Je pony/paard een schop geven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Je pony/paard een schop geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:42

Zeker gewoon terug trappen hoor!! Niet gaan overdrijven, gewoon 1 flinke trap, bij zijn buik ofzo, niet op zijn benen/hoofd. In het begin heb ik Sting vrij vaak een trap verkocht, maar hij doet nou vrijwel nooit meer iets zo fout dat hij een trap krijgt. Als ik in het begin 'gewoon' had gedaan, was het nu een monster vrees ik Lachen/

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:50

Belli schreef:
GEK! nu ga ik heel veel mensen over me heen krijgen, bij dit betreffende topic denk ik Haha!

Ik zou mn paard nooit schoppen, maar echt nooit dan! Een klets geven wel ja, al doet mn hand dan pijn. Mijn paarden hebben veel respect voor mij, maar ik net evenveel voor hun! Ze hebben nog nooit naar me geschopt, en als ze dat doen naar hun baasje, zal er wel een goede reden achter zitte! Zoek het niet altijd bij je paard, kijk ook es naar jezelf he! Tuurlijk laat ik het ze weten als ze iets verkeerd doen, en daarna doen ze het dan meestal ni meer... maar schoppen, nee hoor, kan je veel te veel schade mee berokkenen, en een paard herrinert zich zoiets max.5 seconden en dat is de max al, je mag later dan die tijdspanne een paard niet straffen en [b]als je een schop gekregen hebt denk ik niet dat je trug zo snel rechtstaat.

Schoppen???? dat vind ik volledig verkeerd. Terecht straffen niet , maar dat kan ook op andere manieren.

Nee, ik denk dat het dan ook veel te pijn doet of dat je dan even helemaal van de wereld bent. Als je het paard later gaat straffen ben je altijd te laat. Paarden trappen niet zomaar; of ze bedoelen het niet tegen jou, of ze schrikken en geven een trap naar achter, of ze zijn niet eerlijk genoeg (bijv. als je met een zweep vraagt om in een trailer te gaan en dan naar achter gaan trappen), of ze hebben gewoon een hekel aan de desbetreffende persoon (maar ik denk dat dat maar weinig voorkomt), zo kun je een hele boel redenen verzinnen, maar dan heb ik dadelijk een hele waslijst hier staan.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:53

Toen ik mijn paard net had..was het net een monster wat me uitprobeerde..
toen heeft ie vaak blauwe plekken gehad..(als dat kon dan ) Clown

Nu eigenlijk weinig trat nooit..maar trekt soms in 1 keer zijn hoef uit me handen terwijl ik aan et uitkrabben ben..
dat is best vervelend en hij weet dat et niet mag

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:55

Onze Black is behoorlijk dominant aan het worden,maar laat het nu wel uit z'n kersepit om naar mij te schoppen of te steigeren.Hij kijkt me altijd met een scheef koppie aan en je ziet hem denken.
Komen er anderen in de buurt dan zal ie zich laten gelden.
Binnenkort wordt ie geruind hopenlijk is t dan over.

Je moet natuurlijk wel zelf nog in staat zijn om een flinke soejang terug te geven want als je ko ligt dan lukt dat niet.
Maar gericht een aanval doen? Gelijk de kop indrukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:03

Mijn pony was een aanvallend monster toen ik hem kocht. Hij heeft toen af en toe een schop teruggekregen als hij naar mij sloeg.

Vandaag was meneer weer in één van zijn oude buien en ik zag al aankomen dat hij zou gaan slaan. (Hij reageerde nl niet op mijn waarschuwing, terwijl hij dat normaal wèl doet)
Precies op het moment dat hij naar mij sloeg gaf ik hem een schop terug omdat ik niet anders kon, ik had mijn handen nl vol.
Zijn boze bui was meteen over en hij deed heel onderdanig. Blijkbaar begreep hij precies de bedoeling van die schop terug Knipoog

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:14

Belli schreef:
GEK! nu ga ik heel veel mensen over me heen krijgen, bij dit betreffende topic denk ik Haha!

