Subli ponybrok

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Re: Subli ponybrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:31

Pharlap schreef:
Mijn veearts adviseerde trouwens een gewone scheut olie, door zijn eten als hij iets te weinig energie heeft.
Groetjes Pharlap.

Prima advies van je dierenarts.
Let er wel op dat het plantaardige olie is (zonnebloemolie bijvoorbeeld).
Vet = energie, dus dat er veel vetten in die energy-mix zitten zal wel kunnen kloppen.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 23:14

Bedankt allemaal zover.
Zijn er nog meer mensen die dit voeren en wat zijn de ervaringen?
Groetjes pharlap Doei!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:37

Uhh ben er nog steeds erg tevreden over maar ik stop ermee. Heb nu vijf soorten voer liggen omdat mijn veulen eetproblemen heeft en dat word me echt teveel.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:24

Mijn nu bijna 3-jarige KWPN-er krijgt het. 2 scheppen per dag (is ruim 2 kg). Eerst stond hij op 2 scheppen onderhoudsbrok, maar werd daar ernorm onrustig van met het grondwerk. Hij kon z'n aandacht er gewoon niet bij houden. Ik noemde hem een beetje ADHD zeg maar. Natuurlijk mag een jong paard wel eens jolig zijn, maar ik had bij hem echt het idee dat hij teveel energie naar binnen kreeg en echt niet wist wat hij daar mee aan moest. Onrust straalde hij uit. Nu gaat het echt veel beter en hij qua groei ontwikkeld hij zich prima. Hij krijgt wel goede voordroogkuil naar behoefte erbij.