man op stal loopt achter mijn paard aan, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lorena

Re: man op stal loopt achter mijn paard aan, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:01

Curly85 schreef:
* hem erop zetten en Ian volledig over de zeik laten gaan. Is hij wel meteen klaar met zeiken

Zou wel grappig zijn, staat ie meteen met z'n bek vol tanden Lips are sealed

Maar nee! Dat bedoel ik natuurlijk niet serieus! Knipoog Bovenstaande reacties zijn wel goed, schakel de stalhouder in en laat hem nog even goed merken dat jij je paard niet kwijt wil. (en dan zeker niet aan hem, maar dan krijg je weer gezeur 'waarom dan niet aan mij?')

Ken je toevallig niet 1 of andere uit de kluiten gewassen enge kerel die het hem even kan vertellen? Pling

Baileys_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:02

wat een PIEP zeg!

zeker niet op laten rijden, accepteerd hij nog geen nee?
dam ken je aangiffte doen wegens stalking, het is niet fijn maar ja hij moet weten dat het paard van jou is en van jou blijft.

overweeg anders om aangifte te doen

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:23

Zooooooo... ik ben nu al kwaad en dan is het nog geeneens mijn paard.
De term is hier al genoemd: STALKEN dat is wat hij doet.
Ik ben totaal niet agressief aangelegd maar van mijn paard blijven ze dus mooi af !
Als iemand zoiets bij mij zou doen, zou ik hem waarschijnlijk ook negeren in eerste instantie, daarna een waarschuwing en dan zou ik toch echt handtastelijk worden, oftewel een flinke zwieper met de zweep middenin zijn gezicht geven of zoiets.
Sorry, ik laat me even gaan...

Weet je wat ik ook zo erg vind ?
Als hij dat bij een man zou proberen en die zou hem 1 keer de waarheid zeggen, dan was het allang afgelopen Boos!
Dus... zet hem op en kaffer die idioot maar eens flink uit, liefst waar iedereen bij is. Hopelijk blijft hij dan uit je buurt.
Succes en geef vooral niet toe. Die vent is gewoon gestoord.
Zo meteen pakt hij je paard nog ongevraagd ook Boos!

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:51

Ik zou hem op een uiterst vriendelijke manier vragen wat nu de bedoeling is(met een glimlach op je gezicht kun je iemand harder aanpakken dan door kwaad te worden }> )

Daarna duidelijk maken dat het voor jou niet leuk is om constant aagesproken te worden door hem.

Dus hij komt eraan .....jij tovert een Haha! op je snuit

B.V Ik weet dat U(ga vooral Uwen en meneeren bij dit soort Clown ) dol bent op mijn paard maar dit paard is van mij en ik laat hem ten eerste niet door zomaar iemand rijden en ik vertel u nu voor de allerlaatste keer dat ik mijn paard niet verkoop.

Mannetje gaat natuurlijk jengelen....

Jij Haha! Ik hoop echt dat U ermee stopt om te lastig te vallen met deze vragen want het begint me nu echt te irriteren,ik heb gezegd dat ik mijn paard nooit door u laat rijden en hem zeker niet aan u verkoop

Mannetje jengel...

JIj Haha! Prettige dag nog verder Doei, doei en gaat verder met wat je aan het doen was....

Verder maak je wel duidelijk aan iedereen die het maar horen wil dat je hem doodziek bent met dat gezeur over jou paard!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:08

pompom schreef:
Ik zou hem op een uiterst vriendelijke manier vragen wat nu de bedoeling is(met een glimlach op je gezicht kun je iemand harder aanpakken dan door kwaad te worden }> )

Daarna duidelijk maken dat het voor jou niet leuk is om constant aagesproken te worden door hem.

Dus hij komt eraan .....jij tovert een Haha! op je snuit

B.V Ik weet dat U(ga vooral Uwen en meneeren bij dit soort Clown ) dol bent op mijn paard maar dit paard is van mij en ik laat hem ten eerste niet door zomaar iemand rijden en ik vertel u nu voor de allerlaatste keer dat ik mijn paard niet verkoop.

Mannetje gaat natuurlijk jengelen....

Jij Haha! Ik hoop echt dat U ermee stopt om te lastig te vallen met deze vragen want het begint me nu echt te irriteren,ik heb gezegd dat ik mijn paard nooit door u laat rijden en hem zeker niet aan u verkoop

Mannetje jengel...

