Is jou paard te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is jou paard te koop?

Ja
33 (9%)
Nee, die gaat nooit weg
93 (27%)
Nee, tenzij ik hem/haar financieel niet meer kan onderhouden
81 (23%)
Nee, tenzij het voor hem/haar beter is (denk aan bijv tijdgebrek)
66 (19%)
Nee, tenzij ze een heel goed bod doen
50 (14%)
Nee, tenzij paard afgekeurd wordt
1 (0%)
Anders
16 (4%)

Totaal aantal stemmen: 340

Belker

Re: Is jou paard te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:09

Ja Silva is voor de verkoop. Ebo gaat alleen voor verschrikkelijk veel geld weg.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:14

Hoe hoog erop geboden wordt boeit me niet.
Als ik zonodig geld nodig heb dan kom ik er wel aan, zonder dat ik mn pony hoef te verkopen.
Ik denk vaak erover om hem te verkopen. Nu het warmer wordt gelukkig niet meer.
Maar in de winter ik zag er elke dag tegenop om in de kou op mn brommer te gaan ik had echt geen zin was me allemaal teveel...
Maar als ik lekker aan het rijden ben denk ik neejoh ik kan hem toch neit wegdoen! dit is waar ik vroeger altijd van heb gedroomd...
Ik kon hem dus echt niet weg doen maar nu WIL ik hem ook niet meer kwijt.
Ben bang dat ik in de winter weer dilemma ga krijgen Haha! Huilen

De eerste reden dat ik hem weg zou doen is dus dat ik er geen zin meer in heb.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:19

Ik zou Dancer pas verkopen als ik er:
Geen tijd voor heb
Geen geld meer voor heb
Bijv erg ziek word(wat langdurig of cronisch is)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:31

als de zak met geld maar vol genoeg is is hier alles te koop. en ze krijgen ze mee met een strikje Haha! .
ook ik hou er altijd rekening mee dat er paarden verkocht kunnen worden, moet ik ook wel. ik kan niet alles wat ik fok houden. en nee ik heb er dus geen problemen mee, zelfs clips waar ik ernstig op gesteld ben (mijn draakje Cool ) ik voor het juiste bedrag te koop.
het is gewoon zo dat er een prijs is waarvoor je dat paard niet meer verantwoord kunt houden. hij/zij zal de volgende dag maar dood omvallen.
die prijs kan best hoog liggen maar denk eens zo stel ze bieden je 100.000 euro voor je paard dan moet je wel. ik zou em dan tenminste niet meer met een gerust hart in de wei durven gooien.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:36

Annelie gaat in principe niet weg. Dan mag iemand nog met zo'n hoog bod aankomen, geld interesseert me werkelijk niet.

Als ik geen geld zou hebben om haar te onderhouden zou ik haar wel verkopen, maar ik zou eerst kijken of ik zelf niet wat minder "luxe" zou kunnen gaan leven.

Als ik haar niet kan geven wat ze nodig heb dan zou ze ook weggaan. Maar ik zorg er wel voor dat ik wel tijd voor haar heb. Ik ben aan een eigen paard begonnen en wil in principe de rest van haar leven voor haar blijven zorgen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:39

Zeg nooit nooit. Je weet nooit hoe het gaat lopen. Maar in principe wil ik fokken en hou ik aan wat interesant voor de fok en eventueel daarnaast voor de sport is. De rest gaat weg. Dennis is alleen de uitzondering daar op.

Dennis is mijn grote vriend. Zelfs als ik zou zeggen dat ik hem verkoop weet ik dat dat van mijn vriend niet mag. Dennis is en blijft altijd mijn eerste eigen pony en vooral steun en toe verlaat met alles.

Van Ukkie weet ik het nog niet. Het hangt er van af hoe ze uit gaat groeien. Ik heb van af het begin gezegt dat ze of binnen de maat moet blijven of boven de 115 uit moet zijn wil ze blijven. Dit omdat het er naar uit ziet dat ze uit de maat zal groeien. Ze is wel super interesant voor de fok, mits ze binnen de maat blijft. Gaat ze over de 115 uit blijft ze als rijpony Knipoog.

