Hoeveel betalen voor privéles?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schatjes

Re: Hoeveel betalen voor privéles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:15

Ik betaal nu 15 euro per uur aan prive les. Dat vind ik een goede prijs. Het meisje wat mij les geeft heeft er ook diploma's voor. Ik heb ook les gekregen van een meisje zonder diploma's, voor 5 euro voor een half uur. En ze gaf evengoed les. Ik denk dat je rond de 10 euro per uur kan gaan zitten Knipoog als jij je prettig voelt bij haar manier van lesgeven. Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:17

Ik ben gediplomeerd, rij zelf ZZ-licht een vraag 13 euro voor een half uur en 25 voor een uur (maar ik geef bij voorkeur een half uur les). Hiervoor kom ik bij de mensen aan huis (ligt wel op de route naar mijn eigen paarden).

Ik krijg les van een instructrice die internationaal t/m GP jureert en ik betaal 50 euro voor een uur, ze komt wel bij mij 'thuis'.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:20

Mirjammie schreef:

Even nog wat meer informatie:
Degene die mijn les gaat geven rijdt zelf M2 dressuur, ze geeft al regelmatig groepslessen, van beginner tot wat meer gevorderd. Dit jaar wil ze de eerste fase van de ORUN opleiding gaan doen.

Met mijn oude verzorgpaard had ik altijd een half uur priveles voor 12,50 euro van een instructrice die de ORUN volledig doorlopen had, dat dat echt goedkoop was besefte ik later pas! Bloos Jammergenoeg woont ze in Zeeland, en staat Odette in Driebergen!

Nog meer mensen?

Nou als ze maar m2 rijdt zou ik zeker niet hoger dan 10 euro gaan per uur, want het meisje wat mij les geeft betaal ik 15 euro per uur en ze komt met haar auto naar mij en het paard toe, heeft diploma's en rijd Z (springen). Ze kan heel goed rijden. Als ze haar diploma heeft gehaald kan ze best tussen de 10 en 20 euro gaan zitten, en hoe meer ervaring ze krijgt hoe hoger ze met de prijs kan gaan. Zo denk ik erover Haha!

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:40

khorizon schreef:
Ik betaal €10,- voor een half uur.
Mijn instructrice is niet gediplomeerd maar rijd zelf ZZ-zwaar.
Heb nu 6 lessen gehad en we gaan met sprongen vooruit.
Ze geeft echt heel goed les en ook leuk. Erg enthousiast.

Hiervoor 2 gediplomeerde intructrices gehad betaalde toen €13,- voor een half uur.
Bij de eerste leerde je weinig en de tweede was redelijk goed.

Ben heel blij met mijn huidige instructrice (stalgenoot)

Makima gaat steeds beter. En ik ga steeds netter zitten.

Ze heeft zelf les gehad van J. Swaab (olimpisch dressuurruiter 1972).

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:44

ik reken € 12,- voor een half uur en €20,- voor een uur, ik heb al mijn papieren en ben ook jury en heb zelf ZZ-licht gereden.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:10

21 euro dressuur 3 kwartier
25 euro springen 1 uur

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:18

Ik betaalde bij mijn vorige instructrice 7 euro per uur. Ze is gediplomeerd en rijd zelf M2/Z1 (weet even niet of ze de overstap al heeft gemaakt Haha!)
Maar dit was wel weer een vriendenprijsje. Bij vreemden vraagt ze volgens mij zo'n 15 euro per uur.
Een ander vrouwtje waar ik les van heb gehad (gediplomeerd en Z2 dressuur) vroeg 15 euro per half uur, 30 euro per uur en 25 euro per uur als je met zijn 2en reed.
Binnenkort ga ik een afspraak maken voor prive-les bij iemand die 35 euro per uur vraagt. Zij is gediplomeerd, reed/rijd zelf vrij hoog in de dressuur (ik meen ook ergens in de Z), doet aan freestyle en klassieke dressuur, is leerlinge geweest van Emiel Voest en Antoine de Bodt, kortom erg veelzijdig Haha!
Is wel erg prijzig maar dan maar niet elke week les.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 11:22

Bedankt voor jullie reacties! Haha!

Als ik alles zo lees is 10 euro per uur wel een nette prijs. Als ze haar diploma haalt ga ik haar natuurlijk meer betalen, dat is wel zo netjes! Knipoog
Ik ga het er maar eens met haar over hebben! Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:35

Ik betaalde toen ik nog engels reed 6 euro voor een half uur van een Z1 amazonne.

