problemen met mijn veulen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cinny1

Re: problemen met mijn veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:11

Levensgevaarlijk wat je aan 't doen bent.
Inderdaad zoals een aantal mensen je al geadviseerd heeft:
In de opfok en met rust laten of verkopen.
Je kunt er duidelijk niet mee omgaan.
Fsoudan: binnen no time respect voor jou, hmmmm en hoe had je dit willen doen? Door het beestje dusdanig in elkaar te timmeren( of met jouw eigen woorden : de pestpokke schoppen) dat hij nooit meer vertrouwen in de mens zal hebben.

Verkoop dit diertje voordat je echt serieus gewond raakt aan iemand die er verstand van heeft. En koop er iets ouders en bravers voor terug.

Succes.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:32

Citaat:
Ik ga mijn best doen pris... maar ehm reken maar dat ie binnen no time respect voor mij heeft! En respect voor jou gaan we afdwingen

Ja lekker is dat zeg!
Veronderstel dat jouw moeder dat steeds had gedaan toen je als baby een beetje dwars was!
Boos!

Met slaan los je alles op?
Dan heb je straks een mega-vals, kopschuw dier die voor de rest van zn leven verziekt is!

Nou, dan doe je het goed, mensen! Gestoord

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:03

labe schreef:
Deze situatie laat weer zien dat een veulen in onervaren handen als een scheermes in de handen van een aap kan zijn.

Geweldig treffende zin dit!

Ook ik heb zo'n beetje alle topics gevolgd waarin heel duidelijk goede adviezen werden gegeven en vervolgens door de TS in de wind werden geslagen, echt heel erg jammer, weer een paard naar de kl*te door handen van iemand die het allemaal wel denkt te weten.

Ik ga voor verkopen aan iemand die wél weet waar hij/zij mee bezig is. Maar je zegt dat je het veulen samen met iemand anders hebt gekocht? Kan deze persoon het veulen dan wel aan? en hoe staat die persoon tegenover opfok? Wellicht dat zij het wel wil inzien?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:14

eerlijk is braaf, als zo een dominante flikker bij mij komt, krijgt hij eerst een paar holpiepers als hij denkt mij te kunnen vertellen waar we heen gaan.....

Het lijntje houden we dan heel strak om het langzaam maar zeker weer wat lucht te geven.

Verkopen lijkt mij de beste optie. Goed komen gaat met TS niet meer lukken denk ik.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 20:57

hij heeft heeft veulens om zich heen duss waar het nou weer over gaat hij staat de heledag met die beessies en als jullie ook goed lezen zie je ook dat er oudere pony's bij staan, ik kom net bij hem vandaan en hij kreeg zijn eten dus moes even de stal op nou ik heb lkkr gevlogen dus denk bijna zeker dat ikstop met hem en wat bedoel je met dat het mij niet meer goed komt???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:06

Het komt niet meer goed met jou omdat je gewoon niet het jonge hengsten persoon bent.

Ga terug in de tijd. vorig jaar hersft liep je met hem aan het lijntje te wandelen, Hij wilde rechtsaf jij wilde linksaf en jullie gingen rechtsaf, toen zei ik al tegen Femke dit gaat niet goedkomen........... kan je aan Femke vragen

Jij doet een stap naar achteren terwijl je een stap naar voren moet doen. Geeft allemaal niks, want dat zit of in je OF niet in je......... en over het algemeen zijn mensen die het niet in zich hebben zitten leukere mensen om mee om te gaan hoor Haha! Haha! Haha! Dus zo heeft iedereen zn kwaliteiten.

Wil je het alsnog laten werken moet je hem OF in een groep inscharen, OF verkopen OF iemand bijhalen die jou leert met jonge paarden om te gaan...................

