Koeien en paarden, gaat dat samen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Koeien en paarden, gaat dat samen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:32

Mijn oude verzorgpony stond bij een koeien in de wei. Dat ging wel goed..alleen totdat de koe tochtig was en er de hele tijd op ging zitten. Ze kwam toen onder de schuurplekken van de hoeven van de koe te zitten.

Op stal kan kennelijk wel als ik hier zo lees, maar daar hangt meestal een hele zure lucht. En koeien eten inderdaad vaak de staarten en manen weg als ze er bij kunnen.
Ik zou je paardje dus in een aparte stal zetten.

PlauGenGuy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 19:34

Mede bokkers,

Bedankt voor alle adviezen, veel voors en tegens gehoord.
Ik heb besloten dat ie op een aparte stal komt, verweg van de koeien.
Denk ook niet mijn schoonpapa het zo leuk zou vinden als mijn Guytje bij zijn koetjes in het land loopt, want dan raken ze van de melk.
Ja net zoals een kip van de leg raakt Bloos
Nou ja iig bedankt allemaal...

Greetz,

Simone en Guy

Hubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:38

PlauGenGuy schreef:
Hallo mede bokkers,

Misschien een vreemde vraag, maar misschien krijg wat meer duidelijkheid van jullie. Mijn paardje gaat misschien over enige tijd verhuizen naar onze boederij. Nu hebben we al lange tijd een discussie over waar Guy te plaatsen. Bij de koeien in de stal of toch maar een apart hok op het erf?? De een zegt dat paardelongen gevoelig zijn en niet over de "dampen" Misselijk van koeien kunnen.
Een ander heeft het wel zo ingericht bij zichzelf en verklaart dat er geen problemen zijn....Tja, ik weet het ook niet, dus voor we gaan bouwen wil ik wat meer inzicht hebben in de voors en tegens..
Dus laat van jullie horen !!!

Groetjes, Simone

Wij hebben een Melkveebedrijf (met koeien) en Paarden. Toen er hier paarden kwamen, hebben wij de oude kapschuur, die vroeger werd gebruikt voor hooi/stro-opslag ingericht als paardenstal. Zo'n kapschuur heeft aan een kant een erg grote gevel, aan de lange kant. Daar hadden wij windbreekgaas voorgedaan, maar dat hebben we laten zitten toen de paarden erin kwamen. Het windbreekgaas was er gekomen om te voorkomen dat het hok zou "inwaaien". Het voordeel is dat de stal erg licht en goed geventileerd is.

kijk maar eens op www.stable-rubywhite.nl voor foto's, staat vast wel eens ergens op de achtergrond een kapschuur.