Ik zou mn paard nooit schoppen, maar echt nooit dan! Een klets geven wel ja, al doet mn hand dan pijn. Mijn paarden hebben veel respect voor mij, maar ik net evenveel voor hun! Ze hebben nog nooit naar me geschopt, en als ze dat doen naar hun baasje, zal er wel een goede reden achter zitte! Zoek het niet altijd bij je paard, kijk ook es naar jezelf he! Tuurlijk laat ik het ze weten als ze iets verkeerd doen, en daarna doen ze het dan meestal ni meer... maar schoppen, nee hoor, kan je veel te veel schade mee berokkenen, en een paard herrinert zich zoiets max.5 seconden en dat is de max al, je mag later dan die tijdspanne een paard niet straffen en als je een schop gekregen hebt denk ik niet dat je trug zo snel rechtstaat.

Schoppen???? dat vind ik volledig verkeerd. Terecht straffen niet , maar dat kan ook op andere manieren.

juist zo is dat belli Ja
met jou kan ik praten Ja

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:18

Ik zal Sparkling nooit een trap verkopen, die vliegt van een knipje in m'n vingers al de lucht in. Ze is heel onzeker en alleen met m'n stem kan ik haar precies laten weten wanneer ze fout zit. Ze haalt het dan ook echt niet in haar hoofd het nog eens te doen..

Jessica is een ander verhaal, maar dat laten we maar even voor wat het is Lachen

Ik vind een trap best kunnen, maar heb er wel een rede voor en reageer gelijk en niet na een half uur, daar zal je paard het niet van afleren! Ik weet over wie de TS het heeft en ik vind dat die pony die trap op dat moment verdiende. Al ben ik wel van mening dat het er soms iets grof aan toe gaat bij de shetten. Maar ik ken de beestjes niet goed genoeg om te weten hoe ze in elkaar zitten en welke straf ze waarvoor nodig hebben, dus kan ik hier moeilijk over oordelen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 21:30

Ja, dat ben ik met jullie eens. Kijk, als een pony bang is geef ik geen schop hoor, ik heb ook nog nooit moeten schoppen, maar ze kunnen er wel een verwachten als ze echt uit dominantie of bijdehand zijn ofzo trappen. Ik dreig ook meestal eerst met een boze stem van: "denk erom of je krijgt een trap" en dan is het meestal over. De bazen van m'n verzorgpony weten dit ook, en vinden het goed. De eigenaresse geeft zelf, zo nodig, ook een trap.. Al is dat niet snel!!

Wel is naar mijn mening dat je een flinke trap moet geven en niet dóór moet blijven trappen. 1 trap en dan over. Maarja, een paard van 1,80 trap je niet zo makkelijk volgens mij dus die zou ik een knietje in zijn buik geven. Ik zou zelf ook echt niet met de punt van m'n laars schoppen, alleen in uiterste gevallen.

Eigenlijk is mijn eerste reactie na een trap gelijk een mep, dan denk ik niet van "oh, ik moet terug trappen" maar dan geef ik gewoon een mep eigenlijk. wil ze het dan nog een keer doen een waarschuwing + een mep op de kont, en dan is het over. als ze dan echt nog een keer trappen hebben ze een schop te pakken, maar vaak komt het niet eens zover. misschien moet ik toch maar gelijk een trap geven en is het dan over Knipoog

Ik vind ook eigenlijk niet dat anderen zich er allemaal mee moeten bemoeien zoals bij mijn vriendin. Alleen zij en een vriendin waren erbij, en de rest hoorde het maar via via en weten het dus niet eens.. Dus al geef je een trap, dan is het (vaak) terecht!! en daar hoeven anderen zich niet mee te bemoeien!! naar mijn mening..

ennehmm.. Belli, je zal heus niet iedereen over je heen krijgen, ik vroeg tenslotte naar jullie MENING Knipoog

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:45

Mijn verzorgpaard heeft een keer naar een ander paard getrapt terwijl ik ertussen stond. Toen heb ik geschopt. Je moet grenzen stellen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:04

Zoals al eerder gezegt is je moet wel weten Waarom je een schop geeft, vaak voiel je dat zelf ook aan (tenminste ik wel) en handel je uit reflex, ik kan alle keren dat een keer uitgehaald me precies herineren dat zegt denk ik ook wel iets over het aantal keren dat ik zoiets doe, bijna nooit dus. Tong uitsteken

Ik kan me soms ook vreselijk op zitten te naaien over de manier waarop sommige met hun paard omgaan, hoe lomp bedoel ik dan.
Die bij bijna alles aan het paard lopen te trekken en te plukken en regelmatig een schop(pen) geven, das natuurlijk 3 keer niks dat soort lui, maar er lopen er zat van rond. Boos!

