Dus met mijn merrie doe ik het even allemaal wat anders. Zij kan nu de basisdingen zoals voeten geven, vaststaan en meelopen, trailer en dat vind ik genoeg. Nu mag ze fijn gaan uitkleuteren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stef schreef:Maar even concreet, iedereen zijn mening. Maar WAT is hier dan zo verkeerd aan?teveel getut naat jullie mening.. Waarom? Wat zijn de gevolgen?
stef schreef:ze staan niet op de wei maar in een loopstal met uitloop
SANEX schreef:Het gevolg van teveel getrut en gefrut zijn al die topics hier van meiden die hun jaarling/twenter niet meer aankunnen... "vorig jaar wassie nog zo lief en kon ik er alles mee... "
Citaat:Ik ga er eens in de week a eens in de 2 weken heen. Dan haal ik haar even uit de groep, controleer alles, haal er een borsteltje over en krap de hoeven uit
runningkawa schreef:dat is wel ff heel wat anders, dan een paard dat een paar uurtjes per dag buiten staat.
dan nog eens een half uur poetsen, een half uur wandelen en dat elke dag.
Voor een paard van bijv. nog geen jaar.
Die gaat alleen al kl*te omdat hij zich verveeld, zijn aandacht niet langer als 10 min erbij kan houden.
Dan word er ook nog eens niet consequent gehandel en ja, dan heb je de poppen aan het dansen.
dan kun je er zelfs nog beter helemaal niet aan komen.
Als je niet consequent bent, laat dan alleen de hoefsmid er wat mee doen
Citaat:Mijn twenter staat net zoals Belker haar twenter op een natuur gebied in Zeewolde met nog een paar andere hengsten (2,3 en 4 jarige). Daar hebben ze ook de hele winter gelopen, ze kunnen schuilen tussen de bomen...
Tessebes schreef:SANEX schreef:Het gevolg van teveel getrut en gefrut zijn al die topics hier van meiden die hun jaarling/twenter niet meer aankunnen... "vorig jaar wassie nog zo lief en kon ik er alles mee... "
Toch wil ik even zeggen, dat je hier natuurlijk vaker de negatieve verhalen leest dan de positieve en dat is natuurlijk logisch. Ik vind het niet nodig om hier te melden dat m'n 2-jarige het allemaal zo leuk doet en velen met mij denk ik. Ik ga er eens in de week a eens in de 2 weken heen. Dan haal ik haar even uit de groep, controleer alles, haal er een borsteltje over en krap de hoeven uit. Vorige keer heb ik er voor de gein even een handdoekje met dekensingel omheen gehad, jong geleerd is oud gedaan, denk ik dan maar. Toen ik haar kocht liet ze zich niet vangen, dat heb ik er nu gelukkig uit. Dat was toch niet gelukt als ik haar alleen maar had laten staan. Hoevenkrabben gaat ook steeds beter. Sommige dingetjes moet je gewoon oefenen, want nu is ze nog van redelijk handzaam formaat. Van de zomer wil ik bijvoorbeeld nog een keertje benen afspuiten oefenen. Het lijkt me voor zo'n dier een enorme shock als ze straks als 3-jarige opeens alles moet.
Faniek schreef:Over het getut en gefrut:
Ik ben 17, mijn veulen werd geboren toen ik 15 was. Ik heb haar nu nog en ze is 2 jaar.
Zoals jullie weten NIET in de opfok, maar bij moeder en een andere merrie.
(Wel gescheiden van moeder geweest overigens!)
Veel doe ik niet met haar, maar ik doe wel regelmatig een borsteltje over haar heen. Ook was ik haar pikzwarte staart weer eens naar wit (Tot nu toe 2 keer gedaan in 2 jaar tijd)
Ik doe haar geen bandages om en ook geen rare dekentjes o.d. Wel wandel ik heel zelden met haar een rondje buiten. Ze is super verkeersmak en ze vind het prachtig om te wandelen, maar elke dag hoeft ze dat niet.
Ik heb nu zeker zo'n band met haar dat als ze ligt te slapen in de wei/bak dat ik bij haar kan gaan zitten zij haar hoofd op mij legt en verder slaapt.
Is dit dan teveel getut en gefrut vraag ik jullie?
Ik heb geen mogelijkheden tot opfok dat kost zoveel geld en ik ben nog van mijn ouders afhankelijk. Ze staat prima bij ons daarbij ben ik zeer consequent.
Ze zal nooit zomaar haar zin krijgen en heb nooit problemen gehad. Ja op het begin met lopen, maar dat heb ik er ook gewoon uitgekregen door consequent te zijn en gewoon stug door te lopen.
Klein beeldje schetsen dat niet alle "jonge meiden niet consequent genoeg zijn"