Iemand ervaring met BM Stables?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

Re: Iemand ervaring met BM Stables?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 14:04

Iig gevanl badankt voor jullie reacties. De meeste waren wel positief. Wij gaan er zeker een keer langs om het zelf te kunnen zien.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:37

[quote="Phynix"]Over BM stables in Breda hebben we het dus over he??!!! Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar ken wel 2 mensen die er zijn geweest. Ook ken ik iemand die er een paard heeft gekocht, of 2 al ondertussen. Ook hij is er niet over te spreken, omdat hij slecht geinformeerd zou zijn en informatie is achter gehouden. quote]

hij is er niet over te spreken,maar koopt er inmiddels wel 2 paarden???????????????
!!!!!!!!!!!

dan klopt er toch iets niet!!!
al die "horen zeggen" verhalen

TSer:ga lekker zelf kijken,en oordeel zelf!
welk paardje ook,waaar je hem ook koopt,laat hem keuren,en geef je ogen goed de kost!

je wilt niet weten hoe je bij particulieren besodemieterd word!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:31

Sommige mensen schatten hun eigen rij-capaciteiten ook wel eens wat te hoog in, waardoor ze thuis toch niet zo goed met hun nieuwe paard overweg kunnen als ze van zichzelf gedacht hadden.

Heel veel mensen willen een paard dat niks mag kosten, wel in de sport mee moet kunnen doen en toch kuikenmak moet zijn - en die bestaan er niet zo veel Clown

Wat ik van Natasha lees hier op bokt is erg positief, en het feit dat haar stal al zo lang bestaat, geeft al aan dat ze haar werk goed doet, als het allemaal zo slecht zou zijn ben je in no time failliet.

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:44

Ik heb er zelf geen ervaringen mee. Dus kan er niet over oordelen.

Heb zowel positieve als negatieve klanken gehoord. En ook al woon ik vlak naast Breda, er zijn genoeg mensen die met paarden bezig zijn in mijn omgeving die er nog niet eens van hebben gehoord.

Dus als het zo slecht zo zijn, dan zou de stal mijns inziens ook niet meer bestaan? Dan gaat er echt wel een slot op de deur.

Een kennis van mij meldde mij meteen toen ik zei dat ik een paard wilde kopen dat ik niet naar BM Stables moest gaan omdat ze daar paarden zo op zouden kalefateren en weet ik veel wat voor spuiten allemaal zouden geven zodat ze er goed uitzagen...na 2 maanden was het beest dan rijp voor de slacht!! Leek mij erg overdreven en aangezien ik via via mijn paardje heb gekocht was het voor mij neit meer nodig er naartoe te gaan.

Echter had ik zeker een bezoekje gebracht als het met mijn huidige paardje niets was geworden! Eerst zien, dan geloven!

En voor die prijzen kun je geen toppaard verwachten. Schoonheids- of karakterfoutjes worden voor zover door mij gezien duidelijk vermeld op internet. Mijn paardje was helemaal gezond, niet laten keuren, maar door een val heb ik nu eventjes ellende (zeker financieel gezien!). Er kan altijd wat gebeuren!

Ik weet wel dat ik niet zo snel meer afga op horen-zeggen...eerst zelf zien..dan pas oordelen!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:57

Mexx2, die man heeft er 2 paarden gekocht, omdat het bij de eerste al mis ging. Het paard dat hij daar kocht spoorde gewoon niet. Levensgevaarlijk om op te rijden en het beestje bleek achteraf ook pas 3 jaar te zijn. Omdat die man een beginners is, was het dus niets voor hem en heeft hij het paard uiteindelijk ingeruild. Dus het was meer noodzaak dat hij daar 2 paarden vandaan heeft gehaald.
Het verhaal dat ze de paarden daar platspuiten voor een bezichtiging heb ik dus ook gehoord en vermoed men van dat het bij die man ook is gebeurd.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:02

Phynix schreef:
Mexx2, die man heeft er 2 paarden gekocht, omdat het bij de eerste al mis ging. Het paard dat hij daar kocht spoorde gewoon niet. Levensgevaarlijk om op te rijden en het beestje bleek achteraf ook pas 3 jaar te zijn. Omdat die man een beginners is, was het dus niets voor hem en heeft hij het paard uiteindelijk ingeruild. Dus het was meer noodzaak dat hij daar 2 paarden vandaan heeft gehaald.
Het verhaal dat ze de paarden daar platspuiten voor een bezichtiging heb ik dus ook gehoord en vermoed men van dat het bij die man ook is gebeurd.

