alternatief voor brokken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

Re: alternatief voor brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:21

Naepir schreef:
iris17, bedoel je Aurakoeken van Pavo?
Daar heb ik veel goede verhalen over gehoord, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Hier staat meer info: http://www.pavo.net/nl/ijs.htm#aura1

Zijn idd de aurakoeken, ze bevielen erg goed!!! Vooral als je een pony hebt die snel dik wordt zoals een fjord, haflinger, ijslander, merens enz is het erg makkelijk.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:23

Ze hebben trouwens ook speciale brokken (Liga) voor sobere rassen, bevatten in verhouding veel vitaminen/mineralen en weinig krachtvoer.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:54

Ik heb Van havens slobber met extra linol olie. Er zit niet te veel energie in en bijna geen eiwitten. Deze is goed voor paarden die al wat ouder zijn, of te veel energie krijgen van biks, of wat aan de dikke kant zijn. Ik vind het echt een aanrader, en Again vind het heerlijk Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:29

Mexx schreef:
T@nj@ schreef:
Joh, Mexx, wat is dat voor een vreemde site van Equisanum? Ik krijg wel de hoofdpagina maar als ik dan op paardenmuesli's klik dan ga ik naar openswf.org, heb jij dat ook?

Je hebt gelijk, die site doet wel heel raar! Probeer deze link eens, volgens mij zit je dan gelijk goed http://www.equisanum.nl/samenstelling.htm

Yes, die doet het wel, thanks OK dan!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:19

Biomix, heet tegenwoordig trouwens Herbamix.
Ik voer mijn paarden dit nu sinds oktober 2003, en ze doen het er super op OK dan!
Het is wel ietsje duurder dan een zak brokken, maar dat heb ik er wel voor over Lachen

www.mijten.be

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:17

Ik heb zelf een andalusier waar ik echt bijna 1 jaar lang een strijd mee heb gehad, hij was zo fel en temperamentvol, ik reed hem iedere dag en hij kreeg niet zoveel biks maar het hielp niet.
Ik had het erover gehad met iemand en die vertelden dat de meeste mensen altijd vechten tegen het voer wat ze aan de paarden geven, niet alle paarden hebben zoveel krachtvoer nodig.
Hij heeft een paard gehad waar hij internationaal mee heeft gereden en olympische spelen, dit heeft het paard gedaan op zemelen en hooi/kuil, verder niks. Zodra hij een handje biks of meusli gaf werd hij gek.
Ik geef mijn andalusier nu de natuurlijke weg, dat is ook biks maar bestaat voor 70% uit zemelen en hij krijgt niet teveel. Daarnaast krijgt hij een poeder dat bij die biks hoort voor de extra vitamine.
Het duurde 1 a 2 maanden en toen begon ik de verandering te merken en hij is nu een stuk makkelijker, nog wel werkwillig maar controleerbaar en ik kan hem nu ook gemakkelijk 2 dagen niet rijden.
Misschien is het een idee om te geven.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 23:24

ja,ik zit idd wel aan zoiets te denken.
maar van welk merk is dat dan?
gewoon biks voeren met wat extra vitaminen enz.

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:41

Het heet "de natuurlijke weg" en daar kan je een soort poeder bij krijgen wat daar bij hoort, ik weet zo niet precies hoe het heet maar de persoon die de Natuurlijke weg verkoop moet het weten.

succes