zeiltje trailer dicht of open?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeiltje open of dicht?

Poll eindigt op

Zeiltje altijd open
24 (34%)
Zeiltje altijd dicht
3 (4%)
Zeiltje alleen bij extreme weersomstandigheden (kou/wind/regen) dicht
43 (61%)

Totaal aantal stemmen: 70

Marsan

Re: zeiltje trailer dicht of open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:07

Hai
Ik heb het zeiltje ook altijd open staan.Het lijkt me zo opgesloten voor em als alles potdicht is.
Groetjes Sandra

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:23

Als het echt extreem koud is of de regen staat er precies in dan doe ik heb dicht. Anders laat ik heb open als ik hem dichtdoe en we staan toch stil doe ik het deurtje op een kier.

Mij paard vindt het absoluut niet eng als ik het naar beneden doe of omhoog. Ik kan het zeiltje gewoon laten schieten. (Maar dat doe ik toch liever niet) Clown

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:57

Wij hebben hem eigenlijk altijd open maar met een hele andere reden, als je het zuiltje open hebt kunnen automobilisten achter je zien wat het paard doet, mocht mijn paard losraken en zich omdraaien dan kunnen andere dat zien en kunnen we geseind worden. Hij krijgt wel een deken op met koud/vochtig weer.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:03

Eigenlijk altijd open met rijden. Heb hem een keer dicht gehad en mijn paard kwam zeik nat van de trailer af.
Ik kan me wel voorstellen op de snelweg ofzo dat ik hem dicht zou doen (i.v.m. vrachtwagens) maar daar kom ik eigenlijk nooit.
Als het heel hard regent ofzo, wil ik hem ook wel dicht doen, maar de raampjes gaan dan wel iets open.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:33

Mexx schreef:
Ik rijd ook meestal met de bovenklep open (we hebben geen zeiltje, maar een klep Knipoog ) Alleen als het heel hard regent of waait doe ik hem idd dicht.

dat is echt ideaal!! of zon rolzeil!
wij hebben een gewone!! rotwerk. wij hebben hem nog nooit dicht gehad! Haha! beesten zijn niet van suiker!

met inregenen is het wat lastig, maar ik heb ze meestal een waterdicht dek op! dus geen ramp!

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:57

Wij hebben in de zomer het zeiltje open
en in de winter altijd dicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:10

Lisjuh87 schreef:
Wij hebben hem eigenlijk altijd open maar met een hele andere reden, als je het zuiltje open hebt kunnen automobilisten achter je zien wat het paard doet, mocht mijn paard losraken en zich omdraaien dan kunnen andere dat zien en kunnen we geseind worden. Hij krijgt wel een deken op met koud/vochtig weer.

Als je paard om zou draaien in de trailer, dan merk je dat wel hoor Knipoog. Ik zet ze overigens aan twee kanten vast (heb geplastificeerde kettingen in de trailer). Loskomen zal dus niet zo snel gebeuren. Er zitten overigens wel 2 verschillende paniekhaken aan per ketting. Als het nodig is, kan ik hem zelf dus wel heel makkelijk losmaken.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:24

Ik heb alleen het zeiltje dicht als de trailer niet wordt gebruikt, om te voorkomen dat hij nat regent van binnen. Als mijn paard erin staat hoef ik het niet in mijn hoofd te halen om aan dat zeiltje te komen want ze breekt de hele trailer af.
Toch gek, paard is zo koel in het hoofd maar voor een zeiltje besterft ze 't.
Mocht het zo zijn dat ik op een wedstrijd of op les kom en ze moet even in de trailer blijven staan dan zetten we de boel zo neer dat het niet inregent.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:54

CCCCorine schreef:
joyce B schreef:
Bij Moenira laat ik hem eigenlijk altijd open, want die vind het eng als ik hem dicht doe.

Nagenoeg alle paarden vinden dat eng. Die van mij ook, die schrikt ook altijd als ik het zeiltje dichtdoe. Maar dan heeft ie gewoon 2 seconden pech gehad.

dat duurt bij Annebel wel wat langer dan 2 seconden. Mijn moeder heeft bij de hal net ook het zeiltje dicht gedaan, voordat het zou gaan regenen, nou Annebel wilde er toen al vandoor gaan.
En op de trailer blijft ze ook heel onrustig/angstig als je hem dicht hebt. Dus dan maar gewoon een deken op in de trailer.