Is een vrachtwagen minder eng?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Is een vrachtwagen minder eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:46

Kareltje1 schreef:
Ik weet niet hoeveel paarden je wil vervoeren, maar je hebt ook 1 paards (of soms 2 paards) vrachtwagentjes waarin je gewoon met je b rijbewijs mag rijden.

Ooit mee gereden? Doe eens voor de gein, en kom daarna eens met dat oude brik van mij rijden, dan weet je het gelijk...........

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:52

vrachtwagen is top !! OK dan! bij mij op stal hebben ze ook een hele grote , waar 9 paarden op kunnen .
Alle paarden (ook jonge) staan er stabiel op .Helemaal met een hooinet voor hun neus vallen ze zo in slaap .Ik denk dat het ook een voordeel is dat een paard er minder snel schrikt , je hoort weleens dat ze gaan stampen in een trailer als er een auto hard langs rijd en ze kijken net door hun raampje .In een vrachtwagen kan dit niet gebeuren !!
Het enige nadeel is , dat je erg k*t bij het laatste paard kan , maar dit verschilt per grootte van de wagen natuurlijk , hoeveel er op kunnen !!!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 01:49

Bedankt voor jullie reacties!
Morgen dus mijn eerste 2 lesuren, ik zal eens kijken of t wat voor me is, en of ik t durf!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:15

Bedankt voor de waarschuwing, nu weet ik meteen waar ik vanmiddag niet moet zijn Knipoog *LOL*

Ik denk dat het een goed idee is om idd. een paar proeflessen te nemen.
Gewoon even kijken hoe het voelt, dan heb je in elk geval een indruk en dan kun je wat later nog eens bekijken of het evt. iets voor je is.

Mocht je besluiten om voor de vrachtwagen (en je rijbewijs Knipoog) te gaan, dan kan mijn mannetje misschien nog wel iets voor je doen.
Hij zit al sinds zijn 19e op de vrachtwagen, nu al een kleine 25 jaar dus.
Mijn zwager heeft onlangs ook z'n groot rijbewijs gehaald en was ook wat onzeker, toen is manlief een paar keer met hem mee geweest om wat 'kneepjes van het vak' bij te brengen.
En misschien nog wel belangrijker: hij is heel erg rustig (afijn, je kent hem wel een beetje Knipoog) en kan heel rustig en duidelijk overbrengen wat de dingen zijn waar je op moet letten.
Niet op een belerende manier, maar gewoon op een gezellige en onstpannen manier.
De instructeurs van de rijschool zijn over het algemeen toch theorie-mannen, mijn mannetje is een praktijkman Knipoog
Die combi zou nog weleens handig kunnen zijn om je over je drempels heen te tillen *LOL*

Mocht je er gebruik van willen maken: geef een seintje, en dan ga ik hem op mijn allerliefste manier aankijken Haha!

Veel succes vanmiddag!!!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:35

over t algemeen vinden ze idd de vrachtwagen fijner, die van mij krijg ik er niet op, maar mijn oude pony liep liever de vrachtwagen op als de trailer en zo ken ik er veel meer!
bij n nvrachtwagen meerijden is idd vrij eng, ik heb altijd zoiets van moet je onderhand niet stoppen, en dan heb je nog minstens 3 meter over.....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:34

En, hoe is het je vandaag vergaan?
Ik mag tenminste hopen dat je ondertussen weer thuis bent Knipoog Haha!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 23:25

Oscar, dat lijkt me geweldig!!

Nou , het is zo gegaan:
Enigszins zenuwachtig ben ik aan de rijles begonnen.
Givency mocht mee!Ze heeft fotos gemaakt, die zal ik zo plaatsen.

Het praten van de instructeur, om e.e.a. uit te leggen, zorgde dat ik bijna ging hyperen, want ik had al zenuwen natuurlijk.
Toen mocht ik rijden.
Het ging zo goed, dat ie me adviseerde een spoedcursus te volgen, terwijl ik juist aangaf rijlessen te willen nemen, ook om weer meer rijervaring op te doen!

Ik zeg, ja met u ernaast durf ik wel te rijden, maar kan ik u ook bellen als ik straks ergens 6 paarden moet gaan laden?

Clown

Hij vond het echt onzin, want hij had nog nooit iemand meegemaakt die tijdens de eerste les zo soepel wegreed, en nee ik ben geen slijmbal zei ie er nog bij! Haha!

T grootste probleem is wel de theorie.
Dat is echt 7 dagen blokken, van 8 uur sochtends tot 5 uur smiddags.
Het zijn 3 examens: Verkeer C, Techniek en administratie goederenvervoer.
Dus ik moet nog gaan kijken wanneer en hoe ik dat moet gaan doen.
Maar ik ga ervoor!

Ik glunderde van trots toen ik met getuige Givency tegen Toon mijn rijervaring kon vertellen.
Hij bromde eerst wat, en zei dat ik toch nooit in onze vrachtwagen kan, omdat die geen stuurbekrachtiging heeft en oud is en rammelt.

Wat denk je?
Ik ben de uitdaging aangegaan, we zijn met drieen naar de polder gereden, en ik heb in onze vrachtwagen zo gereden dat zelfs Toon moest zeggen dat ie dat niet had verwacht! Hahaha.

Maar waarom ben ik in het dagelijks leven, op de snelweg vooral, dan toch zo n paniekzaaier he?

In en uitstappen moet je ook op een bepaalde manier doen.
Afbeelding
Afbeelding

Instructeur en ik we hebben hetzelfde postuur, wat al een band schepte!Zie mij op de achtergrond mezelf in het gevaarte hijsen!

Afbeelding

Toen ik eenmaal mocht rijden kon ik wel lachen!Haha, zie MIJ dat doen!

Afbeelding

Hmm, de borden, wat betekenen ze ook weer?
Afbeelding

Sjee! Alleen het achteruitrijden valt ZWAAR tegen!!Je ziet niets!
Afbeelding

Ja het klapstuk! IK in een vrachtwagen op de snelweg!Zie mijn rode oortjes...

Afbeelding

En dan natuurlijk worden ingehaald, eng hoor, want de vrachtwagen schommelt heen en weer door de spoorvorming.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:28

hihi, stoer hoor Mel! en je hebt echt roooooode oortjes.... Haha! Tong uitsteken

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:52

Whoehoe, die oortjes *LOL* Go jij! Go jij!
Maar je hebt het toch maar mooi geflikt!
Ben trots op je!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 00:53

Quote Oscar:

Whoehoe, die oortjes

Boos!