is het normaal zoals zij met hun paard omgaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: is het normaal zoals zij met hun paard omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:35

Share schreef:
[
jah, je kan het voelen als je genoeg ervaring heb maar je zou eens moeten weten hoeveel mensen er debiel met hun paard omgaan omdat ze het verschil niet zien wanneer een paard bang of gemeen is
belachelijk gewoon.ik ben absoluut geen pennymeisje ofzo ben meer van een vrij strenge gediciplineerde training.
maar wat je somge mensen door onkunde ziet doen met hun paard
met lichaamstaal bedoel ik niet alleen het zien ervan maar ook het voelen uiteraard..
[/quote]

Das ook weer waar Haha! Haha!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:31

Citaat:
Penny alarm, ik kan er niks aan doen! Waar is de penny patrouille als je ze nodig hebt!

die is lichtjes dood als je't mij vraagt

hier is de PP!!
Tadaa!!!!

heb mijn medepatrouille leden al om raad gevraagd! Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:36

Gelukkig, de cavalarie! Haha!

lyszannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:30

Mag ik even een opmerking maken over iedereen die het een vaag verhaal vindt?
Als jullie het zo'n vaagg verhaal vinden en er niks van snappen, waarom hebben jullie dan evengoed jullie oordeel klaar?
Als je iets niet snapt kan je er toch ook geen mening over hebben lijkt mij???:S:S:S:S

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:58

mensen snappen heel goed wat jouw mening erover is en daar kunnen ze natuurlijk commentaar opgeven ... Verward

het fage van jouw verhaal is dat je jezelf tegenspreekt.... eerst ze mishandelen hem hij is gewoon bang... dan je kunt hem niet eens normaal poetsen... wrm kun je hem niet normaal poetsen omdat ie waarschijnlijk niet stil wilt staan enz.... een jonge hengst heeft een consequente baas nodig die hem laat weten wat zijn plaats is....

mag ik vragen of jij wel eens een hengst hebt opgevoed?! Knipoog
ik gok zo van niet want je hebt geen id waar je over praat....

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:00

gijsenkim schreef:
Ik denk dat Ts misschien liever ZELF op de pony gereden zou willen hebben............ en de boer heeft dat andere meisje gevraagd.

goh, dat was precies het eerste waar ik ook aan dacht.... Haha!

lyszannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:01

Sorry hoor, maar ik wil er juist NIET op rijden omdat zijn bouw er nog niet klaar voor is Clown
Dus waarom zou ik dan jaloers zijn omdat zij erop rijden....

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:48

mogen verzorgen/ doen/ "in de toekomst op rijden"... ook goed.... wat jij wilt het komt op hetzelfde neer...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:55

Afgezien van het feit dat de TS lichtelijk jaloers overkomt: bij het inrijden van het paard behoort naar het paard gekeken te worden. Ik weet van tweejarigen die al een zadel ophebben en waar voorzichtig mee is begonnen, en ik weet van driejarigen die daar nog niet klaar voor zijn. Een leeftijd plakken aan het tijdstip waarop je begint is in mijn ogen het domste wat je kunt doen.

Verder vraagt een hengst een heel andere omgang dan een merrie of een ruin. Vooral een jonge, en puberende hengst vraagt om een hele harde aanpak voor iedere fout die hij maakt.

Voor de rest vind ik de beschrijving van het character van het dier, en van zijn kunnen, heel erg vaag. Ik hoop alleen voor het dier, en voor degenen die er mee omgaan, dat er geen ongelukken gebeuren. Een hengst in handen van kinderen is vragen om problemen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:03

hmmm wat kom ik nou toch tegen zo te zien slaat dit op mij. Ik volg dit topic al een tijdje maar kan het toch niet laten om te reageren
eerst even wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
een paar met een van de ts:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dan een paar met mij bij ons op het pad:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo das dat
Dan de vraag wat willen jullie hiermee berijken? Vind het zowiezo allemaal heel raar allemaal
Lysannuh! Jij wilde toch een vervelende drukke ongehoorzame enz. pony om je agressie op te uitten?
Als jullie nou zouden zeggen dat ik niet eerlijk ben voor timo kan ik daar inkomen, daar klikt het gewoon niet mee en daarom verhuur ik hem nu.

