt) wordt bijna altijd veroorzaakt doordat er iemand achter het stuur zit die niet zo goed met een trailer kan rijden (is ook een hele kunst!) en zodoende het paard een nare ervaring bezorgt.
Dan kun je wel allerlei dingen gaan doen om hem weer die trailer in te krijgen, maar als je nog steeds geen handige chauffeur hebt, los je het probleem niet blijvend op, dan komt het net zo hard weer terug.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 19:29

Margreet schreef:
Precies zoals ik het zeg:
Angst van paarden voor de trailer (en zeker als die angst steeds erger wordt) wordt bijna altijd veroorzaakt doordat er iemand achter het stuur zit die niet zo goed met een trailer kan rijden (is ook een hele kunst!) en zodoende het paard een nare ervaring bezorgt.
Dan kun je wel allerlei dingen gaan doen om hem weer die trailer in te krijgen, maar als je nog steeds geen handige chauffeur hebt, los je het probleem niet blijvend op, dan komt het net zo hard weer terug.

Ik vind dat mijn vader een hele rustige chauffeur is. Maar jah wie ben ik Knipoog. Maar hij vond het al eng toen we hem ophalen.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:24

Alina schreef:
Ah, zo eentje HAD ik ook! (is nu genezen! Haha! )

* Trailer langs iets zetten (liefst langs een muur)
* Kruiwagen aan de andere kant erlangs (op de kop, dus omhoog) of gewoon iemand ernaast)
* Vastpakken, en richting trailer lopen, stopt hij/zij, goeie tik met de bezem van achteren. (door iem. anders laten doen Bloos )
* Flink belonen als hij/zij er in staat!
* Telkens opnieuw oefenen, in, en dan weer er uit en opnieuw die trailer in.

Bij mijn paard (en ik heb een HEEEEL vervelende...) heeft dit twee weken geduurd, hij doet het nu al 3 maanden heeeeeel braaf! Bloos

GEEN GEMIER MET BROKJES! Je lokt hem/haar toch niet de trailer in...
Succes!!! Haha!

helemaal mee eens!! Haha! dat werkt echt het beste , mijn oude pony wou ook nooit erop , nou ze heeft één keer een flinke bezem op haar kont gekregen , en ze wist niet hoe snel ze erin moest staan! Haha! en alle jonge paarden worden er ook op die manier ingestopt als ze weigeren !

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 22:50

Soraya92 schreef:
Alina schreef:
Ah, zo eentje HAD ik ook! (is nu genezen! Haha! )

* Trailer langs iets zetten (liefst langs een muur)
* Kruiwagen aan de andere kant erlangs (op de kop, dus omhoog) of gewoon iemand ernaast)
* Vastpakken, en richting trailer lopen, stopt hij/zij, goeie tik met de bezem van achteren. (door iem. anders laten doen Bloos )
* Flink belonen als hij/zij er in staat!
* Telkens opnieuw oefenen, in, en dan weer er uit en opnieuw die trailer in.

Bij mijn paard (en ik heb een HEEEEL vervelende...) heeft dit twee weken geduurd, hij doet het nu al 3 maanden heeeeeel braaf! Bloos

GEEN GEMIER MET BROKJES! Je lokt hem/haar toch niet de trailer in...
Succes!!! Haha!

helemaal mee eens!! Haha! dat werkt echt het beste , mijn oude pony wou ook nooit erop , nou ze heeft één keer een flinke bezem op haar kont gekregen , en ze wist niet hoe snel ze erin moest staan! Haha! en alle jonge paarden worden er ook op die manier ingestopt als ze weigeren !

Ik denk niet dat dat bij elk paard werkt. Kan et altijd proberen natuurlijk, maar zodra hij al doorheeft dat er iets engs is dan kan je doen wat je wil maar hij is toch sterker. Dan krijg je hem er echt niet in.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:53

Wat belangrijk is is dat je leert hoe een systeem aan te brengen in het laden zelf. Als je weet wat je kan en moet doen in een bepaalde situatie dan is trailerladen geen toeval meer maar kun je je paard exact plaatsen. ZOnder hulpmiddelen en dwang. Eigenlijk is het een logisch systeem dat iedereen kan leren, daarom werkt het ook langdurig. En daarom durven wij onze trainingen ook aan te bieden op no cure no pay basis Haha!