Dan heeft hij dus gewoon niet goed gekeken. Een paard wat levensgevaarlijk is om te rijden is heus niet in eerste instantie schaapmak. En een gesedeerd paard herkent iedere idioot met een beetje verstand van paarden. Je ziet in ieder geval wel iets vreemds aan zo'n paard (niet reageren zoals het hoort, apatisch, wankel, etc.) Als zoiets hem niet is opgevallen dan had hij geen verstand genoeg om een paard te gaan kopen, simpel Lachen

Overigens heb ik zelf ook een paard (tinker) wat door de vorige eigenaresse bij BM is gekocht, een gouden beest wat echt absoluut niets mankeert. Hij is zo gezond als het maar zijn kan, en schoonheidsfoutjes heeft hij ook niet bepaald (1e premie en ster + kampioen).
Maar hij heeft wel een behoorlijke gebruiksaanwijzing. BM heeft hem overgenomen van een particulier, hij was toen panisch voor alles, en amper te rijden (dit komt van de particulier zelf, niet van BM!!). Na verloop van tijd bij BM was het een goed te rijden, maar jong en beetje apart paard. Hij werd verkocht aan degene waar ik hem van heb gekocht. Bij haar aangekomen viel hij weer compleet terug in zijn oude gedrag (compleet in paniek keihard rennen, niet te stoppen en door dingen heen knallen). Terwijl hij bij BM wel braaf was.
Hij werd wel een stuk rustiger, maar de nieuwe eigenaresse kon er niet mee overweg (ook door angst van haar kant), dus verkocht ze hem weer aan mij.
Bij mij weer hetzelfde verhaal, soms levensgevaarlijk, en helemaal panisch. Nu heb ik echter een heel erg braaf paard, kleine kinderen rijden er zonder problemen op, en zijn karakter is absoluut goud.
Dit paard kon er gewoon simpelweg niet tegen om te verhuizen en van eigenaar te veranderen, dan draait hij door. Na een tijdje is hij dan zo braaf als het maar kan.
Bij BM konden ze dit onmogelijk weten, zij hebben gewoon een goed paard verkocht, zoals hij bij hen was, en hebben dus niets verzwegen of wat dan ook. Dit is dus zo'n paard waar roddels over kunnen gaan dat hij gesedeerd zou zijn.....

Ik ben zelf ook meerdere keren bij BM geweest, en ik heb er geen kwaad over te zeggen. De paarden staan er zeker goed bij, en de omgang met de paarden is ook prima.
Probleem is inderdaad dat een hoop mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ze hebben het geld niet voor een topper, maar verwachten er wel 1. En als ze die dan niet krijgen beginnen ze te gillen....

Kijk trouwens eens naar deze 2 topics van Natasha, zie je daar een handelaar die van alles verzwijgt?
viewtopic.php?f=69&t=355146&hilit=
viewtopic.php?f=69&t=372182&hilit=

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:13

Zoals ik het verhaal ken, is ook BM stables fout bezig door de echte leeftijd van het paard achter te houden. En vind niet dat de ervaring van een ruiter het kopen van een paard moet belemmeren. Elke leek moet gewoon met een beetje goed vertrouwen een paard kunnen kopen! Ik geef alleen antwoord en daarbij dus de verhalen. Dat wil nog niet zeggen dat het een foute stal is. Als jij goede ervaringen ermee hebt is dat toch mooi

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:20

Hoe bepaal je de echte leeftijd van een paard......... tot 11 jaar kan je dat op een half a een jaar nauwkeurig zeggen.

Hoe oud had Natasha en de keurende va gezegd dan dat het dier was..............

Zoals ik al zei............... als je Daf geld heb en je wilt Mercedes dan lukt dat niet................

Ik vind het altijd zo flauw dat natasha de zwarte piet toegespeeld krijgt, terwijl ze in paarden handeld, geen Xray ogen heeft en geen va is. Wat ze weet verteld ze, wat ze niet weet kan ze ook niet vertellen.

Zonder handelaren in de prijsklasse van Natasha, zouden er een hele berg nederlanders geen paarden kunnen kopen.

Paarden in die prijsklasse mankeren allemaal wel iets zonder dat het overigens in de weg hoeft te staan van een lang en gelukkig leven samen.

Maarja 100% goede paarden waar je mee de sport in kan kosten gewoon veel meer..........

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:38

Phynix schreef:
Zoals ik het verhaal ken, is ook BM stables fout bezig door de echte leeftijd van het paard achter te houden. En vind niet dat de ervaring van een ruiter het kopen van een paard moet belemmeren. Elke leek moet gewoon met een beetje goed vertrouwen een paard kunnen kopen! Ik geef alleen antwoord en daarbij dus de verhalen. Dat wil nog niet zeggen dat het een foute stal is. Als jij goede ervaringen ermee hebt is dat toch mooi

