Het nut van dubbele teugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steff_

Re: Het nut van dubbele teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:59

Ik rij op mijn bijrijries ook met dubbele teugels, Want de eigenaar rijd altijd alleen maar buiten en een paar weken geleden was haar teugel gebroken en ze was een aardig eindje van stal weg Clown
Dus nu heeft ze er 2 teugels aangedaan. Ik vind het niet echt fijn rijden, maarja om nou telkens die teugels eraf en er weer aan te doen heb ik ook niet zo zin in Clown Ben niet lui ofzo Haha! maar die gespen zijn zo stroef dan zit ik helemaal te kl0ten

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:56

Ik heb zelf een tijdje met 2 teugels gereden, omdat ik dan toch meer controle over m'n pony had. En absoluut niet om dat het stoer is ofzo, als dat het al stoer zou zijn.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:14

heb je daar geen foto van dan?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:19

Lame schreef:
Wij hadden vroeger met het achttal ook altijd dubbele teugels.. Dan ben je er op een gegeven moment zo aan gewend, dat je niet anders meer wilt...

Nu 13 jaar later rij ik gewoon met enkele teugel... Haha! Haha!

Ik ben er ook eentje van 'froegah'.. Ik reed dus ook altijd met dubbele teugel. Heerlijk!! Nu, 17jaar later... vind ik het niks. Rijd nu met een springteugeltje ipv dubbele dressuurteugels..
Ik heb er wel een foto van...KLIK HIER

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:21

Wat ook vaak gedaan wordt bij dubbele teugel is dan ze de tweede teugel in de volle hand pakken.... En met de volle hand ben je sterker dan met de teugel tussen ringvinger en pink. Verder weet ik het ook niet. Ik heb het zelf nog nooit gedaan ben meer van het dan maar wat langer oefenen i.p.v extra materialen......