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:15

Sorry, moet ook even reageren. Ik hoor iedereen maar over de harde aanpak en ik zou dit of dat, maar het probleem is er al ingeslopen en dat had niet gehoeven, want een dier is in principe niet vals geboren!!Ik heb een heerlijk hengstenveulen gehad zonder problemen en is een fantastische volwassen hengst geworden. Nu wordt er teveel gerotzooid en verknald. Hij moet naar iemand met kennis en een nieuwe kans krijgen. Opfok is idd het beste. Ik heb korte tijd inprenting gedaan en toen met mams en andere moeders met veulens in de wei gezet,allemaal superbraaf. Alleen soms de een iets brutaler dan de ander, maar een veulen slaan of schoppen??Was echt niet nodig hoor. En nogmaals koop geen veulen omdat het zo schattig is het is geen speelgoed net zoals een shetlander bijv dat ook niet is. Er wordt teveel verknald door gebrek aan kennis en dan achteraf zeuren en het beest de schuld geven. Neem gewoon een ouder paardje waar je alles mee kan en houdt begeleiding en blijf altijd bij een deskundig iemand lessen. Straks duurt het te lang en ga je er ook nog eens veel te vroeg zomaar op zitten en dat gaat dan ook fout, zie het vaker, echt. Doe het voor het beestje en jezelf. Je hebt het al over pokke pony???? Er zouden toch regels moeten komen over het aanschaffen van een dier of zelfs het willen krijgen van een kind, maar ja............Vind het overigens wel goed dat je iig advies vraagt, dus voor je eigen plezier.......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:16

Superpony, hoe denk jij dat iemand met kennis dit verwende veulen aanpakt............ ????????

Het is inderdaan niet de ponies schuld, alleen is hij wel de dupe.... EN DAT is waarom wij ouwe zeikwijven van bokt altijd zeggen......... hop naar de opfok, en waar begin je aan......

Gewoonweg omdat 9 van de 10 dus of een hardhandige heropvoeding moeten krijgen OF nog erger naar de slager gaan als onhandelbaar, terwijl de fout dus bij dat meisje ligt die zo graag een hengstenveulen wilde, want die kon ze mooi naar haar hand zetten en een band mee opbouwen

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:22

tja pris..ik had hem allang verkocht ook omdat je bang bent voor hem en je wel sterk houd.Maar hij heeft al zo vaak op je gesprongen door de bak gesleept bij wijze van.
Als je erover praat wil je hem weg doen,maar dan zie je hem staan en wil je het niet.
En petera zei het ook al.Maar die keuze moet jij maken en wij niet..
En pris je weet hoe ik erover denkt over een bepaald persoon..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:25

Idd Kim

Hoe vaak wij dat niet zeggen.
Maar dan zijn we oude stomme taarten die andere niks gunnen en weten we er helemaal niks vanaf. En moeten we onze bek maar houden.

En het enige wat wij niet willen, is het voorbeeld als dit.
En dat komt zo vaak voor.

En idd, wie is de l*l
Juist ja het paard.
Eerlijk nee, want het baasje dacht alleen maar aan zichzelf.
maar dat mag je niet zeggen
Ze willen een band opbouwen en dat daat blijkbaar niet met een 8 jarige Verward

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:28

ja zeg tog soms maakt hij me angstig maar geef niet op. en suus je weet ook dat hij gewoon lastig is vanmiddag zetten je zelf 3 sprongen achter uit voor hem hahahaha, maar gijsen kim, jij hebt het over dat hij links wilde en ik rechts maar ging toch links noubetwijfel dat ik dat ben geweest, want in de periode dat ik bij piet stond liep shona(2de eigenaar) altijd met hem niet ik, later toen we bij ge stonden en hij in een kudde veulens liep heb ik 3 maanden zowat voor hem alleen gezorgt omdat shona weiig tijd had, en heb weinig gedaan met hem en afentoe een borstel of een klein wandelingetje ging altijd goed maar ineens werdt hij een stuk lastiger en bleef ik tog maar denken ag dat is nou eenmaal een hengst gaat wel over en gaf ik hem gewoon op ze donder, maar binnen de korste keren werdt het als mar erger, en heus geef ik hem op ze flikker maar ik ga ook niet me paard de neten in trappen, kijk tuurlijk moet je streng wezen maar ik zie als je elke dag je paard volle trappen en klappen geeft mishandeling, en ik corriceer hem echt wel , en zeg eerlijk hij is te sterk voor mij, en ik wil hem graag een goed leven bieden, dus ben ik denk mijn besluit gevonden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:31

Ik weet niet wie het was............. ik weet alleen dat ik een tweeturvenhoog opdondertje zijn begeleidster voor kakke zag zetten omdat hij bepaalde waar hij heen ging............. wel of geen mens erachter aan Haha! Haha! Haha!