Mijn paarden schoppen elkaar veel vaker als dat ik zou doen Ach gut of ooit gedaan heb.
Ik heb ze ook al vaak uitgelegd dan dit eigenlijk erg 'Note Done' is maar ze blijven het toch zo af en toe doen, hoe leg ik mijn paarden dat nu weer uit?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:07

Cissie, dit ging ook om een reflex. En mn verzorgpaard had dondersgoed door waarom ik hem had geschopt. Ik heb ook een keer gehad dat hij iemand had getrapt maar dan hoorde ik pas een minuut later. Dan geef ik hem niet meer op zn donder omdat hij dan natuurlijk niet meer begrijpt waarover het gaat.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:09

Marieke_ schreef:
Cissie, dit ging ook om een reflex. En mn verzorgpaard had dondersgoed door waarom ik hem had geschopt. Ik heb ook een keer gehad dat hij iemand had getrapt maar dan hoorde ik pas een minuut later. Dan geef ik hem niet meer op zn donder omdat hij dan natuurlijk niet meer begrijpt waarover het gaat.

Sorry dat je je aangesproken voelde maar ik doelde verder niet op jou hoor Haha! , ik bedoelde het meer in zn algemeenheid!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:12

Als mijn paardje , een enter (ex)hengst , mij bijt of schopt kan ie gerust wat terug verwachten.Het is nu echt een uitprobeerfase, en daar heb ik geen zin in later. Kan em natuurlijk ook lief vragen of hij dat alsjeblieft wil laten, maar daar geeft ie dus helemaal NIX om. Als iemand vind dat ik mijn paard te veel/fel straf dan vinden ze dat maar lekker. Wie kent zijn eigen paard nou het beste?

Het is gewoon rangorde bepalen, en na een tijdje moet het natuurlijk goed zijn. Dan is het bepaald (jij dus de baas) en moet het met respect voor elkaar helemaal goedkomen. Ja

Als een paard het dus niet express deed, wat kan gebeuren, tja dan is een tik misschien ook wel voldoende. Maar als hij het express deed moet ie gewoon weten dat ie fout zit. En het maakt mij niet zo heel veel uit hoe. Hij heeft de zweep ook al vaak achterover zn oren gekregen. En hij doet nu niks meer, wat hj vroeger vaak deed. (zo op je rug steigeren etc, uitdagen..)
Misschien beetje streng, maar dat heeft zo z' n reden(en) met een koppig tuigpaardje. Lachen

Ook als ik met em wandel oid, hij moet gewoon niet klieren (wat hij nog altijd doet). Af en toe krijgt hij 'n mep en loopt ie weer 100 meter goed Lachen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:26

Tsja, als je paard een bok geeft en je je heup breekt, ben je niet echt meer in staat terug te trappen Schijnheilig

Overigens niks verkeerds van zijn kant hoor. Hij had een paar dagen noodgedwongen op stal gestaan en toen moesten we toch echt een keer gaan wandelen. Hij springt naar voor en bokt, tsja, hij was íets te snel voor mij om weg te springen (of los te laten). Rolleyes

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:29

Ik had een keer een stront verwende trappende bijtende shetlander ruin onder me hoeden, omdat ie zo onhandelbaar zou zijn, en ik zet hem vast aan een haakje om hem te poetsen, neemt hij zo uit dominantie/aggressie een flinke hap uit mijn arm, nou die kon ook een flinke trap verwachten. Daarna was hij poeslief, en met mij erbij zijn er ook nooit meer problemen geweest... Alleen als ik er niet bij was schopde en beet hij weer iedereen het ziekenhuis in.
Als een paard wordt gebeten, getrapt door een ander paard dat lager in rangorde staat, trapt ie ook goed terug hoor, dus niets zieligs aan zolang het een beet/trap uit dominantie was en niet uit angst of andere dingen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:32

Auky schreef:
Tsja, als je paard een bok geeft en je je heup breekt, ben je niet echt meer in staat terug te trappen Schijnheilig