Nu janneke lief is geworden vind jij haar niet meer leuk. Als fellow lief wordt dump je die dan ook? En hoe zit het met rambo? Ik hoop dan dat hij snel lief wordt. Weet niet wat je ermee gedaan hebt maar dat ik die keer na jou met hem ging wandelen was dat een levensgevaarlijke actie. En het ging allemaal net zo goed. Tuurlijk geef ik hem wel eens een klap. Corine (loverambo) was ook tegen hem af en toe slaan, effect dat ze iedere keer onder de blauwe plekken etc terug kwam. Hij stijgerde gewoon bovenop haar.

En dat hij zo mager is komt door de wormen, ach hij werd niet ontwormt, een beetje paardeniemand zou dat toch door moeten hebben. Ik heb hem nu 2x ontwormt maar als je het zo speelt zal ik de rekening opsturen. Hij heeft nu 2x voor 400 kilo gehad. Oja en hij krijgt nu biks en omega olie en ferromax van mij, zal dat er ook allemaal wel bijzetten.

Lovesandy ik zie jou niet vaak meer en dacht dat we het aardig bijgelgd hadden. Hoor ik van sam dat je me behoorlijk zwart maakt op school enzo. Nouja ik vind het ook wel zielig hoe jij af en toe met leny en sandy omgaat. Zelf buurman jan (jan molenaar) zij dat. Die vroeg waarom je de ene keer zo lief en rustig met de pony's omging en de andere keer zo hard wilde crossen en zo druk en agressief enzo deed.

En over zijn rug. Zijn rug kan het wel hebben hoor. Alleen ik denk dat jullie het verschil niet zien tussen een rug die achteruit gaat door het rijden en een paard dat mager wordt en rond zijn ruggegraad begint in te vallen.

Maar jullie je zin ik zal er niet meer mee gaan rijden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:14

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:38

@Lailapri: aan die foto's zie je dat de TS niet consequent met de pony om gaat, ze laat 'm te veel zelf kiezen wat ie wil doen(aan de foto's te zien dan Knipoog )

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:47

oja en als ik wil rijden rij ik wel op mijn eigen pony's. Rij er zelf ook eigenlijk niet op. Heel soms. Zoals toen met die heel veel sneeuw, omdat we dat waarschijnlijk voorlopig niet nog eens krijgen.

LADPR

Re: wat vinden jullie hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:27

lyszannuh schreef:
Het spijt me, maar die pony is echt heel lief met veel geduld...
En se slaat hem echt in elkaar gewoon!
Ik bedoel ik geef hem ook wel eens een klap ofzo, maar dat heeft hij opsich helemaal niet zo nodig...
En als je dr bij was geweest dan had jij het denk ik ook wel zo gevonden....
En hij domineert niet, hij vind het gewoon een beetje eng, dat zie je gewoon aan zijn hele houding.
En vooral zijn bouw is er ook nog niet klaar voor om te rijden, vandaar dat lovesandy ook zei dat hij net een tweejarige leek.

Als mijn hengstje echt te ver is gegaan staan er soms kinderen te kijken en die zouden het dan bijna op een huilen zetten. Ik heb zelfs een keer staan vechten met mn hengst, Soms kan het echt nodig zijn om een keer zon gevecht aan te gaan met een hengst als hij erg dominant is. Die van mij is ook heel lief zeker als je niets van hem vraagt. Jonge paarden kunnen slungelig zijn maar als ze hem twee keer in de week rijden is dat heus niet erg. Een hengst kan op verschillende mensen anders reageren. Ik zou me er niet gelijk al te veel zorgen over maken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:45

oja nu ik zo erover denk, ik heb volgensmij de 1e keer les 1/2 uur gereden en de 2e keer les 3/4 grondwerk. Beide geen uur. Wel een uur als ik parelli les had.