Ik weet niet wie de begeleidster was op dat moment, heb ik me ook niet echt in verdiept omdat ik op dat moment les aan het geven was. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:31

klappen uitdelen, straffen kan iedereen
Corrigeren is wat anders

En dat laatste kon jij duidelijk niet.
En jelaatste antwoord is weer een ja maar..
Terwijl er al bijna een heel jaar problemen van jou met die pony op i-net staan

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:32

hihih ja Clown dat gekke beest komt gewoon moeders lief even op me afgaloperen bokkend!en ik maar renne door het land Haha! Clown

oke achteraf gelachen hahaha.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:33

en ik heb nooit gezegt trouwens ik wil zo graag een hengst veulen ben er nooit dol op geweest hengste veulens dus dat gaat nou ook weer negerens over hoor

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:37

zeg kijk volgens mij is bokt een site voor dingen te vragen advissen enz of vergis ik me nu, maar ja ik doe ook me best da kan je vragen aan xsuusx, ik heb adviesen aangenomen ik heb gezorgt dat hij een poos met 2 veulentjes heeft gestan onderanderen 1 van xsuusx en een van meetje22, nu staat hij weer met maatjes, maar ik wil geen advies aan nemen neeeeee. en als ikdan vertel dat ik eindelijk iets geregelt heb dan wordt het niet gelooft maar ja mijn vraag was totaal anders dus , bedankt voor je advies hooor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:39

Je neemt niks aan
Het enige wat je zegt is
ja maar..

Ook nu weer
ja maar, is geen aannemen, maar smoezen verzinnen.
En deze oude trutten, hebben al lang geleden gezegt dat het fout zou gaan

Kim, geloof dat we helderziende zijn Haha! Clown

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:41

Kijk, en daar zit nu juist het probleem; van stal veranderen prima als dat tot gevolg heeft dat jouw beestje in een groep liep zodat hij mooi zijn sociale vaardigheden kon leren, maar steeds bleef je teveel met hem tutten en bemoeien, tegen alle adviezen in. En waarom? Omdat jij vond dat je er recht op had om met hem te tutten, daar had je tenslotte dat beest voor genomen. Een veulen laat je in een koppel lopen, je kijkt hem na op wondjes, hoefjes uitkrabben en behalve wat noodzakelijke dingen lekker laten voor wat het is.

Mijn hart is goed genoeg om de trailer te pakken, jouw beestje op te halen en bij mij thuis in de groep paarden te laten lopen, en dan? Ben jij bereid in te zien dat je zelf zal moeten veranderen om problemen te voorkomen. Kennelijk niet, want het starten van dit topic was slechts een kwestie van tijd, je kon er echt op wachten dat het verkeerd zou lopen, en wie is de dupe? Het dier, want die moet eerst gigantisch op zijn flikker krijgen voor dingen die hij verkeerd heeft aangeleerd. Leuk hoor, een beest van nog geen jaar oud al met een zweep bewerken.

Wat me nu het meeste stoort aan het hele verhaal, waarom heb je alle goedbedoelde adviezen naast je neer gelegd?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:51

Nee he, weer een topic van jou over je veulen....

luister nou maar gewoon naar RK en G&K die weten heus wel wat ze zeggen! en denk eens terug aan alles wat in je andere topics gezegd is

dacht trouwens dat jij hem ging verkopen?

Romeo_haffie schreef:
ik deel mijn veulen met een ander meisje, en er is het 1 en ander gebeurt waardoor ik het veulen niet meer kan houde rede kan via pb
dus pb me maar als je de exacte rede wil

komt uit dit topic: viewtopic.php?13&t=383479

topic van 31-12 2004,. je hengst steigert in je nek.... viewtopic.php?f=13&t=345969&start=0&st=0&sk=t&sd=a

en je topic van 4 maart dit jaar viewtopic.php?f=13&t=378192&start=0&st=0&sk=t&sd=a
dat je jaarling een luizenleventje eheft en dat je graag met hem wil gaan trainen, om vervolgens op 15 maart ter zeggen dat je hem verkoopt, en nu begin je dit topic weer Verward

Gooi hem de opfok in(waar ie al veel langer geleden al naarte had gemoeten) of verkoop hem, niet iedereen kan met jonge paarden omgaan, laat staan met jonge hegsten. Die van jou heeft nu heel goed door hoe hij de baas over je kan spelen, twijfel er aan of dat nog helemaal goedkomt, iig niet als je zo doorgaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:55

Citaat:
nou leg mij is uit want ik moet veel leren over veulens. ik weet wel wat anders had ik het niet genomen

Ach gut

Maar blijven ja maren Dromen

En renske, weet je dan niet dat wij dat alleen maar zeggen omdat we zo graag vervelend en stom willen doen.
het leuk vinden mensjes te pesten en we altijd gemeen zijn omdat we dat leuk vinden.
We zeggen niets omdat we het eigenlijk goed bedoelen en erger willen voorkomen.
Dat doen oude taarten niet, die zeveren alleen maar Haha!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:27

kunnen jullie nou niet veder gaan over wat zei zegt?

