loveblacky schreef:wat een leuke reacties zeg, allemaal!!!
heel erg bedankt dat jullie het zo positief opvatten!!!
het is helemaal waar ja dat het voor dergelijke kinderen (mensen) heel veel goeds te bieden heeft om ze op een paard te zetten...
je hoort wel vaker dat het niet goed is als een kind nog jong is en zo, maar met mijn zoontje negeren ze wel vaker noodgedwongen de eventuele minder goede gevolgen, bijvoorbeeld van zijn zithouding, omdat het nu belangrijk is DAT hij kan zitten snap je?
ik dacht zelf inmiddels aan een bodemloos zadel, zag ik op een link die bij iemands reactie stond, dat lijkt me echt super fijn rijden eigenlijk, zit je niet zo op een zadel!!
het is inderdaad heel goed als er rechtstreeks contact is met de paardenrug.
en dat dan aanpassen of zoiets...
maar ja hoedat is nog wel de vraag he..
het is een beetje lastig om iedereen persoonlijk te andwoorden nu want er zijn zo veel reacties!
dat zwarte paard waar dat jongetje op zit is echt MOOI !!!!
net black beauty!!
ik schrok idd wel even van die opm over dat je lopen ook met vallen en opstaan leert...
hij kan het echt niet en waarsch nooit.
het zou zo geweldig zijn om hem op een pony te kunnen zetten die hem lekker dragen kan, ik kan hem al haast niet meer tillen...
ik moet even eerlijk zeggen dat ik momenteel zelf geen pony heb... dacht dat jullie mij missch niet serieus zouden nemen als ik dat gelijk zij...
maar als je nou een a pony maat zadel hebt, maatje welsh mountain, kan dat dan op de meeste pony's van dat type? of is het echt gokken als je eerst een zadel koopt en dan op zoek gaat naar (de mogelijkheden van) een (verzorg) pony...
ben wel bezig uit te zoeken of een eigen pony op het moment haalbaar is...
het is zo dat als ik dus zo'n zadel zou hebben,ik pas verder kan kijken.
de reden dat ik nu geen pony heb is ook omdat je met zo'n kind heel veel thuis zit... maar ik mis zelf de pony's heel erg, had ze eerder wel altijd.
vandaar dat ik graag kind en paardenliefde wil zien te combineren plus dat het, vooral heel belangrijk, gewoon heeel erg goed zou zijn voor hem!!!!
het is echt heel vreemd hoor dat zulke zadels niet bestaan, mijn zoontje is toch zeker niet de enige die niet gewoon kan rijden???
en het gunstige effect van paarden en paardrijden op zulke kinderen wordt naar mijn idee heel erg onderbelicht vaak!!!
vind iemand het leuk als ik binnenkort alle voordelen van het paardrijden voor gehandicapten op deze topic op een rijtje zet?
weet ze niet uit mnhoofd, moet ik eerst dat blad zoeken wat daar over gaat.
zijn er onwijs veel!!!
ik lees het wel als iemand het graag wil weten.
groetjes loveblacky
hoi , woon je toevallig in de buurt van hoek van holland dan ben je welkom met je zoontje hoor om af en toe eens lekker naar ons paard te komen.