leren plassen op commando

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ophelia

Re: leren plassen op commando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:29

wendiiY schreef:
ok ik vin dit egt Onzin
hy moet gnw kunne plasse waneer hy wil vind tik
als ik zeg ga plasse dan doe j t togh ook nii Tong uitsteken Tong uitsteken

kusjeeeee

En kun je ook normaal schrijven? Msn taal wordt hier niet gewaardeerd

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:36

Ophelia schreef:
wendiiY schreef:
ok ik vin dit egt Onzin
hy moet gnw kunne plasse waneer hy wil vind tik
als ik zeg ga plasse dan doe j t togh ook nii Tong uitsteken Tong uitsteken

kusjeeeee

En kun je ook normaal schrijven? Msn taal wordt hier niet gewaardeerd

zo rustig maar hoor je ken het togh ook gewoon vrage je vlieg me gelyk aan Hamer

ik zeg al nix meer hoor Lips are sealed

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:42

wendiiY schreef:
zo rustig maar hoor je ken het togh ook gewoon vrage je vlieg me gelyk aan Hamer

Ophelia vraagt het gewoon normaal hoor, naar mijn inziens. Jij reageerd meteen zo aangebrand...
Lees eerst de boktregels eens, dan zie je dat msntaal hier inderdaad niet mag.

Ontopic:

Levi doet het overal als ie maar nodig moet, zelfs op het asfalt als het niet anders kan Clown

Maar op commando lijkt mij wel erg moeilijk, misschien als je nu bij haar blijft met plassen en steeds net voordat ze begint met plassen een commando geeft...zij plast en je geeft haar een snoepje.

Zo beginnen denk ik...

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:46

Ineke2 schreef:
wendiiY schreef:

Ophelia vraagt het gewoon normaal hoor, naar mijn inziens. Jij reageerd meteen zo aangebrand...
Lees eerst de boktregels eens, dan zie je dat msntaal hier inderdaad niet mag....

ik reageer niet aangebrand
laat maar..anders ga iedereen zich er daluk mee bemoeie

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:57

Ehm WendiiY, als je je aanmeld bij bokt wordt er gevraagd of je de regels door wilt lezen. Eén van die regels is, dat je geen msn taal mag gebruiken, dat wordt nl als storend ervaren. Als je dan evengoed in msn taal tikt, dan krijg je daar een reactie op. Het is niet mijn bedoeling om je "aan te vallen", maar ik vind het gewoon heel vervelend dat mensen, ondanks dat ze de boktregels hebben gelezen, evengoed deze vreselijk irritante manier van schrijven toepassen. Dus bij deze, ik vloog je niet aan, maar maakte je alleen attent op een, als het goed is, bij iedereen bekende regel. En een tikje aangebrand reageerde je wel hoor Knipoog

wendiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:00

Ophelia schreef:
Ehm WendiiY, als je je aanmeld bij bokt wordt er gevraagd of je de regels door wilt lezen. Eén van die regels is, dat je geen msn taal mag gebruiken, dat wordt nl als storend ervaren. Als je dan evengoed in msn taal tikt, dan krijg je daar een reactie op. Het is niet mijn bedoeling om je "aan te vallen", maar ik vind het gewoon heel vervelend dat mensen, ondanks dat ze de boktregels hebben gelezen, evengoed deze vreselijk irritante manier van schrijven toepassen. Dus bij deze, ik vloog je niet aan, maar maakte je alleen attent op een, als het goed is, bij iedereen bekende regel. En een tikje aangebrand reageerde je wel hoor Knipoog

ok sorry
ja ik ben het nu gewend en dan vergeet ik erop te lette.. Bloos
Vriendjes zijn? ???
hahaha

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:02

Bedankt voor je bloemetje en verder "no problemo" Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:13

Wendy15 schreef:
Zijn er serieus mensen die hun paard dit geleerd hebben?? Lijkt me sterk.. Zelf kun je toch ook niet op commanda plassen. Waarom zou een paard dat wel kunnen dan?

Misschien dat het idd kan hoor, maar vraag me toch wel af hoe...

Niets sterks aan hoor. Allebei onze paarden hebben wij geleerd te plassen op commando. Heel handig op wedstrijd.

Simpelweg in de gaten houden wanneer je paard plast. Dan ga je fluiten en nadien beloon je hem. Mijn zwarte plast bijvoorbeeld altijd na de training. Dus begon ik uiteindelijk al met fluiten voor hij begon. En dan gaat ie op commando al lopen draaien en uiteindelijk plassen Knipoog.

In de endurancewereld is dit de normaalste zaak van de wereld.

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:45

ik vind dat je ze gewoon moet laten mesten of plassen waneer ze moeten willen wij toch ook!
maar als jij het je paard wil leren heel veel succes zal je wel nodig hebben Tong uitsteken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:50

Iedereen die zegt 'dat doen wij mensen toch ook niet, op commando', dat klopt niet helemaal. Vaak weet je dat je bv weggaat (lange trein- of autoreis) en dan ga je eerst naar het toilet, ook al moet je niet echt op dat moment. Bij kleuters is dat helemaal zo, gewoon vaste momenten, en hoppa! Als ze erop zitten komt het meestal vanzelf.
En ik ben al zindelijk hoor, ik ga echt niet zomaar op momenten dat ik wil. (Zo zoek ik eerst een wc. En in lessen / lezingen / films / theatershows etc wacht ik meestal de pauze af.)