Is het paard niet gekeurd dan? Zo ongeveer het eerste waar een DA naar kijkt bij het keuren van een paard is de leeftijd.
En de ervaring van de ruiter kan IMO zeker een belemmering zijn. De ruiter moet namelijk een paard hebben wat bij zijn niveau past, en dát moet hij goed kunnen beoordelen.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:41

tja idd saommige mensen denken dat ze de sterren van de hemel rijden, en als ze dan zelf een paard hebben gaat het mis... oeps konden ze toch niet zo heel goed rijden. Maar dat wordt helaas nooit zo gezegd, nee het is altijd het paard wat niet normaal kan doen.
Om even een klein voorbeeldje te geven ik heb net een welt hit hier staan. Er zat geen gebruiksaanwijzing bij. Nee niet voor de gene die hem dagelijks rijd. Die kon er ook prima mee overweg en heeft hem keurig netjes gereden, echt helemaal top! Maar toen ik er voor het eerst op stapte was het niks dan steigeren. Na 10 minuten kon ik eindelijk gewoon draven. Dat ging een week zo door en nu is ze super. Maar dat was ze al! Ze moest gewoon even aan mij wennen. En dat is meestal zo. Je kunt niet direct spreken van een fout paard als het even niet mee zit in het begin.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:46

Precies Sherwood............ een paard dat voor mij makkelijk rijden is kan voor een ander een hel zijn............ en vice versa natuurlijk

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:56

Ik denk dat Natasha ook in een hele lastige prijsklasse zit. Idd wat GenK ook aangeeft, mensen die hopen voor weinig geld een toppertje te kopen. Helaas werkt het zo niet.

Het is lastig dat dit dan afstraalt op de verkoper.

En inderdaad, een paard dat voor de een heel makkelijk is hoeft dat voor de ander niet te zijn.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:57

Phynix schreef:
Over BM stables in Breda hebben we het dus over he??!!! Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar ken wel 2 mensen die er zijn geweest. 1 wilde daar paarden gaan rijden. Zij was er errug ontevreden over, kreeg allemaal gezeur. Niet dat het voor jouw situatie iets uitmaakt.
Ook ken ik iemand die er een paard heeft gekocht, of 2 al ondertussen
. Ook hij is er niet over te spreken, omdat hij slecht geinformeerd zou zijn en informatie is achter gehouden.[b] Verder ken ik dus wat minder positieve verhalen van mij bij op stal, maar dat zijn meer 'wandelgangen-verhalen'.

Beetje vreemd om er dan een tweede keer een paard te gaan kopen????

Maar ik heb er meerdere goede verhalen over gehoord. Ik ben er zelf 1 keer geweest toen mijn vriendin een paardje ging kopen. Helaas konden we daar niet slagen op dat moment, maar we werden er goed te woord gestaan en de paarden zagen er goed verzorgd uit.

Ook heb ik mindere verhalen gehoord, maar die zijn altijd in de trant van: Ik koop een dressuurpaard en ik kom niet verder als de L. Ja voor die prijsklasse krijg je ook een leuk recreatiepaardje, leuk voor een B=proefje maar als je verder wilt in de sport moet je toch op andere plaatsen zijn. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk

Knipoog Maar het belangrijkste is dat je zelf gaat kijken en niet naar het oordeel van een ander handeld.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:02

De pony die ik van Sherwood heb overgenomen kan tegenwoordig ook een behoorlijke dondersteen zijn.
Ik weet dat Sherwood eerlijk over haar geweest is maar de pony heeft blijkbaar toch wat meer last gehad van het weer verkassen en heeft tegelijkertijd meer zelfvertrouwen omdat ze de onbetwiste baas is in de wei. Verder is ze best gevoelig en als mijn dochter een fout maakt kan ze wel degelijk bokken en heel goed ook Haha!

Nu zou ik natuurlijk kunnen zeggen "Sherwood zei dat die pony nooit bokte en dat doet ze wel, dus ze heeft gelogen". Maar ik weet dat het anders ligt. Het is nog steeds een hele lieve pony maar ze is bij ons veranderd. Dat kan je een verkoper niet verwijten, dat ligt aan de veranderde omstandigheden. Ik ga lang genoeg met paarden om om dat de beseffen. Lola is een lieverd maar ze is blijkbaar het vertrouwen een beetje kwijtgeraakt omdat ze op weer een andere plek terecht gekomen is. Daarom hebben we nu een andere aanpak, dochter krijgt voorlopig alleen maar les aan de longe en het gaat steeds beter, er zit ook geen kwaad in die pony.

Mensen zouden eens na moeten gaan waarom een pony/paard bij hen anders is dan toen ze hem kochten i.p.v. alleen maar een wijzend vingertje richting de verkoper/handelaar te richten.
Zelfs het liefste paard zal zijn ruiter uitproberen en als dat lukt daar steeds verder in gaan. Is het paard dan eigenlijk een duivel in vermomming of moet de ruiter eens bij zichzelf te rade gaan?