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 12:28

monya schreef:
Wat belangrijk is is dat je leert hoe een systeem aan te brengen in het laden zelf. Als je weet wat je kan en moet doen in een bepaalde situatie dan is trailerladen geen toeval meer maar kun je je paard exact plaatsen. ZOnder hulpmiddelen en dwang. Eigenlijk is het een logisch systeem dat iedereen kan leren, daarom werkt het ook langdurig. En daarom durven wij onze trainingen ook aan te bieden op no cure no pay basis Haha!

Hoeveel kost zo'n trailertraining nou dan?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:48

Citaat:
Hoeveel kost zo'n trailertraining nou dan?

daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Ik heb je post gevonden zoals je ziet... aanbod geldt nog steeds, bel me maar...

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:08

Kosten? Dat hangt een beetje af van de situatie. Als een dier werkelijk getraumatiseerd is dan duurt training gewoon wat langer en is dus duurder. Maar de meeste paarden willen er gewoon niet in. Dat is relatief snel te verhelpen.

Gemiddeld duren trailertrainingen 2 weken hier bij ons op het centrum, maar we gaan ook naar mensen toe en geven trailertrainingworkshops.

De prijzen zijn niet geheim: een tweewekelijkse training kost 350 euro, zit alles bij in: voer/stalling/verzorging, training, instructie aan de eigenaar. Een middagje trainen samen met twee instructeurs kost 150 euro (op locatie, inclusief reiskosten) en een dagworkshop hier kost 80 euro (groepjes).

Belangrijk is dat bij het trainen (door wie dan ook) een eigenaar intensief betrokken wordt zodat je het thuis alleen ook zelf kan.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:17

BlOnDeSiL schreef:
parouscha schreef:
mijn paard wil de trailer ook niet in.
Iemand uit l'warden heeft ook met zo'n parreli training het geprobeert, werkte bij die van mij maar even en toen had ze er genoeg van.
Ik weet wat je doormaakt Haha!, de frustratie Tong uitsteken

Hoe ben je aan diegene gekomen dan uit leeuwarden?

Via een advertentie op marktplaats.
Heb nog zat mails met mensen die me willen helpen in de omgeving friesland.
Hebben?

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 14:35

Ik ga eerst Cissy van de week bellen afwachten hoe we daar uit komen dan zien we wel weer verder. Hoor je het wel van me Knipoog

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:24

wat me op valt is dat iedereen zegt dat je niet met lijnen achetr een paard moet gaan staan dat bang is om hem zo te dwingen...

normaal heb je met een post als dit (die van de TS bedoel ik) gelijk heel bokt over je heen maar nu zegt niemand er wat over....
Hoe kom je er in godsnaam bij om een bang paard te gaan staan duwen?!

pfff, moest het toch even kwijt, ik hoop dat je je lesje daarin wel heb geleerd.... Dan vind ik die touwen toch wat veiliger, sorry mensen....

maar oke, dat is niet waar je om vroeg. Als je paardje echt bang is (wat ik mag aannemen van wel) dan zit daar een oorzaak achter, dat gebeurd niet zomaar. Ik vind dat margeet wel een goed punt te pakken heeft Ja misschien dat dat het is? of een andere nare ervaring waar je misschien via vorige eigenaren achter zou kunnen komen?

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 18:50

Ididit schreef:
wat me op valt is dat iedereen zegt dat je niet met lijnen achetr een paard moet gaan staan dat bang is om hem zo te dwingen...

normaal heb je met een post als dit (die van de TS bedoel ik) gelijk heel bokt over je heen maar nu zegt niemand er wat over....
Hoe kom je er in godsnaam bij om een bang paard te gaan staan duwen?!

pfff, moest het toch even kwijt, ik hoop dat je je lesje daarin wel heb geleerd.... Dan vind ik die touwen toch wat veiliger, sorry mensen....

maar oke, dat is niet waar je om vroeg. Als je paardje echt bang is (wat ik mag aannemen van wel) dan zit daar een oorzaak achter, dat gebeurd niet zomaar. Ik vind dat margeet wel een goed punt te pakken heeft Ja misschien dat dat het is? of een andere nare ervaring waar je misschien via vorige eigenaren achter zou kunnen komen?

Ik weet niet waar je heen wilt maar ik heb niks met dat andere topic te maken. Maar dat duwen was gewoon een klein duwtje tegen de kont aan is dat zo verkeerd dan? Vind ik met een bezem toch wel wat erger Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:07

Niks mis met een aanmoediging.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 15:25

Via een advertentie op marktplaats.
Heb nog zat mails met mensen die me willen helpen in de omgeving friesland.
Hebben?

Ik heb je een PB gestuurd maar ik weet niet of je die gelezen hebt. Maar kan je mij misschien die adressen geven?