Waarom ANKY spullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Re: Waarom ANKY spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:15

Ik heb een ankypad om de mooie kleur en goede zweetopname, en wil volgend jaar een anky winterdeken aanschaffen omdat hierbij de hals te verstellen is (brede pony). Verder hoef ik geen anky spullen, zeker geen kleding Knipoog

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:39

Ik begon met 1 Ankypad.....nu zijn het er al 5! Bloos!
Ze zijn gewoon geweldig!
Ook heb ik een shirtje van Anky, zit heerlijk en idd zweet niet.
Maar ik ben het met de meeste eens, het is belachelijk duur!
Ik zag op Horse Event een jas van dik 450 euro en die was afgeprijsd....

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 01:04

wij hebben niks van ANKY... ik vind de pads wel mooi en ze zijn idd van een goede kwaliteit... alleen jammer dat er zo groot ANKY op staat Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 07:20

Ik heb nu vier Anky pads Bloos
Vind ze echt super fijn!

Kleding heb ik niet van Anky, dat is me dan net weer iets te duur Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:45

patries_kjp schreef:
wij hebben niks van ANKY... ik vind de pads wel mooi en ze zijn idd van een goede kwaliteit... alleen jammer dat er zo groot ANKY op staat Haha!

dat kan eraf Ja

Ik heb veel anky spullen (pads en kleding), allemaal zonder logo (eraf gesloopt). Mooie kwaliteit, draagt fijn en prachtig ontwerp.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:15

In die prijsklasse vind ik die pads juist weer een van de domste ontwerpen die ik ooit gezien heb.
Stof e.d. vind ik wel mooi.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:30

Ik heb een Anky deken puur omdat ik hem mooi vind en mijn paard een heel gevoelig huidje heeft en met deze deken geen schuurplekken krijgt.

De Anky broeken passen mij erg goed maar ik vind de kwaliteit maar matig.
Heb er nu drie gehad en daarvan was er maar eentje echt goed die andere twee gaan kapot op de naaden en de zakken. Vind ik niet kunnen bij een dergelijk merk.

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:14

Iedereen heeft een andere voorkeur. Ik vind wel dat de prijs/ kwaliteit verhouden gelijkwaardig moet zijn.
Ik beknibbel niet wat mijn paard betreft, maar trek persoonlijk wel mijn grenzen wat betreft prijzen.

Ik weet van tevoren dat wanneer ik een goedkoop iets aanschaf het wellicht minder lang meegaat dan iets duurders. Alhoewel dat, vind ik persoonlijk, ook aan de gebruiker ligt. Ik heb spullen over het algemeen uit een gemiddelde prijsklasse en verzorg het alsof het goud waard is. Dat scheelt uiteraard in de tijd dat het meegaat.

Wat ik wel bemerk is dat ANKY wordt verafgod door sommigen. Ik ben vorig jaar naar Breda Hippique geweest. Ik liep daar rond in mijn makkelijke spijkerbroek en stevige stappers want het was modderig.
En ik zag zoveel mensen in ANKY- kleren lopen. Volledig uitgedost in ANKY- outfit terwijl hun paard thuis op stal stond en ze verder niets met paarden hoefden te doen ofzo. DAT vind ik dan weer...kijk mij nou eens duur doen.

Dat het duur is is bekend, dat de kwaliteit goed is...heb ik zelf niet ervaren, maar voor die prijzen verwacht ik dat toch zeker! Echter lopen sommige mensen er echt mee te koop. Net als ik vroeger niet stoer was omdat ik geen Diesel-spijkerbroek had, maar een gewone ordinaire cars-broek! Gaat dus nergens over.

Heerlijke eindeloze discussies dit! Clown

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:24

ik heb 3 dekjes van anky, puur omdat ik de kleuren erg mooi en veel sjieker vind dan menig ander dekje en omdat ze fijn zweet opnemen. Volgende winter wil ik graag een ankydeken aanschaffen omdat deze minder schuren en de stof ontzettend fijn en warm is.. Verder koop ik niet op merk, meer wat ik leuk vind schaf ik aan, of er nou anky of swahili aanhangt....

