goede castreur/va gezocht omg. Rotterdam

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal2133

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:47

ikke schreef:
pokoloco schreef:
Bij mijn eigen VA kan ik kiezen tussen liggend of staand, op de wei of in de kliniek maar ik zou graag willen weten of deze arts goede referenties heeft of dat er misschien een castreur is in de omgeving van Rotterdam met goede referenties.

Nou ga ik iets heel bots zeggen: Als je je het niet kunt permiteren om een kliniek-castratie te doen, waarom koop je dan een hengst?
Niemand kijkt ervan op dat de smid 75 euro vraagt, elke 8 weken weer. Niemand vind het een probleem om 100-300 euro per maand uit te geven aan het onderhoud van een paard. Als ie eens in het weekend ziek wordt vallen we ook niet flauw van een rekening van 100 euro.
Kortom, tel een uit wat je paard je per jaar kost en zet dat eens af tegen de eenmalige kosten van 350 euro voor een kliniek-castratie. Dan zijn dit echt peanuts hoor, niet de moeite waard om op te bezuinigen.

Wat een rot reactie zeg.. slaat ook nergens op.. ik zit in dezelfde omgeving en wilde het eerst in de kliniek laten doen. Maar omdat hij pas bijna een jaar is en hij gestresst wordt om uit de groep te gaan kies ik toch voor de wei.. straks heeft ie een hekel aan de trailer terwijl die er nu zo inloopt.. de kliniek kost mij minder dan mijn hond laten helpen en dan moet mijn paard nog een nacht blijven dus.. ieder zijn eigen afwegingen op welke manier je het wilt doen. Maar dat je dan niet voor een hengst zou kiezen slaat nergens op heeft niet altijd met geld te maken. Mijn kliniek kost 225 met overnachting dus geen geld.