Het veulen wat er nu aan komt gaat weg. Het moet nog 6 weken, maar als er nu al iemand voor zou komen word die direct verkocht. Niet omdat ik hem niet kan houden ofzo. Maar omdat ik een super merrie op het oog heb die ik heel graag wil kopen. Dus ik heb gezegt dat dat veulen (met voor mij het verkeerde papier voor de fok) weg gaat en dat die super merrie blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:09

nee,mijn paard is op zich echt niet te koop.
maar je kan niet in de toekomst kijken..
als ik echt in tijd/geld nood kom te zitten of wat dan ook,ja,dan zou het kunnen gebeuren dat hij gaat.
maar dat ligt niet in de planning

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:22

Nee, mijn paarden zijn absoluut niet te koop. Daar hoef ik niet eens over na te denken.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:25

In principe is Indy niet te koop. Ik heb haar nu zo'n zeven weken en het klikt echt. Maar mocht ik het ooit financieel of qua tijd of gezondheid niet meer redden, dan kies ik voor mijn pony en is het dus beter haar te verkopen. Natuurlijk probeer ik er wel eerst alles aan te doen om dat te voorkomen, maar toch, je weet het nooit.

Mijn twee Shetlanders heb ik wel verkocht twee maanden terug. Ik kon er niet op rijden, en dat ging ik toch wel missen. Met mennen heb ik niet veel, dus tja.. Dan wordt het voor jou én voor de pony's minder leuk. Nu is de een van een zesjarig meisje, en de ander is een gezinspony, puur om te knuffelen enzo, en staat lekker in de wei met andere dieren.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 01:08

Jordy is niet te koop. Voor die weg gaat moet er wel heeeel veel gebeuren. Dan moet ik echt compleet in de goot terecht komen, wat ik nog niet zie gebeuren. Of ik moet onder een bus lopen o.i.d..
Ben veel te bang dat het weer mis gaat met hem. En bovendien ben ik veel te veel aan hem gehecht, hij is erg apart en heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing, maar zoéén vind ik nooit meer.

Ik zou ook graag een sportpaard willen hebben (Jordy is een tinker), dat is eigenlijk waar mijn hart altijd gelegen heeft, maar Jordy daarvoor wegdoen doe ik niet.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 05:56

Nee, maar ik heb toch voor anders gekozen.
Als Janine veel pijn lijd, ga ik haar niet houden met de gedachte van 'anders mis ik haar zo'. Nee, dan mag ze rustig inslapen. Maar anders nooit. (Al zou mijn vader niet een bod moeten horen van een paar miljoen, anders is Janine opeens weg Haha! (bieden ze toch niet, dat scheelt))

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 06:52

Wij zeggen altijd dat alles voor een goed bod en een goed tehuis te koop is Lachen
Dus ja inprenciepe wel Haha!
Maar ik heb der niet tekoop staan hoor

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 07:11

Banjer is NIET te koop... voor geen enkel bedrag!
als ik haar onderhoud niet meer zou kunnen betalen, zou ik nog liever mijn huis verkopen dan dat ik haar weg zou moeten doen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 07:57

Voorheen ging er bij mij nooit een dier weg voor dat'ie dood was. Inmiddels denk ik er iets anders over omdat ik twee keer een pony heb moeten weg doen.
Maar ik zou ze ooit verkopen omdat iemand een goed bod doet en ik zou net als Banjer alles ervoor over hebben om tijd en geld vrij te maken voor de pony's.
De pony die ik heb moeten verkopen was omdat ze niet in mijn situatie pasten. De een beet elk kind wat in zijn bereik kwam en de andere was bedoeld als vriend voor Eli omdat die toen alleen achterbleef, maar die maakte Eli zowat af en bleef dat doen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 07:58

Voor een (ECHT) goed bod is alles tekoop..

