/ Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
/ Belli schreef:GEK! nu ga ik heel veel mensen over me heen krijgen, bij dit betreffende topic denk ik![]()
Ik zou mn paard nooit schoppen, maar echt nooit dan! Een klets geven wel ja, al doet mn hand dan pijn. Mijn paarden hebben veel respect voor mij, maar ik net evenveel voor hun! Ze hebben nog nooit naar me geschopt, en als ze dat doen naar hun baasje, zal er wel een goede reden achter zitte! Zoek het niet altijd bij je paard, kijk ook es naar jezelf he! Tuurlijk laat ik het ze weten als ze iets verkeerd doen, en daarna doen ze het dan meestal ni meer... maar schoppen, nee hoor, kan je veel te veel schade mee berokkenen, en een paard herrinert zich zoiets max.5 seconden en dat is de max al, je mag later dan die tijdspanne een paard niet straffen en [b]als je een schop gekregen hebt denk ik niet dat je trug zo snel rechtstaat.
Schoppen????dat vind ik volledig verkeerd. Terecht straffen niet , maar dat kan ook op andere manieren.
Belli schreef:GEK! nu ga ik heel veel mensen over me heen krijgen, bij dit betreffende topic denk ik![]()
Ik zou mn paard nooit schoppen, maar echt nooit dan! Een klets geven wel ja, al doet mn hand dan pijn. Mijn paarden hebben veel respect voor mij, maar ik net evenveel voor hun! Ze hebben nog nooit naar me geschopt, en als ze dat doen naar hun baasje, zal er wel een goede reden achter zitte! Zoek het niet altijd bij je paard, kijk ook es naar jezelf he! Tuurlijk laat ik het ze weten als ze iets verkeerd doen, en daarna doen ze het dan meestal ni meer... maar schoppen, nee hoor, kan je veel te veel schade mee berokkenen, en een paard herrinert zich zoiets max.5 seconden en dat is de max al, je mag later dan die tijdspanne een paard niet straffen en als je een schop gekregen hebt denk ik niet dat je trug zo snel rechtstaat.
Schoppen????dat vind ik volledig verkeerd. Terecht straffen niet , maar dat kan ook op andere manieren.

of ooit gedaan heb.Marieke_ schreef:Cissie, dit ging ook om een reflex. En mn verzorgpaard had dondersgoed door waarom ik hem had geschopt. Ik heb ook een keer gehad dat hij iemand had getrapt maar dan hoorde ik pas een minuut later. Dan geef ik hem niet meer op zn donder omdat hij dan natuurlijk niet meer begrijpt waarover het gaat.
, ik bedoelde het meer in zn algemeenheid! 

