Energy Boost van Pavo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re: Energy Boost van Pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:13

Uit mijn hoofd 13 euro. Ik dacht dat het in een zak van 20 kilo zat, maar zeker ben ik daar niet van. Ik gebruik 300 gr per dag en doe er dus 1,5 maand.
Het ruikt heel kruidig en fris, mijne is ook echt een fijnproever en die had er totaal geen moeite mee. Ze eet bij wijze van spreke haar hooi al niet op als het anders ruikt dan normaal.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 08:28

Oh okee.. nou ik ga zo meteen meteen ff langs de winkel!
Ik laat jullie binnenkort wel weten of het effectief is bij mijn paard!

Bedankt voor alle reacties en ik ga ben blij dat ik weer iets ga proberen!

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 13:01

Hmm. heb net een zak gehaald..

Er zit 7,5 kg in en kostte 13,95

Maar nu lees ik dus dat je minimaal 300 gr moet voeren aan een volwassen paard.
Dan doe je er dus nog geen maand mee..

Dan is het uiteindelijk dus toch nog best prijzig.. en je paard 300 gr poeder bij te voeren vind ik ook best veel.. maar goed.

Ik ga het proberen en anders ga ik denk ik geen supplementen meer geven, en toch nog een keer gewoon Haver proberen, want het kost anders zo ontzettend veel, en lijkt me ook niet echt gezond voor je paard..

Maar ja.. stom gedoe, als er nou gewoon 1 ding bestond was goed was en werkte ... of als hij nou gewoon van zichzelf wat meer looplust had..

zucht zucht zucht

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:41

Littleghoul schreef:
Hmm. heb net een zak gehaald..

Er zit 7,5 kg in en kostte 13,95

Maar nu lees ik dus dat je minimaal 300 gr moet voeren aan een volwassen paard.
Dan doe je er dus nog geen maand mee..

Dan is het uiteindelijk dus toch nog best prijzig.. en je paard 300 gr poeder bij te voeren vind ik ook best veel.. maar goed.

Ik ga het proberen en anders ga ik denk ik geen supplementen meer geven, en toch nog een keer gewoon Haver proberen, want het kost anders zo ontzettend veel, en lijkt me ook niet echt gezond voor je paard..

Maar ja.. stom gedoe, als er nou gewoon 1 ding bestond was goed was en werkte ... of als hij nou gewoon van zichzelf wat meer looplust had..

zucht zucht zucht

Als je het een tijdje geprobeerd hebt wil je het dan leten weten? Van die pavo moet je 200 gram geven aan een paard. En dat vond ik al veel 300 gram is nog meer.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:52

Maar pavo is een poeder, en dit is meer een aanvulling op het rantoen net als muesli. Overigens ben je met pavo een stuk duurder uit per maand, er zit een stuk minder in zo'n pot. En die zijn nog een stuk duurder ook (rond de 22 euri). Daarnaast krijgt de mijne alleen net voor de wedstrijd 300 gr, de rest van de maand is 150/200gr voor een normaal getraind paard ruim voldoende.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:56

Even een rekensommetje: 7500gr. : 300gr per dag = 30 dagen

Voor pave energy boost geldt: 4000gr : 200 gram per dag = 20 dagen.

Dus met de 13,95 van Subli doe je 30 dagen
en met de 22,75 van Pavo doe je 20 dagen, lijkt mij wel duidelijk waarmee je goedkoper uit bent.

Castorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:01

Hmmm... Even jouw rekensommetje verbeteren:

7500 gram in porties van 300 gram: 25 dagen. Knipoog

Echter: nog steeds goedkoper Ach gut

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:25

Klopt, maar ik geef gemiddeld per maand veel minder dan 300 gram.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 09:09

Hmm okee maar je zegt dus dat 150/200 gram per dag ook genoeg is om wat resultaat te krijgen??

Nou goed, ik moet nog een weekje stappen, want hij was verkouden, dus daarna ga ik het proberen, en felicity dan laat ik het je zeker even weten!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:15

Let op, je moet het wel rustig opbouwen (staat ook beschreven op de verpakking geloof ik)dus 1e dag 50 gr, 2e dag 100gr. etc.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 17:10

Ja dat heb ik gelezen.

Heb hem vandaag even los gehad, omdat ik al het idee had dat hij beetje fris was, en heb het idee dat het stuk beter gaat met hem, dus kan ik waarschijnlijk volgende week gaan opbouwen..

Ben benieuwd!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:34

Succes ermee!

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 08:55

Nou het duurde even maar sinds ongeveer 4 dagen geef ik nu die Energie Kern mix van Subli.. jaa ik weet het, nog maar 4 dagen is kort. Hi is ondertussen ziek geweest, dus kon ik hem niks geven.

Maar mijn ervaring in deze dagen.. pittig!!!

dag 1 - (zaterdag)
Heb fijn gereden, hij was een stuk voorwaartser.

dag 2 - zondag
Ging ik onverwachts met stalgenootje mee op buitenritje, nou meneer was toen we in "het gebiedje" waren (zo noemen we dat) was hij best heet.. normaal draait hij liever om naar huis.
Hij gebruikte zijn benen.. whoaaa stalgenoot keek haar ogen uit!
Hij liep echt heel fijn! Voor het eerst het idee dat hij het zelf ook leuk vond!

dag 3 - (maandag)
Meneer mocht in de molen, 1,5 uur op stap gestaan, ik haalde hem eruit.. euh ja.. gewoon nog FRIS!!! Dus nog maar even losgegooid en opgejaagd.. dat was hard nodig.. weer enorme been actie en racen!
Nu keek ik me ogen uit.. want zijn benen optillen is niks voor hem, en voorwaarts loen dus ook niet.

dag 4 - (vandaag)
..

Ik ga vanmiddag rijden, dus ben benieuwd!!!

Maar heb dus tot nu toe al echt het idee dat het werkt.
En ik hoop het ook!

Is er misschien iemand die me alleen even opnieuw kan vertellen hoeveel je ervan moet geven, en hoe ze er aan moeten wennen?
Want ik had dat gedeelte vande zak uitgeknipt, maar ben het kwijt geraakt.. *schaam*..

Patos, kun jij me misschien even vertellen wat erop stond, jij voert het toch ook?
En dan nog een vraagje, hoe lang geef je het jou paard al? Geef je het elke dag? En heb je nog steeds idee dat het werkt? Of gaat hij er na tijdje aan wennen?

Thanx alvast!