Ruintje op de manege deed het meestal na de les in zijn box. Laatst was er een wedstrijdje en toen moest hij ook, ging al helemaal klaar staan, maar.... niet. Spanning denk ik? Ik heb het nog geprobeerd met fluiten maar dat hielp niet, dat moet blijkbaar toch eerst geoefend worden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:51

Waarom denk je dat baby's luiers omhebben?
Ze zijn nog niet zindelijk dus kunnen niet op commando plassen Knipoog

Het leren ophouden tot je op de wc zit is in principe ook op commando plassen Ja

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:48

Wendy15 schreef:
Zijn er serieus mensen die hun paard dit geleerd hebben?? Lijkt me sterk.. Zelf kun je toch ook niet op commanda plassen. Waarom zou een paard dat wel kunnen dan?

Misschien dat het idd kan hoor, maar vraag me toch wel af hoe...

een paard kun je dit wel degelijk leren, doen ze in oostenrijk ook daar poepen ze alleen als er een vrouw in de stal komt die ze achter in de box stuurt na verloop van tjd weten ze het gewoon als zij in de box komt mogen we peopen en anders niet!

Amazone2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:05

Citaat:
En ik ben al zindelijk hoor, ik ga echt niet zomaar op momenten dat ik wil. (Zo zoek ik eerst een wc. En in lessen / lezingen / films / theatershows etc wacht ik meestal de pauze af.)
Haha! Haha! Haha!

Citaat:
ik vind dat je ze gewoon moet laten mesten of plassen waneer ze moeten willen wij toch ook!
maar als jij het je paard wil leren heel veel succes zal je wel nodig hebben

Ik denk dat je het niet heleaal begrijpt. Op commando plassen heeft gewoon te maken met dat ze al moeten maar het ophouden omdat ze niet durven omdat ze zich bevoorbeeld niet op hun gemak voelen. Door ze aan te leren dat wanneer je dus bijvoorbeeld fluit dat het wel mag, help je je paard alleen maar.

Citaat:
een paard kun je dit wel degelijk leren, doen ze in oostenrijk ook daar poepen ze alleen als er een vrouw in de stal komt die ze achter in de box stuurt na verloop van tjd weten ze het gewoon als zij in de box komt mogen we peopen en anders niet!

Tja, dat vind ik dan weer te ver gaan. Een paard moet op stal gewoon zijn gang kunnen gaan!

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 00:16

Ja daarvoor ligt dat stro er toch?

Vreemd trouwens als een paard niet durft te plassen ergens. Denk dat dat toch een resultaat is van mensen die ze commando´s aan willen leren.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 06:15

justicehcb schreef:
maar als jij het je paard wil leren heel veel succes zal je wel nodig hebben Tong uitsteken

Dat mogen ze ook hoor Haha!. Maar als wij van een wedstrijd finishen is het wel heel fijn als ie plast zodat zijn hartslag nog lager is.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 06:16

Troeta schreef:
Ja daarvoor ligt dat stro er toch?

Vreemd trouwens als een paard niet durft te plassen ergens. Denk dat dat toch een resultaat is van mensen die ze commando´s aan willen leren.

Nee hoor. Nonsens. Mijn paarden plassen er lustig op los. Maar ze hebben het geleerd voor wedstrijden. Wat is daar mis mee? Zie het als in de krul rijden voor een dressuurwedstrijd Knipoog. STuk vriendelijker dan menig iets dat ik op dressuur/springwedstrijden of andere zaken zie.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:57

Een vriendin van mij heeft dat haar paard ook min of meer aangeleerd op stal. Zodra het paard aan het plassen was floot ze een bepaald deuntje. Op gegeven moment begon het paard te plassen zodra hij het deuntje hoorde (dit was wel op stal en na het rijden... )

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:09

kan je misschien eens dat stukje van BIT kopieeren hier?
of een site waar ik dat kan vinden

ben er een beetje in geïnteresseerd Bloos

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:58

Het op commando plassen is inderdaad gemeengoed in de endurance.
Reden is heel simpel.
Een paard met een volle blaas heeft een hogere hartslag dan een paard met een lege blaas. Ga maar bij jezelf na.

En dan is het praktisch dat je de natuurlijk aandrang tot plassen kunt activeren met een fluittoontje of ander commando.
Kan het verschil uitmaken tussen goed en afgekeurd worden.

Uiteraard wordt het ze niet aangeleerd om alleen maar te plassen op commando. En als ze niet hoeven cq geen aandrang hebben, dan kunnen we gaan fluiten tot we een ons wegen, maar d'r komt dan niets.

Het is inderdaad zo als Fasel het omschrijft, iedere keer als je ze ziet plassen fluit je gewoon, en daarna een beloning. Zo leer je een hond ook bepaalde zaken aan. Heel simpel en handig, en absoluut niet dier onvriendelijk (in tegenstelling eigenlijk in dit geval)

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 12:03

Blue_Star schreef:
kan je misschien eens dat stukje van BIT kopieeren hier?
of een site waar ik dat kan vinden

ben er een beetje in geïnteresseerd Bloos

Nouja het komt eigenlijk kortgezegd op hetzelfde neer als hier al beschreven wordt: elke keer als je ziet plassen daar een woord of geluid aan verbinden, en belonen.
Ben benieuwd of het me gaat lukken