stoppen of doorgaan (stage)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: stoppen of doorgaan (stage)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 06:44

Als ik iets probeer te zeggen over hou ik het zou doen word ik afgekapt met nee kan niet nee niet doen is niet slim enzovoorts.

De niet wedstrijdpaarden komen buiten in de stapmolen nu half uur in de zomer een uur, en als ze in de paddock mgen kwartier anders gaan ze het hout mollen ofzo.

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 07:07

Jeetje, wat is er voor die mensen nou belangrijker de lieve paardjes of dat stomme hout Huilen
Pff anders gaan ze het hout mollen, ik zal hun is even flink mollen!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:10

schrikdraadje voor het hout en dat probleem is ook opgelost. Koe

jen_iisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:21

k zou iets anders zoeken ! iig niet doorgaan .. Haha!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:00

lailapri schreef:
Als ik iets probeer te zeggen over hou ik het zou doen word ik afgekapt met nee kan niet nee niet doen is niet slim enzovoorts.

De niet wedstrijdpaarden komen buiten in de stapmolen nu half uur in de zomer een uur, en als ze in de paddock mgen kwartier anders gaan ze het hout mollen ofzo.

Ehm, om maar es ff lekker bot te doen, je bent er pas 1 dag, dus waarom zou jij het dan al beter weten??

Een beetje goed lopend bedrijf heeft meerdere stagaires per jaar, en als die allemaal de eerste week aankomen zetten met Ik zou het zo doen, ik denk dat het zo moet...... pffffftttt......

Misschien kun je er vast aan wennen, mits je goed bent, zijn er in de paardenwereld 10 andere voor je. Dus ik zou eerst maar es proberen wat meer van een ander op te steken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:05

ik heb gezegt dat ik niet meer wil rijden, ze keken heel raar, en de sfeer is nu nog meer verpest, maar als ik vertel hoe ik het thuis heb en wat ik thuis doe toon je daar toch tenminste interesse voor? ze hebben me nog niet eens gevraagt of ik zelf paarden heb enzo, wat voor niveau ik rijdt en wat voor ervaring ik heb nouja ik kijk het nog wel even aan

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:25

Nou een stage kan niet altijd lekker verlopen.
Maar ze moeten in zien dat een stagaire meer is en dat ze sommige dingen niet zomaar kunnen doen.
Als het bedrijf een goede naam heeft zijn er vaker stagaires geweest!
Daarbij ik vind dat ze min. bij je intake hadden moeten vragen op welk niv. je rijdt wat voor paarden je rijdt als je een eigen paard/pony hebt. En wat je allemaal in je vorige stages hebt mogen doen. Daarbij vind ik wel (nu weet ik niet of ze dat hebben gedaan) dat ze over dit incident met je moeten praten. Daarbij vind ik dat je bij je eerste dag en eerste keer rijden je op een wat ervarender paard te zetten die niet zo'n gekke kuren heeft (mijn mening is de eerste dag of dagen doe dan de basis dingen om te kijken hoe het daar aan toe gaat etc.). Dat ze kunnen zien in hoeverre je kunt rijden. Je kunt nog Z- rijden maar een vreemd paard is altijd anders. Daarbij in een stal van 3x3 als ze het mij hadden gevraagt om erop te gaan zitten had ik gezegt dat ik dit op mijn eerste dag liever niet wil doen en liever eerst wil kijken hoe zij het doen. Daarbij als ik jou was zou ik gewoon je begeleider van school op bellen en het hele voorval uitleggen. En daarna vragen als zij niet samen met jou een gesprek zou kunnen voeren met de gene die aansprakelijk is voor dit.

Nou veel suc6 ermee we horen het wel!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:34

ze hebbe alleen gevraagd of het pijn deed, en gezegt dat het me eigen schuld was (niet rechtstreeks maar daar kwam het op neer) ik ad het paard niet genoeg afgebeult met longeren en dat het rot was dat ik er gelijk de eerste dag al naast kletterde (moest erop met stalschoenen en kreeg me voeten amper in de beugels enzo) ik vind ze persoonlijk erg onverantwoordelijk maar moet nog even kijken hoe ik ze dat ga zeggen, want ja hun en hun paarden zijn alles hè.

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:42

Wat ik niet snap: je zegt tegen de mensen daar dat je alleen een dooie fjord hebt, maar iets verderop staat dat je een hengstje hebt ingereden. Het kan dan toch zijn dat ze dit viavia hebben vernomen.

Ik vermoed dat het vooral pech was dat de longeerlijn brak. Was die niet gebroken, hadden ze het paard terug onder controle kunnen krijgen en was er niks gebeurd (heb vorige week hetzelfde meegemaakt). Maar wat ik niet vind kunnen is dat ze u daarna in de box erop hebben gezet. Hierbij had ik dus ook eerder gedacht dat ze een ervaren iemand zouden halen en die erop zouden zetten. En ik had er nooit mee ingestemd om het te doen. Maar misschien dachten ze dat dat een middel was om te zorgen dat je geen schrik zou krijgen? Ik weet het een raar middel, maar je weet maar nooit.
Misschien kan je het zelf eens aanhalen?