Overigens niks verkeerds van zijn kant hoor. Hij had een paar dagen noodgedwongen op stal gestaan en toen moesten we toch echt een keer gaan wandelen. Hij springt naar voor en bokt, tsja, hij was íets te snel voor mij om weg te springen (of los te laten). Rolleyes

oeff zeg Blauw oog dat doet zeer, maar goed dat is wat anders dan een paard wat je omdat hij het ergens niet mee eens is of het zelf liever anders ziet een schop verkoopt, toch

maar wel ontzettend balen, gelukkig is bokt er Schijnheilig ...beterschap Sigaar

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:42

Sry ik vind het nog steeds niet kunnen, zelf na alle argumentatie... Een paard is een dier dat RESPECT kent, meestal trapt een paard niet uit zichzelf naar je maar dat zou dan een vlieg kunne zijn of bangheid, wat dan ook (zoals hierboven vermeld kan een hele waslijst zijn). Ik werk nu al een tijdje met een hengst, nou was in het begin ook geen makkie, maar ik respecteerde hem wel en hij had snel door dat ik de baas was, en heb nooit een trap gegeven. Het is dikke bullsh*t dat je moet trappen! Ik zou iemand echt een trap terug verkopen als ze het bij één van mijn paarden zouden doen! Getver zeg... Heb es wat respect! Dat dier wil gerust wel voor je werken, maar trappen... nee dat doe je niet vind ik, dan heeft het dier geen respect voor jouw (als ie al echt met de reden naar je trapt van : wat een rotmens), want er zal altijd wel een reden zijn waarom dat dier geen respect heeft met jou. Ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover het paard. Als je vanaf het begin consequent bent dan kan er geen enkel probleem ontstaan. Ben je dat niet geweest... tja dan moet jet op jezelf steken!

dit is mijn mening, en bokt is een openbaar forum... dus geef je mening maar op dit Tong uitsteken !

xxx

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:46

idd belli Ja
verder niks op aan te merken,wat jij zegt is helemaal waar!
ik heb mijn pony volgens mij maar 1 keer geslagen in heel haar leven.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:53

Belli schreef:
Sry ik vind het nog steeds niet kunnen, zelf na alle argumentatie... Een paard is een dier dat RESPECT kent, meestal trapt een paard niet uit zichzelf naar je maar dat zou dan een vlieg kunne zijn of bangheid, wat dan ook (zoals hierboven vermeld kan een hele waslijst zijn). Ik werk nu al een tijdje met een hengst, nou was in het begin ook geen makkie, maar ik respecteerde hem wel en hij had snel door dat ik de baas was, en heb nooit een trap gegeven. Het is dikke bullsh*t dat je moet trappen! Ik zou iemand echt een trap terug verkopen als ze het bij één van mijn paarden zouden doen! Getver zeg... Heb es wat respect! Dat dier wil gerust wel voor je werken, maar trappen... nee dat doe je niet vind ik, dan heeft het dier geen respect voor jouw (als ie al echt met de reden naar je trapt van : wat een rotmens), want er zal altijd wel een reden zijn waarom dat dier geen respect heeft met jou. Ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover het paard. Als je vanaf het begin consequent bent dan kan er geen enkel probleem ontstaan. Ben je dat niet geweest... tja dan moet jet op jezelf steken!

dit is mijn mening, en bokt is een openbaar forum... dus geef je mening maar op dit Tong uitsteken !

xxx

Okee duidelijk ik zal het tegen mijn mini appaloosa merrie zeggen die mijn shetruin regelmatig een schop verkoopt, hopelijk is ze er snel achter waarom ze al tijd tijd fout zat. Gestoord

Grapje natuurlijk....welkom in de echte paardenwereld of zit je nog op de pennywolk daarboven? Knipoog
Tuurlijk mag jij je mening hebben dat je het niet gepast vind of getuigd van disrespect, maar de enige die geen respect heeft was mijn shetje toen hij dacht dat hij wel even de baas over mij kon spelen dan kun je weken uit gaan zoeken waarom hij de baas over mij wilt spelen, maar daar ben ik binnen 1 sec al achter, omdat het leuker is om de baas te zijn dan een ondergeschikt persoon en het zit in de natuurlijke drang van de meesten paarden om leidertje te spelen en te worden, nu had hij een probleem ik wou ook leidertje zijn Whoosh! , dus wat gebeurt er dan in de natuurlijke wereld van het paard?
Paarden onder elkaar hebben zeker respect voor elkaar dat moet ook en mensen moeten zeker ook respect voor paarden hebben en paarden voor mensen, maar hoe denk jij in alle redelijkheid hoe paarden onderling respect verdienen bij elkaar?

