Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
daarna gewoon afgsponst en paar dagen later weer geprobeerd. hij bleef weer niet staan maar bleef gewoon over hem heen spuiten tot ie zeik nat was. toen ging het al beter maar stil staan deed hij nog steeds niet.
(iemand had hem wel vast trouwens) daarna in de stal gedaan en toen lukte het wel omdat hij wist dat hij niet weg kon.
)vast, slang aan, box in en vanaf de benen naar boven werken. Eerste keren paniek en ge-emmer, gerustgesteld (alleen ff duidelijk gemaakt dattie niet mocht gaan liggen
) en niet gereageerd op alle stress.Stevig belonen. Ik vind dat geen harde manier van paarden behandelen (hoewel ik die trailer dan weer niet zo'n strak plan vind- heb je dalijk een paard dat en zich niet laat wassen en niet meer de trailer opwilt... bovendien is zo'n trailer niet al te stabiel lijkt me in een panieksituatie...) Na een keer of 3 waren zelfs de heftigste bloedkikkers gewoon te wassen. Ze moeten gewoon even leren dat het niet eng is. het handigste is om niet in je eentje te gaan klooien. Veel succes in ieder geval!
Dus ik er van geprofiteert en Pharaon uit stal gehaalt!
Pak je pony/paard bij het halster en ga samen met hem door de plas
)

Babeth schreef:Ik heb Milka eraan laten wennen door gewoon door te gaan terwijl ze helemaal gek word. Niet vastbinden zelf vasthouden en gewoon de slang erover blijven houden tot ze stilstaat. Gewoon door blijven gaan met nat maken. Wel warm water gebruiken.
Die van mij vind water nu heerlijk!
Wojna_lover schreef:of manier 2
maar daarbij moet het goed nat mogen worden
gewoon met je paard in het midden gaan staan en leg de tuinslang aan op de grond het liefste onder de buik
en laat hem door iemand aan doenzo vormt er een steeds iets grotere waterplas waar hij oplaatst in staat
of deze methode werkt weet ik niet maar een vriendin vindt het super goed werken
nouw ik hoop dat je mijn tips eigenlijk al niet meer nodig hebt en dat het wassen al geen problemen meer veroorzaakt maar zo niet
veel suc6 er mee dan

)