Hoeveel en wat geven jullie als beloning?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sammetje

Re: Hoeveel en wat geven jullie als beloning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:22

Ik geef mijn paard nooit (bijna nooit) iets lekkers uit de hand. Ze is van nature al een ontzettende bedelkont en wil niet dat dat nog erger wordt. Ze krijgt wel regelmatig wat lekkers maar dan gewoon in haar voerbak. (of stukjes appel in haar waterbak)

Mijn paard belonen doe ik voornamelijk met mijn stem. Daar reageert ze heel goed op. Met rijden beloon ik haar ook door wanneer ze iets goed heeft gedaan wat ze moeilijk vindt (ik ben nog bezig met het "inrijden") met lange teugel en wat klopjes.

Ze heeft nog nooit snoep gekregen als beloning en dat houden we zo.

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:03

Bij mn ene paard toen hij nog veel moest aansterken kreeg hij een wat slobber na het rijden. Tijdens het rijden beloon ik alleen met mn stem en een klopje ofzo. Als ik klaar ben met rijden laat ik hem altijd zn hals trekken en wat rond draven, vind ie heerlijk ! Nu geef ik hem als ik weg ga soms nog een snoepje of een wortel.. anders gaat hij zo schooien en hij merkt het toch wel als hij braaf is geweest
De andere zijn we nu aan het beleren en beloon ik wel soms met een snoepje of een handje brokjes als hij braaf is geweest. Maar niet dat ik hem vol duw met eten. Ze krijgen voldoende te eten dus voldouwen met snoepjes vind ik overbodig
Een kilo wortels lijkt me iets teveel van het goede..Het gaat idd om het gebaar.

puiloog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:38

als mijn hengste veulentje goed luisterd of iets goed doen krijgt hij altijd een beloning Bijv : een aai en een paarde snoepje Tong uitsteken Vind hij heerlijk en als ik t de vogende dag weer oefen doet hij het beter !!!! duss belonen is coowl voor mijn paard

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:48

als ik aankom krijg ze wat wortels,erna wandel ze mee naar me kastje krijgt ze snoepjes (waarvan ik ook meteen wat in mijn jaszak doe waar ze aventoe wat van krijgt) en onder poetsen ofzo aventoe een wortel.
en als ik naar huis ga krijgt ze slobber met wortels/appels enzo.

mijn moeder helpt ook meestal mee en krijgt ze dus ook nog snoepjes ofzo van.

kortom,ik heb een veel te verwend paard krijgt alleen maar beloningen Haha! Vork