stal aanhouden of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara

Re: stal aanhouden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:08

Als je geld te veel hebt moet je het inderdaad doen.
Anders is hetecht de moeite om op te zeggen, en allicht -als je plekje dan 'vergeven' is- vind je iets anders.
Maar het lijkt me bizar dat je plekje vergeven is na de zomer.
Voor dat geld, pppfffft.....
Succes met je besluit, volgens mij heb je dat al genomen en blijf je je stal aanhouden.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 20:43

geld teveel whahaha nee dat nooit heb chronisch tekort. Maar wil gewoon niet met mijn paardje slepen. Want volgens jaar zal ik weer met zelfde probleem zitten. De stallen waar ik nl heen zou willen anders hebben allemaal geen wei en je betaald overal redelijk veel voor reserveren Boos!

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:36

Mag ik vragen bij welke stal je staat? Groetjes

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 21:44

Ik sta bij manege ruckert in zandvoort

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:48

Oh, ken ik alleen van naam. Ik heb nl eens in een topic gelezen dat je uit dezelfde omgeving komt als mij dus was ff benieuwd. Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:05

Ik zou, als ik jou was, sowieso op zoek gaan naar een andere stal. Als ik het goed begrijp rij je alleen maar buiten, wat moet je dan op een stal met binnenbak e.d.? Er zullen vast wel meer stalletjes zitten waar je je op de wachtlijst kunt laten zetten. In nood valt er trouwens altijd wel een stal te vinden hoor, daar zou ik me zeker niet druk over maken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:13

Ik sluit me aan bij tessebes.

Waarom niet op zoek naar een stal waar je goed buiten kan rijden en die een goede bak heeft.
Buitenlucht is goed voor mens en dier Cool .

verder bestaat er geen slecht weer alleen slechte kleding!
En van het geld wat jij opspaart kun je best een goede outfit voor de winter aanschaffen Haha! .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:58

Bij ons wordt er ook reserveringsgeld gevraagd als je het paard in de zomer op het land zet. Voordeel is dat je dan zeker weet dat je dezelfde boks weer hebt. Als je geen reserveringsgeld betaalt dan is er hoogstwaarschijnlijk wel een boks voor je, maar is het nog maar de vraag welke boks.

Reserveringsgeld is bij ons trouwens een stuk lager dan 180 euro Haha!.

Ik lees dat het jou vooral gaat om de uitrijmogelijkheden en het naar buiten gaan. Is er dan in de buurt geen goedkopere stal waar je ook gewoon naar buiten kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:01

Kun je er geen "onderhuurder" inzetten voor die periode?

(Maar wat een geld zeg, ik woon nog goedkoper!)

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:57

Allereerst wil ik zeggen dat ik het OK dan! van je vindt dat je het welzijn van je paard boven de kosten stelt.

Verder sluit ik me aan bij de rest. Als er een wachtlijst is dan zou ik maar even slikken en de reserveringskosten betalen. Al met al ben je dan toch nog iets goedkoper uit dan wanneer je paard de hele zomer binnen zou staan.

Eigenlijk is het ook gewoon schandalig dat stallen zulke hoge bedragen vragen en niet eens weidegang kunnen bieden. Dat zijn over het algemeen de stallen die voornamelijk aan de ruiter denken en niet aan het paard. Ik zou daar uit principe al niet eens willen staan. Maar goed, da's persoonlijk en behoorlijk off-topic Haha!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 10:06

Ja het is heel erg de stallen hier.Veel op stal van de 10 pensiongasten komen idd alleen maar om te rijden. Ik probeer elke dag me paard ook een uur zeker los te gooien en daarna nog een uur te rijden en nog te trutten eromheen. En in de zomer lekker in de wei natuurlijk

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:31

Tja, in de Randstad is het nou eenmaal niet zo makkelijk om een goeie stal te vinden. Als je nu tevreden bent over waar je staat, dan zou ik er toch nog maar eens over nadenken om het gewoon te betalen. Nu weet je wat je hebt, en als je weer moet gaan zoeken, weet je nooit waar je terecht komt.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:58

Begin nu vast te zoeken naar een andere stal en dan het liefste eentje waar je voor een normaal bedrag een box én weidegang hebt. Ik ben excl. stro incl. voer/hooi, box, weidegang etc. nog geen 180 kwijt en ik woon in 't Gooi.
Als ze van dit soort bizarre reserveringskosten er op na houden hebben ze zeker ook een hele lange opzegtermijn??

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:19

hmm ik zou inderdaad maar een beetje gaan rondkijken naar wat anders !! Er zullen toch nog wel een paar leuke stallen in de buurt zijn ??
(voor wat minder geld ..)