Ik betaal nu 20 euro (incl reiskosten) voor een half uur (western)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:37

25 voor een uur prive (kan soms wel eens uitlopen, laatst met een uurtje). ik vind het goed meevallen, zeker voor de les die je krijgt

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:14

ik betaal 15 euro voor een half uurtje les. Dit is van een gediplomeerde ORUN intructrice die zelf op zware of lichte tour nieveau rijd. Zijzelf lest weekdelijks bij laarakker en heeft ook meerdere lessen van Anky gehad (wegens tijd gebrek nu niet zoveel meer.)

Ik heb het gevoel dat ik hier best wel mee bof, helemaal als ik kijk dat sommige bijna 15 euro betalen voor iemand die er niet eens een opleiding voor hebben gehad.

Zelf geef ik af en toe ook les Als 16 jarige Z amezone vraag ik 5 euro. geen rare prijs dacht ik.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:20

ik betaal 36 euro voor een half uur Hamer

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:43

Mijn gediplomeerde instructrice betaal ik 15 euro per uur, en 8 euro voor een half uur.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:52

Kieffer schreef:

Wow... bij wie is dat?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:54

Mate&Copines in schiedam, k vind het achterlijk duur, maarja, krijg wel goed les

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:30

Betaal 12,50 voor half uur ze is gediplomeerd en is bezig met 3de fase van de orun cursus (gloof ik Bloos ).

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:52

Kieffer schreef:
Mate&Copines in schiedam, k vind het achterlijk duur, maarja, krijg wel goed les

klinkt misschien flauw maar ik vind de manier van lesgeven daar vér beneden peil, heb je van Aad zelf les of van iemand anders?

ik heb er zelf in een grijs verleden gewerkt, en ben er nog niet zolang geleden nog geweest om te kijken..het zit namelijk om de hoek bij de stal waar ik gestaan heb, ik heb toen even staat te kijken bij een priveles, moet zeggen...er worden een hoop intressante woorden en termen gebruikt, maar alles behalve op het juiste moment en vaak ook als ze helemaal niet van toepassing zijn...

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 23:13

Kieffer schreef:

Wow!
Jeetje.. Dat is wel heel veel! Dat gaat toch wel iets boven mijn budget Knipoog

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 08:11

Hay

start binnekort Juniore en daarna psg, mijn instructrice is GP-ruiter dus €50/uur is dan de normale gang, ik sta wel bij haar op stal, is handig Haha!!

Ik geef niet heel veel les, heb wel zeer goede instructie gehad en ben bezig met een diploma te halen, wegens zelf moeten rijden en tijdgebrek Sigaar maar vraag €11/30minute en €20/uur

xxx

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:24

Ik betaal E5 euro voor een uur springles... maar dan rijd ik nog wel met 2 andere dus met z'n 3e.. vind ik erg goedkoop Lachen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:27

Mexx schreef:
Ik betaal 10 euro voor een half uur privéles.

Idem Lachen

CtalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:30

15 euri voor een half uur. Vind ik een hele redelijke prijs voor wat het is Lachen

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:32

Ik krijg les van de eigenares van de stal waar mijn fjordje staat..ze is voor zover ik weet niet gediplomeerd maar wel ervaring.. en ze kent mijn fjordje goed Haha! k betaal 15 p/u

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:45

Ik heb ook les van iemand die ervaring heeft maar geen diplomas,
ik betaal 7.50 voor een 3/4 uur.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:45

Citaat:
Judithh

klinkt misschien flauw maar ik vind de manier van lesgeven daar vér beneden peil, heb je van Aad zelf les of van iemand anders?

ik heb er zelf in een grijs verleden gewerkt, en ben er nog niet zolang geleden nog geweest om te kijken..het zit namelijk om de hoek bij de stal waar ik gestaan heb, ik heb toen even staat te kijken bij een priveles, moet zeggen...er worden een hoop intressante woorden en termen gebruikt, maar alles behalve op het juiste moment en vaak ook als ze helemaal niet van toepassing zijn...

Van aad zelf niet, eerst van mylene, maar die is nu weg. Krijg nu les van Yvonne en dat bevalt me prima. Manier van les geven sluit bij mij goed aan. Ik ben het met je eens dat er iemand zit die allemaal van die geweldige "net-in-een-boek-gelezen" thermen gebruikt (zal geen namen noemen). Maar aangezien je bij een prive les zelf mag kiezen van wie je les wil kies is zo iemand ook niet...