Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Ik ga mijn best doen pris... maar ehm reken maar dat ie binnen no time respect voor mij heeft! En respect voor jou gaan we afdwingen
labe schreef:Deze situatie laat weer zien dat een veulen in onervaren handen als een scheermes in de handen van een aap kan zijn.
Romeo_haffie schreef:ik deel mijn veulen met een ander meisje, en er is het 1 en ander gebeurt waardoor ik het veulen niet meer kan houde rede kan via pb
dus pb me maar als je de exacte rede wil
Citaat:nou leg mij is uit want ik moet veel leren over veulens. ik weet wel wat anders had ik het niet genomen
xSuusx schreef:Als hij buitenloopt met mij shet dan beukt hij hem af of het een stukje papier is.dit kan je eigelijk ook bijna geen spelen meer noemen hij blijft doorgaan tot hij ooit eens op de grond licht en dan een kunst is om hem daar te houden.
Ach, dat is wat mij betreft gewoon hengsten gedrag hoor. Kom eens bij mij kijken zou ik bijna zeggen, Hengstje van 1.15m "speelt" regelmatig met de ruinen van 1,65m en 1.75m 1x raden wie in dat spel het onderspit delft???? Juist, de grote van 1.75m, zit volledig onder de wondjes maar dat is gewoon normaal in mij ogen.
Tuurlijk doe romeo_haffie der best voor hem ze laat hem gewoon met rust,ze komt met mij mee en voor de shets die daar op stal staan.Meestal loopt romeo dan al buiten..
dan haalt ze hem misschien wel 10 minuutjes eruit om te poetsen en zet ze hem weer terug en maakt ze hems stalletje in oorde.
Dat vind ik dus ook niet nodig, dat poetsen, ook al is het maar 10 min. handen af van een veulen! Dat getut is alleen voor de eigenaresse leuk misschien, veulen heeft er vrijwel niets aan.
Wij zien eigelijk het nut niet in van een opfok.
hij heeft hier ook maatjes waar hij kan spelen en ravotten.hij komt hier niks te kort.
alleen in de opfok lopen ze misschien met 24uur per dag buiten.Dat kan romeo trouwens ook niet.Hij krijgt snel koliek vertelde ze me.
Dat jullie het nut van een opfok niet zien was al erg duidelijk, ga ik dus ook niet meer op reageren. Ik heb eerder wat vragen gesteld maar die zijn blijkbaar te moeilijk, ik heb nog geen antwoord gezien.....
veder springt romeo al uit stal als je de deur al open doet,en springt gerust op je.
bijt gemeen en richt gewoon op je.Wil je je shettie uit de padock halen dan komt hij vrolijk bokkend en steigerend op je af galoperen en rent door je heen!Dus hij stopt niet!
het is eigelijk nog een wonder dat je een kans krijgt om ze halster om te doen voordat hij al weg is!
maar het is een leuk beestje maar hij is ontigelijk snel en bijt gemeen!
Misschien is ze wat bang voor hem.maar daarom hoeven jullie toch nog niet zo bot te doen van heb je weer maar ja maar.en alleen maar maren!
Ze vraagt jullie mening over een bepaald ding en niet over de opfok.kunnen jullie dat nou eigelijk nooit eens buitensluiten?
bij jullie draait alles om een opfok..maar waarom?dat beestje komt echt niks te kort!
Gut, zou daar misschien het probleem liggen? Beestje komt niets te kort, wordt aan alle kanten verzorgd, leert niet op eigen benen te staan (oei, komt toch weer dat voordeel van die opfok om de hoek....) heeft een eigenaresse die bang voor hem is dus daar kan hij dan mooi gebruik van maken want uiteraard voelt hij dat boven alles uit....
romeo weet het wel maar ze weet zn baasje achteraan te zetten en hij wil e baas zijn.
Welkom in de wereld van de hengstenhouders, als je het niet aankan begin er dan niet aan.
nou snappen jullie het verhaal nu?
Wij snapte het een hele tijd geleden geloof ik al, nu de TS nog......