Voors en tegens 2 paards-vrachtwagentje gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Voors en tegens 2 paards-vrachtwagentje gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:06

russel schreef:
@Ikke klopt, maar eerst nog even dan zo een vrachtwagentje aanschaffen en dat is dan dubbel op hoor voor ons. Mijn manneke heeft groot rijbewijs.

Had idd liever dubbellucht gehad, maar zo een onderstel is ook best wel prijzig.

@Ikke: JWC Cars, Landingsweg 4 in Schijndel, is een autosloperij en zit tov De Wit, een campingwinkel, een hele grote camping winkel, dus kan niet missen.

Oh, die. Daar heb ik nog ooit een voorbumper gehaald. Die man had inderdaad vanalles voor Mercedes.
Zo'n dubbellucht onderstel heb ik, met de rest nog erop. 5600kg MTM op kenteken, twee paards, 32 jaar oud en 150.000km op de klok. Helaas begint de opbouw het te begeven, chassis, techniek en bodem zijn nog perfect. Doe een bod.

Als je handig bent en niet voor een hardstenen vloer in je living gaat, dan kun je zelf redelijk simpel een paardenwagen bouwen. Voor 10.000 tot 15.000 euro kun je bosjes jonge vrachtwagens vinden. Bouwjaar '95 of daaromtrend, 300.000 tot 500.000 km op de klok en in goede conditie. Doosje verbouwen en klaar ben je.
Anemone doet dat ook voor je en vraagt dan met een stalen gezicht 60.000 euro voor een dergelijke wagen. Deze zijn meestal iets jonger en liggen in de prijs van 15.000 tot 20.000 euro. Heb je dus 40.000 euro voor de opbouw plus wat extra's............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:20

Nee, Ikke, voor veel geld onze opgeknapt en hij doet het heel erg goed nu, leuk opnieuw gespoten en hij moet het gewoon nog even uithouden. Het kenteken is over een jaar old-timer. Na alle kosten willen we veel rijden. Maar dubbellucht is wel beter.

Omzetten is niet alles, moet ook weer die vervelende RDW bezoeken, hier in DB zijn het e.tt.erbakken.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:20

Ik heb hier ook over zitten denken, zo'n klein paardenvrachtwagentje aanschaffen of een grotere auto plus trailer.

Uiteindelijk voor dat laatste gekozen, om o.a. de volgende redenen:

1) veewagentje kun je eigenlijk alleen gebruiken om met paard op stap te gaan, niet handig als 'gewoon' vervoer
2) mijn paard staat niet lekker in een veewagentje, trailer ligt lekkerder op de weg voor hem (in het vrachtwagentje van een vriendin stond hij altijd heel erg te zweten en te shaken, in de trailer nergens last van) die kleine veewagentjes zijn vaak erg instabiel
3) onderhoud: goedkope veewagentjes zijn vaak behoorlijk oud en er kan vanalles aan misgaan. Onderhoud leek me daaraan een stuk lastiger dan aan een 'gewone' auto\
4) goedkope veewagentjes die ook nog goed zijn kom je niet zo heel veel tegen. Goedkope grote autootjes daarentegen wel Lachen

Nu heb ik een goedkoop 'klein' busje gekocht, zwaar genoeg om zonder E-rijbewijs een 1,5 paards trailer te trekken. En omdat mijn busje verhoogd is en dus voldoende ruimte heeft binnenin, ben ik hem nu aan het ombouwen tot campertje, waardoor ik een minimum aan verzekering en belasting betaal. En ik kan gelijk ook op vakantie Haha!

Ondertussen ook een trailertje gekocht (wel oud, maar nog goed genoeg volgens ikke, was vroeger zijn trailertje Knipoog ) Dus nu ben ik helemaal voorzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:51

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Ik zweer bij mijn vrachtwagentje, maar wordt ook gebruikt als hooi/voer/vlas en alle andere zaken.

Als je geen techneut in de familie hebt, kan het dure business worden.

Veel plezier.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:46

Dure business is het inderdaad, maar dat is de hele paardensport zowiezo....