. 
Auky schreef:Tsja, als je paard een bok geeft en je je heup breekt, ben je niet echt meer in staat terug te trappen
Overigens niks verkeerds van zijn kant hoor. Hij had een paar dagen noodgedwongen op stal gestaan en toen moesten we toch echt een keer gaan wandelen. Hij springt naar voor en bokt, tsja, hij was íets te snel voor mij om weg te springen (of los te laten).![]()
dat doet zeer, maar goed dat is wat anders dan een paard wat je omdat hij het ergens niet mee eens is of het zelf liever anders ziet een schop verkoopt, toch
...beterschap
! 
Belli schreef:Sry ik vind het nog steeds niet kunnen, zelf na alle argumentatie... Een paard is een dier dat RESPECT kent, meestal trapt een paard niet uit zichzelf naar je maar dat zou dan een vlieg kunne zijn of bangheid, wat dan ook (zoals hierboven vermeld kan een hele waslijst zijn). Ik werk nu al een tijdje met een hengst, nou was in het begin ook geen makkie, maar ik respecteerde hem wel en hij had snel door dat ik de baas was, en heb nooit een trap gegeven. Het is dikke bullsh*t dat je moet trappen! Ik zou iemand echt een trap terug verkopen als ze het bij één van mijn paarden zouden doen! Getver zeg... Heb es wat respect! Dat dier wil gerust wel voor je werken, maar trappen... nee dat doe je niet vind ik, dan heeft het dier geen respect voor jouw (als ie al echt met de reden naar je trapt van : wat een rotmens), want er zal altijd wel een reden zijn waarom dat dier geen respect heeft met jou. Ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover het paard. Als je vanaf het begin consequent bent dan kan er geen enkel probleem ontstaan. Ben je dat niet geweest... tja dan moet jet op jezelf steken!
dit is mijn mening, en bokt is een openbaar forum... dus geef je mening maar op dit!
xxx
, dus wat gebeurt er dan in de natuurlijke wereld van het paard? cissie schreef:Belli schreef:Sry ik vind het nog steeds niet kunnen, zelf na alle argumentatie... Een paard is een dier dat RESPECT kent, meestal trapt een paard niet uit zichzelf naar je maar dat zou dan een vlieg kunne zijn of bangheid, wat dan ook (zoals hierboven vermeld kan een hele waslijst zijn). Ik werk nu al een tijdje met een hengst, nou was in het begin ook geen makkie, maar ik respecteerde hem wel en hij had snel door dat ik de baas was, en heb nooit een trap gegeven. Het is dikke bullsh*t dat je moet trappen! Ik zou iemand echt een trap terug verkopen als ze het bij één van mijn paarden zouden doen! Getver zeg... Heb es wat respect! Dat dier wil gerust wel voor je werken, maar trappen... nee dat doe je niet vind ik, dan heeft het dier geen respect voor jouw (als ie al echt met de reden naar je trapt van : wat een rotmens), want er zal altijd wel een reden zijn waarom dat dier geen respect heeft met jou. Ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover het paard. Als je vanaf het begin consequent bent dan kan er geen enkel probleem ontstaan. Ben je dat niet geweest... tja dan moet jet op jezelf steken!
dit is mijn mening, en bokt is een openbaar forum... dus geef je mening maar op dit!
xxx
Okee duidelijk ik zal het tegen mijn mini appaloosa merrie zeggen die mijn shetruin regelmatig een schop verkoopt, hopelijk is ze er snel achter waarom ze al tijd tijd fout zat.![]()
Grapje natuurlijk....welkom in de echte paardenwereld of zit je nog op de pennywolk daarboven?![]()
Tuurlijk mag jij je mening hebben dat je het niet gepast vind of getuigd van disrespect, maar de enige die geen respect heeft was mijn shetje toen hij dacht dat hij wel even de baas over mij kon spelen dan kun je weken uit gaan zoeken waarom hij de baas over mij wilt spelen, maar daar ben ik binnen 1 sec al achter, omdat het leuker is om de baas te zijn dan een ondergeschikt persoon en het zit in de natuurlijke drang van de meesten paarden om leidertje te spelen en te worden, nu had hij een probleem ik wou ook leidertje zijn, dus wat gebeurt er dan in de natuurlijke wereld van het paard?
Paarden onder elkaar hebben zeker respect voor elkaar dat moet ook en mensen moeten zeker ook respect voor paarden hebben en paarden voor mensen, maar hoe denk jij in alle redelijkheid hoe paarden onderling respect verdienen bij elkaar?
Dat neemt niet weg zolang je geen reden ziet om een schop te geven of als je een andere al dan niet betere manier weet dat je dat vooral moet blijven doen dat lijkt me duidelijk, maar er komt een dag dat je een paard of pony treft die anders is dan de paarden die tot nu toe gekent hebt en dan kun je maar beter duidelijk taal spreken!

zou handig zijn.
was wel verschietachtig.
! Zeker als je zelf weet dat het niet zo is.
) maar ja, ieder zn mening he. En ik ben tege schoppe, het kan idd zijn dat meppen ook heel erg is, maar dat doe ik dan ook maar 1 keer in de 25 jaar
!
maar ja, het leert me veel!