Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nadezda schreef:Ik zou is kijken naar een kleine maat fjord of haflinger en die al wat ouder is.
wendytjeG schreef:Ineke2 schreef:Vaak zijn shetlanders erg koppig, eigenwijs en te sterk voor kleine kinderen.
Niet alle shetlanders natuurlijk, maar vaak zijn het echte deugnieten.
Maar wat is daar op tegen?
Persoonlijk vind ik dat kinderen juist niet een te makkelijke pony moeten hebben, niet een gevaarlijke pony die onbetrouwbaar of veel te fel is, maar koppigheid is juist goed. Worden ze geduldig van!
horsewisper schreef:nadezda schreef:Ik zou is kijken naar een kleine maat fjord of haflinger en die al wat ouder is.
die zijn veel te sterk voor zulke kleintjes !
Faniek schreef:tessie1985 schreef:ik zou voor een c-pony gaan want daar kunnen ze nog jaren mee verder
en daar zitten ook hele rustige bij je moet alleen ff zoeken
Een C pony vind ik echt te groot voor een 5 jarige... een meisje van 5 laat ik wel eens rijden op een C pony, maar het gaat echt moeilijk dat zie je gewoon. Verder hebben ze dan meer moeite met poetsen o.d.
Ik zou wel voor een shetlander gaan of inderdaad een shetlander x welsh.
Ik zelf heb shetlanders verzorgd en de 1 was koppig als een echte shetlander, de ander was super lief. Ze staan nu ook te koop omdat de man het niet meer aan kan, maar daar zit ook een erg lieve makkelijker shet x welsh bij en die kruissing is vaak erg leuk.
Succes.

Percy schreef:Om nu te stellen dat Shetlanders geen kinderpony's zouden zijn vind ik ook wat ver gaan. Op zich kunnen het fantastische kinderpony's zijn zolang ze maar goed opgevoed zijn en niet ooit door iemand aangeschaft die er een schattig lief speeltje in zag.
Percy schreef:Maar als je een Shet neemt dan zou ik de wat grotere maat nemen zoals Dennis die heeft, daar passen ze niet alleen wat langer vrij netjes op, die hebben vaak ook net iets ruimere gangen.