JIj Haha! Prettige dag nog verder Doei, doei en gaat verder met wat je aan het doen was....

Verder maak je wel duidelijk aan iedereen die het maar horen wil dat je hem doodziek bent met dat gezeur over jou paard!!!!

Amen!
Ik zou ook 1st vriendelijk blijven maar daarna echt naar de stalhouder gaan, dit kan zo niet doorgaan! Ik ben echt nu al kwaad, ik heb echt respect voor je dat je je geduld zolang kan bewaren, ik was allang al uitgebarsten en had hem de huid vol gescholden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:15

Ik zou aan mensen (verzorgers die er altijd zijn) vragen of ze op je paard willen letten. Je hebt van die gekken die er gewoon op gaan zitten, stel je voor dat die *** dat doet! Misschien te overdreven maar toch...ze zijn er

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:37

Ik zou het nog een keer netjes melden bij die man. Zeggen hoe en wat dat het gewoon niet gebeurt enz. En ook het aankaarten bij je stalhouder dat jij het helemaal zat bent.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:34

Zoals Iris het beschrijft, niet toestaan en laten merken wat zijn gedrag met jou doet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:12

Nee, hoe makkelijk de oplossing man op paard, paard over de zeik en man voor eeuwig genezen van het fan zijn van jouw paard theoretisch klinkt, deznk ikd at je als je die optie kiest alleen maar verder van huis raakt. Als je eenmaal een beetje toegeeft zal hij alsmaar meer vragen (dus jouw meer lastigvallen).

Zorg dat je hem niet teveel op de teentjes trapt, doe niet uit het niets boos op hem worden als hij opeens weer bij bv je stal staat. Maar zodra hij weer een opmerking maakt die je niet bevalt, mag je hem best laten weten dat je daar niet van gedient bent.

Over het algemeen neem ik aan dat de sociale controle bij je op stal redelijk is, zodat het je niet zo snel zaloverkomen dat die sukkel zomaar bedenkt op je paard te gaan rijden.Als je je spullen in een zadelkast heb die op slot is, kan hij ook niet bij jouw spullen enzovoort.

Heel erg vervelend en iig succes, laat je nog weten hoe jet op hebt kunnen lossen (als je dat lukt?)?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:15

O ja, niet teveel laten doorschemeren aan die vent dat het je flink dwars zit, want grote kans dat hij het dan alleen maar 'leuker' begint te vinden.

Voorkom dat je je dus kwetsbaar opstelt bij hem terwijl je uitlegt waarom je het vervelend vind, voorkom persoonlijke gevoelens want daar heeft die vent helemaal niets mee te maken en gaat hem helemaal niets aan!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:16

zorg dat je paard geen halster aan heeft, minder kans dat die man hem kan vastgrijpen.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:23

Misschien een idee om hem aan te spreken samen met je vader? Voelt voor jou misschien wat zekerder aan. Mocht dit niet helpen dan zou ik gesprek organiseren met hem en de stalhouder.

Het is jou paard en jij bepaald wat er wel en wat er niet met jou paard gebeurt dat moet hij respecteren. Punt klaar uit

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:28

Gewoon zeggen dat dit paard onbetaalbaar is voor een "gewone"man.
Vraag 150.000 euro ofzo.
Laat hem maar bewijzen dat hij hem dan betalen kan......... Haha!

Zonder gekheid, het is jou paard en je bent niemand verplicht tot iets.
Vraag hem vriendelijk op te houden met zeuren of je klaagt hem aan voor stalking bij de politie.

Ik zou zelf Clown geloof ik een enorme grote bek opzetten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:57

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:16

Vraag hem eerst netjes of hij de Nederlandse taal niet machtig is.......
Is die dat wel vraag hem of hij een betonfabriek voor de kop heeft.
Werkt dat niet, laat de hele stal luidkeels weten dat je paard niet te koope staat, en dat je er niet van gediend bent dat ie je constant lastig valt.