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:42

En ik, ik heb een Isabelle werth pad zelfde als anky maar dan niet zo'n stom merkje erop en hij is veeeeeeeeeeeeel beter van kwaliteit. Hij is tenminste niet na 1 keer wassen helemaal dun en verkreukeld.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:52

ik vind dat als je zegt dat je de kwaliteit niet zo vindt dat je er rekening mee moet houden dat het nog een redelijk jong bedrijf is tegen over pikeur, kentucky en cavallo en dergelijke. het kan dus zijn dat er ooit fouten worden gemaakt. maar ik denk dat we niet mogen klagen als het om service gaat, want heb je iets aan je kleding of wat dan ook, vraag het aan de ruitersportzaak waar je het hebt gekocht en ze zullen het trug sturen en meestal krijg je een nieuwe of wordt het voor je gemaakt.

daarnaast vind ik het een rare opmerking dat je op een paarden evenement niet in ankykleding zou moeten rond lopen. waarom niet ik vind het lekker zitten en draag het ook heel veel, niet alleen als ik met mijn paard bezig ben, maar ook thuis of als ik ergens heen ga wat met paarden te maken heeft of als ik moet werken in de winkel. ik geef er veel aan uit dat vind ik ook niet erg maar wil het dan wel veel dragen.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:43

Ik heb sinds een paar maanden een Anky pad die me echt heel goed bevalt! Als ik wat rijker zou zijn, zou ik er zo nog een paar aanschaffen, maar dat laat mijn bankrekening niet graag toe Knipoog.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:46

ik draag het dus juist heel veel buiten de paarden om, ideaal met wandelen, skieen en zo. Maar zoals ik al zei, alleen de spullen zonder (opvallend) logo.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:29

Ik heb 3 kleding stukken van Anky. ZONDER opvallend logo!!! Haha! Een van die dingen is een jas. Was niet eens zo duur volgens Anky begrippen. Ik woon in die jas. Simpel model, maar licht van gewicht, windvrij en regenvast!!

Het blijft heel mooi en ideaal voor in de endurance wat betreft warmte!!! En bij Anky zijn de mouwen altijd wat langer wat mij erg goed uitkomt!! Ik moet altijd voor de armlengtes een grote maat hebben maar dan zit iets al snel als een zak om je heen. Maar bij Anky zit ik met een L en soms zelfs een M al goed!!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:51

Ik heb een witte wedstrijdblouse van het merk Anky. Niet bewust om het merk gekocht, maar wel omdat er zo'n schitterend model inzat en het mij als gegoten paste. Ik wilde graag een blouse die getailleerd was en niet zo lang.
Ik ben er zeer tevreden over. Groot voordeel is ook dat hij niet gestreken hoeft te worden, strijken is niet mijn hobby. Pasvorm is nog steeds perfect en stof blijft ook heel mooi.
Logo is er in wit opgeborduurd en heel klein, dus niet storend.

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:54

Mij boeit het ook niet dat mensen rondlopen in paardrijkleding. Echter wel wanneer mensen overduidelijk alles uit de kast hebben getrokken waar zo groot mogelijk een logo opstaat om maar te kunnen laten zien..kijkkijkijk...ik heb kleding van dit merk!

Of er nu zeeman, hans textiel, anky of kweeniewat op staat, iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Ik ga vanuit stal ook vaak genoeg het dorp in in mijn paardrijkleren als ik nog effe snel wat moet hebben, puur omdat het lekker zit. Maar als ik naar de stad ga, dan trek ik toch wat anders aan!

Maar goed, zoals ik al aangaf...eindeloze discussies zijn hierin mogelijk!
Tong uitsteken

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:50

Heb zelf ook Anky pads puur vanwege de hele mooie kleuren en de andere merken die kleuren niet hebben. Het materiaal is ook erg mooi en inderdaad worden ze niet zo zompig na het rijden. Daarnaast zijn ze erg makkelijk in het verwisselen.