Dat neemt niet weg zolang je geen reden ziet om een schop te geven of als je een andere al dan niet betere manier weet dat je dat vooral moet blijven doen dat lijkt me duidelijk, maar er komt een dag dat je een paard of pony treft die anders is dan de paarden die tot nu toe gekent hebt en dan kun je maar beter duidelijk taal spreken!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:00

cissie schreef:
Belli schreef:

xxx

Okee duidelijk ik zal het tegen mijn mini appaloosa merrie zeggen die mijn shetruin regelmatig een schop verkoopt, hopelijk is ze er snel achter waarom ze al tijd tijd fout zat. Gestoord

Grapje natuurlijk....welkom in de echte paardenwereld of zit je nog op de pennywolk daarboven? Knipoog
Tuurlijk mag jij je mening hebben dat je het niet gepast vind of getuigd van disrespect, maar de enige die geen respect heeft was mijn shetje toen hij dacht dat hij wel even de baas over mij kon spelen dan kun je weken uit gaan zoeken waarom hij de baas over mij wilt spelen, maar daar ben ik binnen 1 sec al achter, omdat het leuker is om de baas te zijn dan een ondergeschikt persoon en het zit in de natuurlijke drang van de meesten paarden om leidertje te spelen en te worden, nu had hij een probleem ik wou ook leidertje zijn Whoosh! , dus wat gebeurt er dan in de natuurlijke wereld van het paard?
Paarden onder elkaar hebben zeker respect voor elkaar dat moet ook en mensen moeten zeker ook respect voor paarden hebben en paarden voor mensen, maar hoe denk jij in alle redelijkheid hoe paarden onderling respect verdienen bij elkaar?

Dat neemt niet weg zolang je geen reden ziet om een schop te geven of als je een andere al dan niet betere manier weet dat je dat vooral moet blijven doen dat lijkt me duidelijk, maar er komt een dag dat je een paard of pony treft die anders is dan de paarden die tot nu toe gekent hebt en dan kun je maar beter duidelijk taal spreken!

Ik heb het over paarden die schoppen naar hun eigenaar/verzorger! Niet naar paarden onderling. Ik zet er geen 2 tesamen op een wei.. kan ik me spijtig genoeg niet veroorloven. NEE ik zit niet op mn pennywolk. En ja ik ken de echte paardenwereld. Ik ben mss niet iemand die gaat voor de lekkere "stoute" beessies om stoer te doen ofzo... mss is het ook omdat ik dressuur doe, en daar heel andere dingen gevraagd worden dan schoppen enz... Ik werk zoals al vermeld nu een tijdje met een hengst (nee hoor geen penny, kom gerust ff langs of vraag het enkele mensen op bokt) hij was me in eht begin ook aan het uitproberen, en ja een mep durf ik gerust wel eens geven, maar schoppen nee, vraag dat maar eens aan een vakkundig dierenarts wat je daar mee teweeg kunt brengen. Ik heb zelf al enkele paarden gehad, en ja mss ben ik de echte stoute nog niet tegengekomen. Maar geloof me dat ben ik ook niet van plan. En als iemand ooit een paard van me zou schoppen zou ik ze een schop terugverkopen, weet jezelf mss is hoe het voelt.

Sry als dit bot overkomt, maar bokt is een openbaar forum en iedereen mag zijn mening hebben, maar je moet geen persoonlijke kritiek gaan verkopen, want je kent me helemaal niet, en zoals men zegt, gooi pas stenen als je zelf nog nooit iets verkeerd hebt gedaan Knipoog

xxx

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:08

Nou nou...rustig maar hoor Ach gut
Ik ken je idd niet, maar 1 ding weet ik wel je kunt niet tegen kritiek das toch lastig als je regelmatig op bokt komt.

Ik bedoelde het niet eens vervelend of erg bekritiserend dat je het wel zo opvat, kan ik niks aan doen.
Maar wat is het dan het verschil tussen paarden die elkaar schoppen of een mens die eens in 25 jr een keer uithaald?

Je hebt het over dat je met schoppen wellicht schade kan aan brengen naar het paard, dat zal ook best kunnen, lijkt me wel idd, maar het is mij nog nooit overkomen, zo hard kan ik namelijk niet eens schoppen paarden onderling overgens wel.
Als je toch bij een kundig DA loopt, vraag hem dan ook eens wat een mep met de vlakke te hand teweeg kan brengen dan is een schop onder kont wel even iets vriendelijker (en met minder risico) dan een vlakke hand.
Maar laat dat je DA maar eens uitleggen dan weet ik zeker dat je je pony ook nooit meer zal meppen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:15

. En als iemand ooit een paard van me zou schoppen zou ik ze een schop terugverkopen, weet jezelf mss is hoe het voelt.
[/quote]

juist Ja

als iemand beauty zou slaan omdat ze gebeten heeft,sla ik die persoon persoonlijk ook terug!
hij/zij aait toch beauty dus dan loop je risico's...

en ik vind dat je manieren moet hebben,dus je gaat sowiezo geen paard van iemand anders slaan!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:16

Haha... ik loop helemaal niet bij een kundig DA Haha! zou handig zijn.

