horsewisper schreef:Bedankt voor jullie reacties !!
Ik denk dat jullie gelijk hebben en hij idd gecastereerd moet worden, ik wil alleen gewoon vanuit me eigen gevoel dat hij 1,5 a 2 is.
las laatst dat een heel jong hengstje ook is overleden met castereren.Nickyu hij heeft hier ook een maatje een 3 jarig ruintje, die zeker niet de liefste is en teun ook regelmatig een lesje leert.
Teun draaft soms ook in eenkeer achter je aan en dan haptie, of hij bijt plotseling in je been zonder aanlijding. meestal daarna stijgerd ie op je.
Dat hengstje was van mij, mijn kleine toetertje.
Maar dat het bij toeter is gebeurd moet je niet bang zijn dat het bij teun ook gebeurd.
De dierenarts zei dat het echt 1 keer in de 10 jaar voorkomt (bijna nooit dus).
Wobbe word eind augustus (waarschijnlijk) gecastreerd, op dezelfde kliniek als waar toeter geholpen zou worden.
Ik heb daar stage gelopen en de dierenarts vond het zo erg van toeter dat hij me aangeboden heeft om hem steriel te castreren, dus op de tafel en aan het gas, ECG, Zuurstof en dergelijke.
Dan kunnen ze hem lekker in de gaten houden en gebeurt het nog eens 100% steriel ook.
Ik voel me daar veel prettiger bij, want dan kunnen ze tenminste nog wat doen als er wat gebeurd (waar ik niet vanuit ga, want het gebeurd zo weinig)
Voor een steriele castratie van een gewone 'grote' paarden hengst rekenen ze 325 euro, maar voor die kleintjes rekenen ze minder.
Ik weet alleen niet hoeveel precies.
Maar als ik jou was zou ik eens bij een kliniek gaan vragen hoe duur het is als je hem aan het gas, zuurstof en ECG laat castreren (steriel dus)
Want misschien voel jij de daar ook prettiger bij?