Hoe zelf stalwanden maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Hoe zelf stalwanden maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:36

Maar dat is logisch want dan is de grond hard(er), zodat het niet weg kan lopen.

Ik heb mijn stallen op zandgrond en mét stoeptegels en dat gaat al 7 jaar goed Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:44

Sugarmiss schreef:
Ik heb mijn stallen op zandgrond en mét stoeptegels en dat gaat al 7 jaar goed Haha!

Tja... ik weet ook niet waar het dan aan ligt. Bij m'n werk hebben we ook stoeptegels achter liggen, maar binnen een half jaar is het zand eronder weggespoeld of zo en dan ligt het niet goed meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:28

Ik heb 1x een wankele tegel gehad. Toen ik die oplichtte zat er een muizennest onder (met jonkies). Poes ook weer een goeie dag Cool

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:50

Betegelen lukt wel, wel zorgen voor een degelijke afloop naar bv de achterkant of juist de deur van de stal.
Evt kiezen voor garagetegels (zijn dikker als stoeptegels), en evt op de kop leggen, dus geen gootjes aan de bovenkant maar goed afsluitende naden.
Nadeel van beton is dat je een flinke laag moet storten, en er ook stukjes uit kunnen breken (weet ik uit ervaring).

Och, overal zitten voor en nadelen aan....

Die van mij staat nu op een zandbodem, de pensionhouder laat 1x per jaar de stallen uitgraven en nieuw zand storten. Ze staan in een flinke laag stro (1 pak ongeveer per uitmestbeurt, en dagelijks opstrooien), geen last van natte drek....

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:25

Tessebes schreef:
Betegelen kan je afraden, al hoewel het voor een zomertje waarschijnlijk wel gaat. Het gaat altijd verzakken, zeker als de urine niet goed weg kan lopen. Ik heb een tijdje op een stalletje bij gereden, daar spoot de urine omhoog als je over de vloer liep. Jippie! Iedere zomer werd er wat aan gedaan, iedere winter was het weer om te huilen.

Waarom gebeurt dat bij ons dan niet??? Ik ben er zeer tevreden over hoor zo'n tegelvloer!