Zeer offtopic: we hebben ons witte monster ingeschreven voor een kindermarathon in mei Tong uitsteken

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:14

Zoals ik al eerder melde, heeft hij zijn eerste paardje ingeruild en daarom dus een 2de van daar. Of die man hem heeft laten keuren weet ik niet. Maar dan nog vind ik dat ook een beginner, want dat is hij, gewoon een paard zou moeten kunnen kopen. Zou toch te gek voor woorden zijn dat beginners geen eigen paard zouden mogen hebben, omdat ze nog weinig kennis en verstand ervan hebben??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:19

okee dus de eerste heeft hij in kunnen ruilen............ en de rest van het verhaal weet je eigenlijk niet.............. maar je hebt er wel een oordeel over Haha! Haha!:D

ok

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:21

Ik ben er zelf nooit geweest. Mijn vader heeft er 2 paarden gekocht. Hij is wel tevreden geloof ik. Het zijn allebei schatten van paarden. En ook erg mak. Alle paarden daar zijn vast iet gelijk. Maar deze 2 uit het assortiment wel Haha!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:30

Om te beginnen heb ik er geen oordeel over, want ik ben er nog nooit geweest. De vraag was wat men ervan vond en ik vertel alleen over de verhalen die ik heb gehoord. En ik weet genoeg over het verhaal om te weten dat die man niet tevreden was!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:32

Phynix schreef:
Om te beginnen heb ik er geen oordeel over, want ik ben er nog nooit geweest. De vraag was wat men ervan vond en ik vertel alleen over de verhalen die ik heb gehoord. En ik weet genoeg over het verhaal om te weten dat die man niet tevreden was!

sssssssst dan, verhalen, verhalen verhalen............

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:36

Hoi allemaal

Ik kan alleen maar goed over deze handelsstal praten je word er super behandeld en de paarden zien er allemaal super uit.
Ik ben hier vorrige maand geweest omdat ik helaas mijn paard met spoed moest verkopen omdat ik niet meer mocht rijden. Ik heb het moeilijk gehad maar het was beter voor haar. Ik ben bij BM stables met alle netheid behandeld en heb ook nog foto's van ze gekregen. Verder heb ik het telefoonnummer van de nieuwe eigenaar gehad. Ik kan alleen maar zeggen dat het allemaal super netjes geregeld is en dan mogen het wel geen stallen met gouden deuren zijn kom op mensen het is een handelsstal. Als ik ooit weer mag rijden en een paard koop zal ik zeker een kijkje daar nemen.
Met handelsstallen is het zowiezo dat als er 1 slecht paard binnenkomt gelijk de stal een slechte naam heeft.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:42

wat wil je nou voor een paard honderd euro??
een goedgekeurd paard met dezelfde ouders als salinero gereden door anky , maar hij was zo goed dat anky hem niet bij kon houden.
helemaal goed gekeurd hij scoorde zo goed dat je scoringslijsten aangepast moesten worden

wake up! zo werkt het gewoon niet

kijk het is natuurlijk wel jammer dat je als leek met weinig geld moeilijk een superpaard kan kopen

ik zie de paarden werlend nog steeds als een loterij, je kan een paard kopen voor 10.000 euro ,wat z loopt maar die kan ook ziek worden of wat krijgen met zijn benen
je kan ook een paardje voor 1500 euro kopen en hem naar het Z rijdenen die nooit wat zal mankeren..

tuurlijk je mag wel wat voor je geld verwachten , dat begrijp ik wel , maar stel eisen naar het bedrag wat je uitgeeft
ik kan ook niet van een auto van 1000 euro verwachten dat het rijd als een getunde mercedes 5 serie

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:44

wilde ook nog kwijt , slechte verhalen gaan harder dan goede verhalen........

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:45

Ik ken verschillende mensen, die er een paardje naar hun zin hebben gekocht. Je kan je paard, als het toch niet klikt, omruilen voor een ander paard. Er komen allerlei soorten paarden vandaan, dat weet ik. Je kunt het beste zelf even gaan kijken. Misschien zit er iets voor je bij, misschien ook niet. Voor een sportpaard ga je in elk geval niet naar BM. Wel voor een fijn recreatiepaard of pony voor een redelijke prijs. Er zijn slechtere handelaren, maar ook particulieren kunnen behoorlijk uit de bocht vliegen.
Als je iets gaat kopen, neem dan iemand mee met verstand van paarden, iemand die door het schattige koppie en de mooie kleur heenkijkt. En laat het paard keuren, succes ermee!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:00

Ja, verhalen zijn verhalen, maar lijkt me dat het altijd zo blijft. Iedere situatie is anders. Dus als ik negatieve verhalen gehoord heb en iemand vraagt erna, moeten we die dan voor ons houden??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:03

Wel als het om verhalen gaat en niet om eigen belevingen