Ik herriner me alleen dat mn DA er eens was toen de hoefsmid er ook was en dat die hoefsmid een schop aan het paard verkocht, die DA schoot echt uit zn krammen. En zo'n reactie vergeet je toch niet Vork was wel verschietachtig.

Maar ja iig, ik voel me niet aangevallen, helemaal niet, maar je ging je persoonlijk op mij wijten, en je kent me helemaal niet, en me uitmaken voor penny, nee tegen die kritiek kan ik niet, dat geef ik gegrift toe, maar zeg nu eerlijk, wie wel Clown ! Zeker als je zelf weet dat het niet zo is.

Ik weet gewoon dat ik respect krijg van mn dieren en ik geef hun dat respect ook terug. Hoe dat jij je uitleg gaf, leek het niet dat je hem is 1 keer om de 25 jaar een schop geeft, maar veel meer, dus was mijn reactie op dat vlak wel correct denk ik. Ik ben er persoonlijk gewoon erg tegen, want zou zelf ook niet graag een trap onder mn kont krijge (heel eerlijk dan he Koe ) maar ja, ieder zn mening he. En ik ben tege schoppe, het kan idd zijn dat meppen ook heel erg is, maar dat doe ik dan ook maar 1 keer in de 25 jaar Haha! !

En oja door een "beroep" van me kan ik wel tege kritiek, krijg nix anders Haha! maar ja, het leert me veel!

xxx

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:18

Ik vind dat je een paard wel mag schoppen. Maar alleen in bepaalde situaties. Als mn paard iets fout doet of vervelend is zal ik m zeker niet schoppen. Maar als hij trapt, en mij daarbij bijna raakt, trap ik terug. Wel op zo'n voetbalmanier dus met de binnenkant van mn voet niet met de punt. Trappen mag gewoon niet klaar uit. En als hij daarvoor een trap moet krijgen om dat te begrijpen moet dat maar.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 23:23

ik kan iedereen goed begrijpen, dus Belli ook! Maar, als je een pony of paard een trap geeft, zegt dat niet meteen dat je geen respect hebt hoor! Helemaaaaaaal niet juist! Ik ben het ermee eens dat je respect moet verdienen en niet afdwingen, maar een paard mag gewoon niet gericht trappen uit dominantie ofzo!! ik hoop dat je dat wel snapt, maar ik heb echt altijd respect voor paarden!! zo ook een pony op de manege, vroeger mishandeld geweest, en dat weet je dan. Hij doet boos als je zijn stal inkomt, maar ik ben nu zover dat ik recht op hem afloop (miss voor hem een bedreiging mja) en het halster/hoofdstel omdoe. Ik wijs alleen naar hem, of kijk alleen in zijn richting, met evt een Nee!, maar verder niets. Hem zal ik ook echt geen trap geven, omdat hij vroeger mishandeld geweest is, en hij nu gewoon niet trapt. (althans, niet naar mij).. snap je dit of neit?

Jaa, ik weet ook wel dat als een pony vroeger mishandeld is geweest geen reden is om hem geen trap te verkopen als hij echt gericht zou trappen.. maar bij deze pony ligt het voor mij net iets anders, omdat hij manegepony is., en je dan dus snel kans hebt dat hij heel snel weer bang is!!

En daarbij, zoals nogmaals, wij trappen LANG niet zo hard als paarden onderling!

En @ beautylover, dan heb ik vanmiddag een grote fout begaan.. ik heb de shet van een vriendin een mep gegeven, een een flinke, en zij stond er gewoon bij! die shet ging de hele tijd hooi eten en vervelend zijn, heeft meerdere keren een waarschuwing gehad, en ik stond toevallig bij zijn hoofd dus de eigenaresse kon er niet bij. Toen gaf ik die mep, wel gelijk nadat hij at, en zij zei ook van: die zit, en die moest.. of iig in die richting, dus ik heb echt wel respect en anders had ze zélf die mep gegeven!!