maar verder ben ik wel van plan hem een weekje of 2 weekjes volledig rust te gunnen. dus lekker de wei op en alleen controleren op wondjes enzo. kan hij ook even tot rust komen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ze houdt echt van werken en wordt van veel weidegang lastig, dus in principe ga ik haar niet echt vakantie geven.
)
...maar als jij je paard echt intensief traind ofzo dan is 2weken wel lang!..dus het ligt er aan hoe je je paard rijd!
. En dan gaan ze lekker de wei op. o0PaRiS0o schreef:HeeJ...het ligt er aan hoe je je paard rijd...als je gewoon recreatie rijd kan het makkelijk al heb je kans dat je paardje daarna wel stuk drukker is...maar als jij je paard echt intensief traind ofzo dan is 2weken wel lang!..dus het ligt er aan hoe je je paard rijd!
maar als je gewoon recreatief rijd kan het geen kwaad or ik heb me pony ook een keer 3weken vakantie gegeven en ze vond het heerlijk majah als de vakantie om is zijn ze gewoon ff drukker haha
Sjonniej schreef:Wij doen de pony's na het zomerseizoen 2 maanden op de wei. Lekker paard zijn, even geen werk, even geen gesleur en gefrommel aan ze. Alleen lekker eten en spelen met elkaar.
Het werkt naar mijn idee goed, ze komen weer lekker fris de wei uit. Als je eeuwig door blijft rijden zijn ze het eerder spuugzat.
) staat van 1 november tot januwari op rust inpresiepe ! ik ben dat ook zeker van plan ! Neonlight schreef:
Dit is gewoon onzin! Onze pony's bedrijven werkelijk topsport, wij hebben in het groene seizoen (mei-september) 40 tot 50 wedstrijden en reizen ooit 2000 km per week met ze. Daarnaast worden ze dagelijks getraind. Een wedstrijd bestaat voor hun ook uit minimaal 2, maximaal 4 rubrieken. Deze pony's worden zeer intensief getraind, maar krijgen ieder jaar 6 weken vakantie! Het is maar net hoe je je wedstrijden inpland. Wij slaan bewust het indoorgebeuren over om de paarden weer fris in de kop te krijgen. En na een vakantieperiode zijn ze niks drukker.
Dimitri schreef:
mag ik vragen wat voor sport je doet??..klinkt druk!!!!..
denk juist de paarden die zo hard moeten werken...het nog beter is om ze die vakantie te geven( en misschien ook lekker voor jezelf??)
Neonlight schreef:Ik rijd aangespannen wedstrijden met hackney's, en het is inderdaad heel druk. De paarden zijn net als wij in oktober toe aan vakantie.Daags na de laatste wedstrijd gaan ook de hoefijzers eronderuit, en worden ze het land in gezet. Vakantie begint dan nog niet helemaal, ze worden wel de eerste weken langzaam afgetraind. En dan een week of 6 volledige vakantie, en daar genieten ze op en top van. (En wij inderdaad ook!)