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:00

nou hier komt mijn mening dan:

om met een jonge hengst om te gaan vind ik dat je enige ervaring nodig hebt. zo te horen heeft dat paard een leider nodig en die consequent voor hem is.

met dat te mager en hoge schoft:
omdat hij nu moet lopen heeft hij ook meer voer nodig Knipoog
ik denk dat het zadel te ver naar achter ligt of zelfs niet goed past.
ik heb nog niet vaak meegemaakt dat de rug van een paard zo danig ging doorzakken met een goed zadel.

Stap op dat meisje af of roep de hulp in van een ervaren persoon!

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:08

hmm ik zie nu dat er in de tussentijd dat ik deze reactie schreef, allemaal dingen zijn bij gekomen dus nog een paar dingetjes:P:

- de pony hoeft maar een paar kilotjes der bij
- ziet er helemaal niet slecht uit
- alleen vind ik het zadel wat te groot!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:17

zadel is idd te groot het is een 16 inch. Ik ben aan het sparen voor een kleinere, maar weet niet of dat nu nog nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:09

amondi schreef:

Penny alarm, ik kan er niks aan doen!

Dit belletje ging bij mij ook direct heel hard rinkelen.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:14

Ik ben bang dat de batterijen van het belletje allang leeg zijn.....
Ik heb getemt, waarschijnlijk heb je de datum niet in de gaten gehouden. TS is inmiddels getrouwd en heeft 2 kinderen....
(geintje)

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:19

Vandaag heb ik hem weer eens gedaan, door bouwwerkzaaheden aan het weiland kon hij daarvoor aldoor niet appart van de merrie's staan, en dat is het toch niet hoor! Met een hengst, nu wel.

De betreffende meiden hebben hem zoals ze mij vertelde af en toe gepoetst. Toen ik hem vandaag ging doen begon het al lekker. Hij beukte telkens tegen me aan, en hij stijgerde tegen me aan. Nouja weer even op zijn plaatst gezet, maar het viel me toen al gelijk op dat hij heel bang en schrikkerig erop reageerde. Dus ik eerst wat geoevend met wegstappen en halthouden (hij moet dan meteen reageren) maar ik kon niets doen of hij dacht dat hij de grootste fout in zijn leven had begaan hoewel ik alleen kleine correcties wilde uitvoeren als stapje terug enzo.
Eenmaal bij de poetsplaats aangekomen hem vastgezet
natuurlijk lekker druk maar dat is normaal
maar toen ik bij zijn achterbeen poetste begon hij gelijk te slaan, iets wat ik dacht hem eindelijk afgeleerd te hebben, hij mag gerust aangeven dat hij het eng vind maar in een reflex slaan is wat overdreven en dan gelijk daarna nog gaan drijgen met zij kont. Dus ik zijn kont omgestuurd. En weer van voor af aan begonnen. Nouja toen ging het wel goed. Ook hem weer even laten merken dat ik we streng ben, maar hem niet onterecht en onnodig zal slaan oid.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:24

amondi schreef:
Ik ben bang dat de batterijen van het belletje allang leeg zijn.....
Ik heb getemt, waarschijnlijk heb je de datum niet in de gaten gehouden. TS is inmiddels getrouwd en heeft 2 kinderen....
(geintje)

Electrisch belletje....die doen het altijd (mits de stroom het niet doet)

hihi kreeg het topic doorgestuurd.....
Dus vandaar de reactie, voortaan eventjes naar de datum kijken
*schaamt zich diep*

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:30

maar goed als je merkt dat de pony mager word stop je desnoods even met rijden lijkt mij......veder vind pony nou niet onwijs stevig eruit zien (maar goed dats mijn mening)
en wat zijn jullie op die eene foto aan het doen hem proberen te laten steigeren ofzo :S??

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:35

nee ik weet niet welke je bedoelt, maar ik denk een van het achterwaarts, of terug komen. Stijgeren mag hij juist absoluut niet, doet hij maar in zijn vrije tijd.

Birgit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:50

Hmm ik snap dit topic niet echt
De Ts verzorgd nu dus ook jou verzorgpony Lailapri
Ik snap dit echt even niet