Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lieke schreef:Ik zou wel naar je hoefsmid luisteren.
Ik haal alleen mensen bij mijn paard (hoefsmid, dierenarts, instructrice) waarvan ik weet dat ik ze kan vertrouwen dat ze op hun vakgebied meer weten als ik en mij ten alle tijden goed informeren.
Ik geloof dan ook niet dat ze mij meer geld los willen maken dan nodig is.
Als jouw hoefsmid een duidelijke argumentatie heeft waarom je haflinger op ijzers moet zou ik hem daarin vertrouwen.
rakkertje13 schreef:De hoef groeit tot het 5e jaar, heb ik geleerd.
Dus heel verstandig is het niet om een paard van 3 op ijzers te zetten..
En het lijkt me absoluut niet prettig.
Saskia9 schreef:
Kijk hier heb ik dus wat aan..
mijn hoefsmid zou me heud geen ijzers adviseren als eht neot nodig is,om alleen maar geld bij te verdienen..
weet neit wat voor smeden jullie hebben??
ik ga gewoon voor ijzers..
Toydoll schreef:Saskia9 schreef:jah ik weet niet hoe ik eht moet uitleggen via de computer..
maar de hoefsmid zegt in ieder geval dat het beter is !!
dus hem vertrouw ik maar..
Dat vindt ik nou niet zo handig.. Weet je hoeveel geld de hoefsmit vangt voor beslaan? Alleen bekappen is veel beter, mits op de goede manier, maja daar verdienen ze niets aan...
Als ik jou was zou ik eerst is een goede bekapper langs laten komen. Scheelt je ten eerste veel geld, en ten tweede krijgt je pony dan teminste gezonde, goed groeiende hoeven. Ik neem aan dat je toch het beste wilt voor je pony?
Ik heb verschillende ponys staan, die vroeger op ijzers hadden gestaan want 'de hoefsmit zei dat dat moest'. Jammer genoeg werden bij al die ponys de problemen alleen maar erger, en nu staan ze blij en vrolijk zonder ijzers bij mij, en we rijden weer, en heel veel over asfalt, en sommige ook aangespannen...