Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. En zowiezo helpt die eigenaar dan mee(die heeft me ook geholpen om Marcus in te rijden) En een vriendin van mij wil ook nog wel helpen
maar dat kan dus wel enfin on topic
manonnetjoe schreef:Citaat:Ow jah em ehh manon dat 9 jaar is wel zo. Ik ben als 4-jarige(net de dag na mijn verjaardag) begonnen op manege Den Eijsden in Geleen(daar woonde ik toen nog)
Als 4 -jarige op een manege begonnen? Lijkt me sterk...
En veel mensen hier hebben het over grondwerk, maar wat is dat precies???

ChingYi schreef:ehmm nee contengo is niet van patty. Dat is gewoon een spel en ik heb ook een contengo die er meer op lijkt(kun je zien hoe hij er in het excht ongeveer uitziet, in de zomer komen de foto's van hem zelf erop te staan). Contengo is in het echt 2½ en is van Mans. En nee Patty gaat hem zowiezo niet inrijden(niemand van mijn vriendinnen ofzo)en zelf kan hij het ook niet(is geloof ik al iets van 70 ofzo)zijn zoon wel(maar of hij dat WIL doen, dat is een ander verhaal)
En wie zegt dat ik hem ga inrijden, wie weet ben ik wel iets heel anders van plan of misschien is hij voor die tijd al weg
dussssss......... en wat aardiger kan ook wel zeg. En voor de rest bedankt voor de reacties
ChingYi schreef:Citaat:ow jah en ehmm jullie zeggen nou wel dat ik hem beter door iemand anders kan laten inrijden dat is ook wel het beste, maar wie weet hoe hij zich onder het zadel gedraagt misschien is hij wel hartstikke braaf.
ja en ook het braafste paard kan je verklotenCitaat:En als ze hem door iemand anders zouden laten inrijden, dat kost ook weer heel wat enzo
ChingYi schreef:nou ook erg aardig zeg, mag ik soms niet even terugreageren ofzo![]()
![]()
En wie zegt dat ik hem ga inrijden, wie weet ben ik wel iets heel anders van plan of misschien is hij voor die tijd al weg
dussssss......... en wat aardiger kan ook wel zeg. En voor de rest bedankt voor de reacties
![]()
Esther schreef:Het lijkt erop dat het paard geen vertrouwen in je heeft. Met alle paarden moet je consequent zijn en duidelijkheid verschaffen, bij een hengst misschien nog wel meer dan bij een merrie of ruin.
Als ik het zo hoor dan zou ik daar eerst maar eens mee aan het werk gaan. En stukje voor stukje rustig aan zijn achterhand poetsen, net zolang totdat hij het wel accepteerd.
Inrijden zal ik zeker door een professioneel iemand laten doen, je kunt namelijk niet alleen een been breken maar net zo makkelijk je nek! En als de man van wie hij is daar geen geld aan wil spenderen dan is dat zijn probleem, niet de jouwe.
Bovendien zou ik hem laten ruinen, maar ja je hebt altijd mensen die het wel stoer vinden om te kunnen zeggen dat ze een hengst hebben of verzorgen/rijden... (vooral meisjes van jouw leeftijd...)
Citaat:ehmm nou ik vindt het zonde als ze gecastreerd zijn en bovendien kan ik er nix aan doen als de eigenaar hem niet laat castreren, hij is niet mijnn eigendom.
Maar ja, een ruin is wel minder stoer
ChingYi schreef:nou kijk ik vind het gewoon jah dat ze hengst moeten blijven, want ik vind dan(betekend niet dat jullie dat vinden) dat het niet meer hetzelfde paard is en ik wil dat hij gewoon zichzelf blijft en of hij nou rustger of drukker wordt maakt mij helemaal niks uit, maar dan is hij zichzelf tenminste.
En ze willen hem (nogmaals) niet laten castreren
En mischien is hij als ruin wel nog stoerder maar ik wil niet dat hij gecastreerd wordt.(en ik mag tog wel zelf weten als ik dat niet wil dan wil ik het niet)
.................. toch????