Kleding van het Anky merk heb ik niet omdat ze bij Anky denk ik nog nooit gehoord hebben van lange mensen

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:00

Ik heb nog nooit iets van Anky gekocht.

wouwke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:55

Ik zit te twijfelen om een vest van Anky te kopen, maar hoe vallen deze uit? Vallen ze groot of juist klein uit?

Groetes Kim.

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:18

Ik hou helemaal niet van anky "troep" ben meer fan van Mounten horse.
Anky wil iedereen nou ik heb zo iets van nee ik blijf gewoon bij het oude.
Ik vind het (bij ons op school dan) van nou bijv. ik zeg ik rij een fries en de ander zegt nou ik rij op een kwpn merrie z2 bijv.
De nadruk op Z 2.
Opschepperig.
-mijn mening-
Doei!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:31

haha leuk dat andere mensen zich bezig houden met wat een ander voor een merk koopt...
Ik heb heel lang gewacht met een Anky pad te kopen maar ik moet zeggen die bevalt me zo goed dat ik er toch echt wel snel weer een ga halen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 15:32

marloezzke schreef:
ik vind dat als je zegt dat je de kwaliteit niet zo vindt dat je er rekening mee moet houden dat het nog een redelijk jong bedrijf is tegen over pikeur, kentucky en cavallo en dergelijke.

Dat ben ik niet met je eens... ook een jong bedrijf moet gewoon kwaliteit leveren als ze er dergelijke prijzen voor vragen. Dit bedrijf heeft de mazzel dat ze de naam van een bekende persoon mogen gebruiken, daarom kunnen ze zich dat veroorloven denk ik.

Maar goed, over die kwaliteit zijn de meningen dus ook verdeeld Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 15:33

cloris schreef:
haha leuk dat andere mensen zich bezig houden met wat een ander voor een merk koopt...
Ik heb heel lang gewacht met een Anky pad te kopen maar ik moet zeggen die bevalt me zo goed dat ik er toch echt wel snel weer een ga halen.

Als het jou niet interesseerde had je dit topic waarschijnlijk wel overgeslagen Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 15:34

Shasadee schreef:

Kleding van het Anky merk heb ik niet omdat ze bij Anky denk ik nog nooit gehoord hebben van lange mensen

Goh, dat zou ik niet verwachten. Niet dat ik er ooit wat van gepast heb, maar omdat Anky zelf ook niet de kleinste is, zou je verwachten dat ze wel rekening zouden houden met langere mensen, toch?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:32

Citaat:
Ik zit te twijfelen om een vest van Anky te kopen, maar hoe vallen deze uit? Vallen ze groot of juist klein uit?

het viel altijd heel erg klein maar sinds de laatste jaren hebben ze het wel veranderd en valt het eigenlijk heel normaal.

ik heb bijvoorbeeld een trui in maat L van zeker 4 jaar geleden als ik die nu vergelijk met mijn andere dingen is ie ongeveer even groot als een s.

Citaat:
Goh, dat zou ik niet verwachten. Niet dat ik er ooit wat van gepast heb, maar omdat Anky zelf ook niet de kleinste is, zou je verwachten dat ze wel rekening zouden houden met langere mensen, toch?

nou zo groot is ze niet hoor maar ze heeft wel lange benen, wat te merken is bij de broeken want die zijn mij echt kilometers te lang.

Citaat:
Dat ben ik niet met je eens... ook een jong bedrijf moet gewoon kwaliteit leveren als ze er dergelijke prijzen voor vragen. Dit bedrijf heeft de mazzel dat ze de naam van een bekende persoon mogen gebruiken, daarom kunnen ze zich dat veroorloven denk ik.

Maar goed, over die kwaliteit zijn de meningen dus ook verdeeld

ze doen naar mijn mening ook heel hard hun best om kwaliteit te leveren, mij hoor je echt niet klagen, maar als er iets mis gaat met stiksels dan geven ze wel garantie en goede service dus.

daarnaast word ik eerlijk gezegd moe van het gezeur over broeken die na een tijdje van die bolletjes vertonen. dit heeft niks met welk merk dan ook te maken maar met de stof dat heb je niet alleen met rijbroeken maar ook met normale synthetische kleding.