Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stef schreef:advertenties met: heb al veel hengsten ingereden" Sla ik bij voorbaat al over...

stef schreef:advertenties met: heb al veel hengsten ingereden" Sla ik bij voorbaat al over...
Elisa2 schreef:Je kan er misch. ook maar beter een beetje voor betalen en dan kun je er wat meer een "prof." opzetten.Mijn ervaring is dat de meeste bijrijders alleen ervaring hebben met manegepaarden,of soortgelijke.
Douni schreef:De klik tussen paard en ruiter is ook belangrijk, maar bij jonge vrij onervaren paarden vind ik het toch altijd wel belangrijk om ook te weten dat deze paarden niet altijd te vertrouwen zijn omdat ze zelf nog niet veel ervaring hebben. Je moet altijd voor de eerste keer met een jong paard beginnen, maar toch vind ik het heel belangrijk om dan wel je goed je basis van het rijden onder de knie te hebben en poetservaring heeft daar niets mee te maken
Douni schreef:Het gaat mij er gewoon dat je niet moet liegen als je een pony wilt verzorgen, gewoon de waarheid vertellen over je ervaring, dat is het beste!
Elisa2 schreef:Mijn ervaring is dat de meeste bijrijders alleen ervaring hebben met manegepaarden,of soortgelijke.
wendytjeG schreef:
Maar als jij mensen uitnodigt, waar ga jij dan op af?
wendytjeG schreef:Er zijn toch genoeg bijrijders die bijvoorbeeld zelf ooit een paard hebben gehad, of al jaren bijrijden?
Of zijn die gewoon moeilijk te vinden?
Douni schreef:
Nou, bij mij zat het zo.. ik zoek echt iemand die met Eclips wil gaan wedstrijden en daarvoor traint. En het is een D-pony, daarom zocht ik iemand die rond de 15/16 jaar, dus nog enkele jaren bij de pony's kan rijden met Eclips. En dat is best moeilijk om te vinden.
Ikzelf rijd haar 3/4 in de week en ben dus van plan haar bij de paarden te gaan rijden, maar ik wilde ook gewoon iemand de kans geven om verder te komen met het paardrijden.
Elisa2 schreef:weinig denk ik...maar je hebt ze wel..
wendytjeG schreef:
Goh, ik zou willen dat ik in de buurt woonde, een paar jaar jonger was en nog geen bijrijdpony had, want dit is echt een heel leuke kans voor iemand!
Tessebes schreef:Ik heb wel eens het omgekeerde gehad. Ik belde op voor een verzorgpaard. Ik heb vroeger veel recreatief gereden en de laatste jaren wekelijk of om de week privelessen gevolgd, maar een echt dressuurniveau kan ik er niet aanhangen, want ik heb geen wedstrijden gestart. Maar goed, na enige begeleiding kan ik een paard correct rijden en dat is beter dan sommigen die L rijden en een paard in de krul rukken. Ik belde dus op naar een mevrouw en ze begint gelijk over niveau bla bla bla, dus ik het verhaal uitgelegd. Ze nodigt me niet eens uit, maar kapt het gelijk af van "nou, als je niet goed kunt rijden, dan wil ik je niet op m'n paard hebben". Ik stond echt met m'n mond vol tanden. Ik heb nog uit weten te brengen; "nou dan houdt het op he" en een groet. Wat willen die mensen nou? Iemand die hun paard correct rijdt en hem goed verzorgt of iemand die kan zeggen dat ie L rijdt??
Nou, als er één paard braaf is onder het zadel dan is het de mijne, die krijg je gewoon niet omhoog, tenzij... je heeeeel hard trekt en blokkeert aan de voorkant terwijl je er met alle kracht intrapt...om haar naar beneden te dwingen. Einde bijrijder...
Toydoll schreef:Tessebes -> Ja die mensen heb je ook, dat ze echt willen horen dan je m ofzo rijdt, maar aan de andere kant, ik weet ook niet of ik dan wel bij die mensen hun paard wil gaan berijden.