Ze doet der best voor hem maar hij is eenmaal druk.
Hij loopt zoveel mogelijk buiten na het eten dus rond half 8 tot half 8 staat hij buiten,met shets en een hengsteveulentje.

Als hij buitenloopt met mij shet dan beukt hij hem af of het een stukje papier is.dit kan je eigelijk ook bijna geen spelen meer noemen hij blijft doorgaan tot hij ooit eens op de grond licht en dan een kunst is om hem daar te houden.

Tuurlijk doe romeo_haffie der best voor hem ze laat hem gewoon met rust,ze komt met mij mee en voor de shets die daar op stal staan.Meestal loopt romeo dan al buiten..
dan haalt ze hem misschien wel 10 minuutjes eruit om te poetsen en zet ze hem weer terug en maakt ze hems stalletje in oorde.
Hij gaat over 2 maande dag en nacht dus 24uur op de weide maar dat gaat nu nog even niet.

Wij zien eigelijk het nut niet in van een opfok.
hij heeft hier ook maatjes waar hij kan spelen en ravotten.hij komt hier niks te kort.
alleen in de opfok lopen ze misschien met 24uur per dag buiten.Dat kan romeo trouwens ook niet.Hij krijgt snel koliek vertelde ze me.

veder springt romeo al uit stal als je de deur al open doet,en springt gerust op je.
bijt gemeen en richt gewoon op je.Wil je je shettie uit de padock halen dan komt hij vrolijk bokkend en steigerend op je af galoperen en rent door je heen!Dus hij stopt niet!

het is eigelijk nog een wonder dat je een kans krijgt om ze halster om te doen voordat hij al weg is!
maar het is een leuk beestje maar hij is ontigelijk snel en bijt gemeen!

Misschien is ze wat bang voor hem.maar daarom hoeven jullie toch nog niet zo bot te doen van heb je weer maar ja maar.en alleen maar maren!
Ze vraagt jullie mening over een bepaald ding en niet over de opfok.kunnen jullie dat nou eigelijk nooit eens buitensluiten?

bij jullie draait alles om een opfok..maar waarom?dat beestje komt echt niks te kort!

Kunnen we nu weer even on-topic plaats van of-topic?
ik denk dat de ts dat ook wel fijn zal vinden.

ik doe het echt niet om haar in bescherming te nemen maar dit gaat te ver!zullen jullie het leuk vinden om constant afgekraakt te worden?nou ik niet hoor.

romeo weet het wel maar ze weet zn baasje achteraan te zetten en hij wil e baas zijn.

nou snappen jullie het verhaal nu?

ps pris als ik wat fout heb gezet verbeter me dan Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:41

Ik ken je niet, maar kan aan alles wat je schrijft al lezen dat het niet goed gaat en het zielig is voor dat beestje. Natuurlijk neemt ie een loopje met je, hij leert niks beters.

En echt ik loop al heel lang in dit paardenwereldje rond, maar een veulen aanpakken??? Gelukkig ken ik wel ervaren en deskindige mensen die dat niet doen. Zoals ik al eerder schreef heb ik nog nooit problemen gehad en ook niet veroorzaakt. Je hebt wel met levende wezens te maken en volgens mij heb jij hier zelf ook niks aan.

Wat ik me af vraag is hoe oud je bent en je ervaring en zijn er geen ouders die zien wat er gebeurt en nog wat te zeggen hebben?Want anders zou het ook verkeerd kunnen gaan met een wat ouder paardje. Ik heb een pony nu van 7 die was 4 en net geruind, heeft me ook tijd en moeite gekost, maar een fantastische band mee en een heerlijk beestje, alleen wel met kennis en ervaring aan begonnen, dus let goed op en houd er begeleiding en deskundige mensen bij ten alle tijden.

Mijn kind is 8 en heeft een eigen pony en zorgt er heel goed voor en gaat er correct mee om, ik vertel ook veel over hoe en waarom, uiteraard onder begeleiding, mis dat wel veel om me heen bij kinderen in alle leeftijden ook voorbij puberen nog wel.