Ik heb een Mercedes 813 oldtimer. Heeft iets van 350.000 km gelopen en vorig jaar is de motor totaal gereviseerd. Dubbele cabine, grote living en geschikt voor 4 paarden (ik heb er altijd maar 2 op staan). Lekker goedkoop in belasting en verzekering.

Ik zou hem echt niet kwijt willen, maar het probleem blijft ieder jaar weer de APK. Dit jaar zit er een gat in de voorbumper dar gelast moet worden voor 1500 euro.....ahum, eerst eens kijken of we dat zelf kunnen doen.

Het probleem van een nieuwere wagen blijft toch ook ieder jaar die APK....of je moet echt voor een hele nieuwe gaan en die kan ik niet betalen Clown

Maar als iemand nog een fijn adresje weet voor een vrachtwagen APK..........ik bracht hem voorheen naar de Autoster van Mercedes, maar daar word je zo gigantisch afgezet (ze vroegen 15 euro voor het "bevestigen" (lees opdraaien) van de tankdop Boos! )

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:01

Ik heb samen met een vriendin een tweepaardsvrachtwagentje. Het is een vw lt uit 1990, dus geen oltimer. Haar vader heeft hem gemaakt. Het wagentje en onderstel was ooit een glaswagen. De bak hebben we via de sloop. Een polyester bak. Hij is RDW gekeurd tot veewagen. We betalen kwarttarief en met de veranderingen in de wegenbelasting is hij misschien 20 euro duurder geworden per jaar. Je moet de verzekering ook niet vergeten. En id onderhoud. Ons wagentje loopt na wat problemen in het begin echt super! Hij is leeg 2450 kg dus een laadvermogen van 1050 kg. De aanschafprijs was in verhouding laag omdat mijn vriendin haar vader hem heeft gemaakt en we de kosten konden delen. We doen er ook alles mee. Hooi halen, vlas, verhuizen, alles past er in! Kortom, ik ben erg tevreden met het veewagentje.
groetjes Cindy en Spetter

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:37

Spetter schreef:
dus een laadvermogen van 1050 kg

2 paarden met bijbehorende uitrusting kun je daar dus niet op kwijt!
Wel iets om rekening mee te houden als je zoiets aanschaft met als doel 2 paarden te vervoeren....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:41

marieketencate schreef:
Dure business is het inderdaad, maar dat is de hele paardensport zowiezo....

Ik heb een Mercedes 813 oldtimer. Heeft iets van 350.000 km gelopen en vorig jaar is de motor totaal gereviseerd. Dubbele cabine, grote living en geschikt voor 4 paarden (ik heb er altijd maar 2 op staan). Lekker goedkoop in belasting en verzekering.

Ik zou hem echt niet kwijt willen, maar het probleem blijft ieder jaar weer de APK. Dit jaar zit er een gat in de voorbumper dar gelast moet worden voor 1500 euro.....ahum, eerst eens kijken of we dat zelf kunnen doen.

Het probleem van een nieuwere wagen blijft toch ook ieder jaar die APK....of je moet echt voor een hele nieuwe gaan en die kan ik niet betalen Clown

Maar als iemand nog een fijn adresje weet voor een vrachtwagen APK..........ik bracht hem voorheen naar de Autoster van Mercedes, maar daar word je zo gigantisch afgezet (ze vroegen 15 euro voor het "bevestigen" (lees opdraaien) van de tankdop Boos! )

Hhhmmm, misschien moet ik dan dus maar in Helmond blijven voor mijn onderhoud. Ik heb mijn wagen altijd bij EMA gehad (officiele dealer) en daar ben ik altijd zeer tevreden over geweest. Ik heb ook nooit rare dingen gehad of onverwachte uitgaven. APK is ook nooit een probleem geweest, na wat kleine dingen in het begin. De wagen had twee jaar stil gestaan, was bij de APK de toeter defect! Dat was alles.
een bumper lassen voor 1500 euro lijkt me stug, kun je goedkoper een nieuwe kopen.