Succes met die vervelende kwast,

Yfande

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 01:08

Curly85 schreef:
* hem erop zetten en Ian volledig over de zeik laten gaan. Is hij wel meteen klaar met zeiken
Inderdaad niet eerlijk tegenover je paard, maar stel je voor dat hij niet over de zeik gaat ... dan vindt hij Ian nog leuker met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat je het beste je vader en/of de stalhouder hierin kan betrekken, want je hebt geen overwicht in deze situatie. Hoop dat hij er snel mee ophoudt!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 07:13

Inderdaad niet toegeven aan deze man en niet op je paard laten rijden. Ik vind het ook een goed idee je grieven bij de stalhouder neer te leggen zodat deze contact op kan nemen met de man en hem kan waarschuwen. Ik vind het gedrag van deze persoon echt onacceptabel. En wees zelf ook heel erg duidelijk en helder dat je vind dat hij je lastig valt, en dat je met rust gelaten wilt worden. Some people just don't take NO for an answer. Maar hebben een heel duidelijke afwijzing nodig en een waarschuwing van de stalhouder. Ik vind het eigenlijk al schandelijk dat het zo lang doorloopt, het moet anderen toch ook opgevallen zijn dat hij zich onbetamelijk gedraagt en jouw lastig valt?

Veel succes!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 07:51

Laat je stalgenoten en de staleigenaar weten wat er aan de hand is. Je kunt ze ook vragen om een oogje in het zeil te houden om te voorkomen dat hij naar je paard gaat. Want zo iemand wil je toch niet eens in (de buurt van) de box van je paard zien! Boos!

Suggesties voor gesprekken heb je hierboven al genoeg gehad. Probeer je tijdens het gesprek rustig te houden zodat het niet ontaard in een scheldpartij (hoe verleidelijk ook)..... Stoom uit je oren

Van mij mag iedereen mijn paard bewonderen Bloos , maar ik ben er heel duidelijk over dat er niet door anderen op gereden wordt (behalve mijn dochter dan). Haha! Als ik in de box ben komt er altijd wel iemand even kijken en vragen of ze Jamie mogen aaien/ iets lekkers geven etc. Maar vragen of ze erop mogen rijden, nou nee dat gebeurt niet meer. Dus duidelijkheid geven loont.

Zet 'm op met deze Lips are sealed

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 09:12

mensen bedankt voor alle reacties, ben ik echt blij mee.
Er zijn gelukkig heel veel mensen die weten ho ik erover denk dus het lef Ian uit zijn stal te graaien heeft hij niet.
Het is gewoon vreselijk irrirant. De eerste maand is het nog amusant als iemand dol is op je paard maar daarna wordt het al snel vervelend
Maar goed ik ga in ieder geval mijn vader het eens duidelijk laten maken dat het niet gebeurd. Ik ga dat zelf niet meer langer doen. Het is echt al aanzienlijk minder maar opeens begon hij weer en ben echt bang dat het gedonder weer van voor af aan gaat bginnen want het was toen echt niet leuk

maar in ieder geval bedankt voor de tips!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:44

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig Bloos , maar wil wel graag weten hoe het nu verder gaat.... Haha!

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:11

Ik zou het nog 1 keer in het bijzijn van je vader vriendelijk doch erg duidelijk maken en deze heer dat je paard NIET te koop staat!!!
Dat jij en je paard met rust gelaten willen worden. En dat hij jullie plezier vergalt.

Doet hij dit niet dan:

1 je gaat de stalhouder inlichten en deze is verplicht om er toch wat van te zeggen.
2 Zorg dat je getuigen hebt als hij komt bedelen.
3 Licht de politie in van stalking en vraagt een omgangsverbod aan.

Ik denk dat deze man geniet van deze plagerijtjes Extreme duivel . Dus rustig blijven en gewoon negeren nadat je je boodschap duidelijk hebt gemaakt.

Hij spoort duidelijk niet Stoom uit je oren

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:05

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe het er nu voor staat..

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:43

Denk dat er meer zijn die nieuwsgierig zijn hoe het nu gaat??? Laat je nog even wat horen

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:58

En al aangifte moeten doen bij de politie wegens stalking van je paard

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:27

het lijkt erop dat deze man doof is, schrijf het een op voor hem, in grote duidelijke letters.
Of ga met je paard op zo,n curcus waar ze hem leren gemikt achteruit te trappen, dan loopt hij denk ik niet meer achter je aan.
Maar ja je weet het, een man hoeft niet aan de boom te hangen om een eikel te zijn