Idra schreef:Wel Effy, daar sla je een beetje de bal mis.
Ik ben helemaal niet met een probleem naar AdB gegaan. Ik wou gewoon eens met mijn eigen paard een dressuurstage volgen. En De Bodt leek mij wel interessant, omdat hij werkt volgens de principes van de klassieke rijkunst. Het is heus niet dat ik in zijn lessen enkel geleerd heb recht te richten, ik heb er ook ge-appuyeerd, gaopwissels gemaakt etc.
Ik heb geen
extreem
scheef paard, maar elk paard bezit nu eenmaal zijn natuurlijk scheefheid. Daar moet blijvend rekening mee gehouden worden. Elke dag opnieuw. Je paard rechtrichten is essentiële basis, onafhankelijke volgens welke principes je rijdt. En daar is De Bodt helemaal niet zo vernieuwend in.
Enkel slechte instructeurs houden hier
geen
rekening mee.
Weet je dat de term hoefkatrolontsteking vroeger niet bestond? Teugelkreupel heette te toen. Dat zegt al genoeg over de oorzaak, niet?
Bij ons sla je de plank mis
Anyway, ik trok geen conclusies o.i.d., daarvoor zou ik zelf eens bij 'm moeten aankloppen. Maar hier op bokt hoor je enkel verhalen van "(hij zei dat) mijn paard extreem links- of rechtsgebogen was en d.m.v. rechtrichten heeft hij dat verholpen". Ik vroeg me dus af wat hij dan met probleempaarden c.q. kreupele/onregelmatige paarden doet die wél recht zijn. En, komt het überhaupt voor dat hij zegt dat iemands paard al recht is, dus dat rechtrichten geen zin heeft? En hier heb je me geen antwoord opgegeven.
Dus wie kan mijn vraag beantwoorden?