Partout zou ik nu niet zomaar meer weg doen.. Maar als ik echt een super goed bod krijg mogen ze hem wel meenemen.. En dan spreek ik niet over 15.000euro.. Dat is al veel, maar daarvoor zou ik hem niet wegdoen.. Moet dan wel wat meer zijn.. Bloos! Haha!

Tinkerbell heb ik samen met Supertje, maar als een van beide in financiele problemen raakt is zij wss wel de eerste die tekoop staat.. En voor een goed bod mag ze van mij ook weg, maar daar heb ik niet alleen het zeggen over en ik denk ook dat ik ook een gillende zus achter me aan krijg als we dat zouden doen.. Clown

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 07:59

Troef is niet te koop, de enige reden dat ze weg zou kunnen gaan, is als ik haar onderhoud niet meer kan betalen. Maar hopelijk komt het nooit zo ver!! Als ik geen tijd meer voor haar zou hebben, maar wel het geld, dan zou ik denk ik een bijrijdster zoeken.

Banjer schreef:
Banjer is NIET te koop... voor geen enkel bedrag!
als ik haar onderhoud niet meer zou kunnen betalen, zou ik nog liever mijn huis verkopen dan dat ik haar weg zou moeten doen.

En dan zelf op straat leven? Lijkt me niet...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:10

Tja zeg nooit nooit he,
Nu is Buddy zeker niet te koop, maar je weet natuurlijk nooit hoe het in de toekomst gaat.
Maar in princiepe blijft ie lekker bij mij Lovers

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:14

royena zou ik nooit meer kunnen missen, ik ga liever zelf ten onder als dat ik royena kwijt moet.
En als het financieel niet meer haalbaar is zet ik haar op een andere stalling, deze is nl wel erg prijzig.
Maar ik zou royena voor geen goud kwijt willen... denk niet dat ik dat anders overleven zou Bloos Haha!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:23

Niek is niet te koop en zou hem ook nooit zonder reden verkopen. Maar mocht ik het finacieel niet meer trekken, of door gezondheidsproblemen Niek niet meer kunnen verzorgen dan verkoop ik hem, maar alleen aan een zeer goed thuis.

Bij mijn vorige pony Mystery heb ik ook altijd gescheeuwd dat hij nooit te koop was en dat hij dood zou gaan bij mij. Helaas is dit niet gelukt door omstandigheden. Maar ik heb nooit van deze verkoop spijt gehad, omdat het voor mij en Mystery beter was om onze wegen te scheiden.

Dus ik zeg nooit meer nooit Knipoog

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:44

Mijn paard is niet te koop, tenzij ik haar echt niet meer kan onderhouden. Ik zal er alles aan doen om te zorgen dat ze de rest van haar leven (ze is nu 16) bij mij kan blijven.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:50

Bij mij is alles te koop,
ik ben erg gesteld op mijn paarden maar er is er geen een zo speciaal dat hij onvervangbaar zou zijn. Ik heb wel vaker paarden verkocht waarbij ik mij heel betrokken voelde en de wereld is nog nooit vergaan.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:54

Voor geen miljoen zou ik mn paard verkopen..Al zou ik zelf droog brood moeten eten, maar mijn paard gaat absoluut niet weg...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:54

Trammelant is niet te koop, Raimaer alleen voor heeeeeeel erg veel geld en de andere twee in principe wel.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:11

ik heb er ervaring mee, mijn merrie zou NOOIt meer bij me weggaan maar als het financieel ophoud heb je geen andere keus Verdrietig Huilen Boos!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:19

Mijn pony is wel te koop, ben er te groot voor Haha!
Als ze veel geld voor mijn paard zouden bieden zouden we hem wel verkopen denk ik, er zijn zat leuke en goede paarden, en dan heb je ook weer een nieuwe uitdaging.
Het enigste paard wat niet te koop is is het paard van mijn moeder Haha! dat is dr bosknol en die doet ze nooit meer weg Knipoog