Een andere optie is alleen als je hem per se wil houden. Een proffesioneel opfok bedrijf en over een paar jaar ook proffesioneel in laten rijden, maar dan heb je er nu niet veel aan en krijg je een kant en klaar paard die je nu ook kunt kopen evt.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 23:42

nee suus hele maal perfect, maar zal niet veel helpen maar ag we merken het wel en rede dat ik van stal verhuist ben is omdat jullie mij adverseren je paard moet met leeftijd genootjes en de pony van meetje22 ging weg pony van xsuusx, is verkocht dus zocht andere stal met super veel maatjes dusss

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 23:45

ik ben 16 jaar en de andere eigen naar is 18 ik ga al vanaf me 5 jaar met ponies om en ik weet dat ik mischien beter geen veulen kon nemen geef ik gelijk, maar ja hij is er nu eenmaal dus moet nu tog beslissingen nemen logies tog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:49

xSuusx schreef:
Als hij buitenloopt met mij shet dan beukt hij hem af of het een stukje papier is.dit kan je eigelijk ook bijna geen spelen meer noemen hij blijft doorgaan tot hij ooit eens op de grond licht en dan een kunst is om hem daar te houden.

Ach, dat is wat mij betreft gewoon hengsten gedrag hoor. Kom eens bij mij kijken zou ik bijna zeggen, Hengstje van 1.15m "speelt" regelmatig met de ruinen van 1,65m en 1.75m 1x raden wie in dat spel het onderspit delft???? Juist, de grote van 1.75m, zit volledig onder de wondjes maar dat is gewoon normaal in mij ogen.

Tuurlijk doe romeo_haffie der best voor hem ze laat hem gewoon met rust,ze komt met mij mee en voor de shets die daar op stal staan.Meestal loopt romeo dan al buiten..
dan haalt ze hem misschien wel 10 minuutjes eruit om te poetsen en zet ze hem weer terug en maakt ze hems stalletje in oorde.

Dat vind ik dus ook niet nodig, dat poetsen, ook al is het maar 10 min. handen af van een veulen! Dat getut is alleen voor de eigenaresse leuk misschien, veulen heeft er vrijwel niets aan.

Wij zien eigelijk het nut niet in van een opfok.
hij heeft hier ook maatjes waar hij kan spelen en ravotten.hij komt hier niks te kort.
alleen in de opfok lopen ze misschien met 24uur per dag buiten.Dat kan romeo trouwens ook niet.Hij krijgt snel koliek vertelde ze me.

Dat jullie het nut van een opfok niet zien was al erg duidelijk, ga ik dus ook niet meer op reageren. Ik heb eerder wat vragen gesteld maar die zijn blijkbaar te moeilijk, ik heb nog geen antwoord gezien.....

veder springt romeo al uit stal als je de deur al open doet,en springt gerust op je.
bijt gemeen en richt gewoon op je.Wil je je shettie uit de padock halen dan komt hij vrolijk bokkend en steigerend op je af galoperen en rent door je heen!Dus hij stopt niet!

het is eigelijk nog een wonder dat je een kans krijgt om ze halster om te doen voordat hij al weg is!
maar het is een leuk beestje maar hij is ontigelijk snel en bijt gemeen!

Misschien is ze wat bang voor hem.maar daarom hoeven jullie toch nog niet zo bot te doen van heb je weer maar ja maar.en alleen maar maren!
Ze vraagt jullie mening over een bepaald ding en niet over de opfok.kunnen jullie dat nou eigelijk nooit eens buitensluiten?

bij jullie draait alles om een opfok..maar waarom?dat beestje komt echt niks te kort!

Gut, zou daar misschien het probleem liggen? Beestje komt niets te kort, wordt aan alle kanten verzorgd, leert niet op eigen benen te staan (oei, komt toch weer dat voordeel van die opfok om de hoek....) heeft een eigenaresse die bang voor hem is dus daar kan hij dan mooi gebruik van maken want uiteraard voelt hij dat boven alles uit....

romeo weet het wel maar ze weet zn baasje achteraan te zetten en hij wil e baas zijn.

Welkom in de wereld van de hengstenhouders, als je het niet aankan begin er dan niet aan.

nou snappen jullie het verhaal nu?

Wij snapte het een hele tijd geleden geloof ik al, nu de TS nog......

Niet om naar te doen hoor maar dit is al het zoveelste topic over eigenlijk iedere keer weer het zelfde probleem bij het zelfde veulen.
Ik blijf erbij dat je hem beter kan verkopen aan iemand die weet hoe hij/zij ermee om moet gaan.