Verder zullen ze het inderdaad niet zo tof vinden als er een stagiaire de eerste dag komt en onmiddellijk begint te zeggen: ik doe dat zo, en dat zo en... Misschien kan je vragen waarom zij het op die manier doen?

Maar ik heb er totaal geen ervaring mee, dus misschien kraam ik maar onzin uit Clown

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:53

ja ik wilde al dat andere ook zeggen maar zover kwam ik neit eens zoals ik al zei geen interesse in mij (sorry rijmt Tong uitsteken vond het wel grappig).
Maar een verbetering of het moet toeval zijn geweest de bakdeur was wel dicht bijna de hele dag!

Oja vandaag moest iemand anders die bonte doen die waar ik vanaf gevallen was, maar ik vond hem dus er braaf en gehoorzaam aan de longeerlijn voor een jong paard in vergelijking wat ik op andere stages heb meegemaakt, hij trok niet een klein trekje en je had zijn aandacht weer, stap in zijn richting en hij ging harder.En die hem vandaag deed stond maar te schreeuwen en te zwiepen met de zweep en ze zei dat hij een betonnen mond had.... ik had er iig niets van gemerkt ook niet met rijden (deed ik namelijk met mijn lichaam en meet dan rondjes kon ik niet doen dus kan niet heel veel zeggen) lijkt me stug dat een paard van de een op de adnere dag een betonnen mond krijgt, of kan dat gewoon?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:01

ik zou het gewoon nog even aankijken
het zijn allemaal wel goede paarden en daar leer je ook veel van
en de dingen die jij niet wil doen, gewoon niet doen. ze kunnen je moeilijk dwingen als je uitlegt waarom je iets niet wilt

ik werk in het weekend op een stal met allemaal sportpaarden.
van de zomer ben ik erg raar gevallen, en ben daarom nu wat huiverig met jonge en wat drukkere paarden. ik zei hier wel wat van en hoef nu niet meer iets te doen wat ik liever niet doe. zodra me baas zowiets heeft van, dat het kan moet ik er wel op

als jij nou duidelijk zegt wat je wel en vooral wat je neit wil, dan moeten ze daar gewoon rekening mee houden. anders toch maar verder kijken, stallen genoeg

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:02

Unity schreef:
lailapri schreef:

Ehm, om maar es ff lekker bot te doen, je bent er pas 1 dag, dus waarom zou jij het dan al beter weten??

Een beetje goed lopend bedrijf heeft meerdere stagaires per jaar, en als die allemaal de eerste week aankomen zetten met Ik zou het zo doen, ik denk dat het zo moet...... pffffftttt......

Misschien kun je er vast aan wennen, mits je goed bent, zijn er in de paardenwereld 10 andere voor je. Dus ik zou eerst maar es proberen wat meer van een ander op te steken.

Ben het met je eens, maar van de andere kant ga IK geen paarden inrijden met meiden die er de eerste week zijn!
En 10 anderen>? Die durven te rijden?
Nee hoor, iig in NB niet.....

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 22:07

hahah de verhalen die ik over voorgaande stagiares gehoord heb van ze Tong uitsteken zo zullen ze nu vast ook al over mij denken.

Heb mezelf een beetje rot gelachen om de volgende uitspraak (een pony staat tijdelijk in het gangpad, maar vind al die xtra aandacht wel goed!) ach had hij maargeen pony moeten worden en wat dan nog hij heeft niet veel te klagen, er zijn gnoeg paarden en pony's die met die dag en nacht buiten staan, hij heeft tenminste een lekker warm stalletetje en lekkere warme dekens op.

oei laat ik nu maar helemaal niets meer zeggen Clown die van mij staan dag en nacht buiten Ach gut zal ze snel een paar dekens ombinden en ze op stal zetten Clown straks krijgen ze het nog koud!

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:22

lailapri schreef:
nouja ik ga morgen gewoon heen lekker een uur ophet fietsje Tong uitsteken en ik zie wel, ik neem iig geen laarzen en cap mee rijden hoeft van mij niet.
rij ik liever op mijn eigen pony's.

Als jullie nog een leuk ander adres weten zeg het maar!

Bij ons Haha! Haflinger hengst houderij, opfok en training. Hebben Haflingers en Friezen. In totaal 25 paarden.

Pb maar voor meer info als je wilt Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 01:00

Pb me even waar je nu zit als je wilt Ja Ik vind het echt not-done om een 'onervaren' ruiter op zo'n jong dier te zetten. Zeker als je die ruiter nog niet eerder hebt zien rijden.
Ik raad je aan om geen dingen te doen die je niet zit zitten(durf je niet op een paard, ga er dan aub niet opzitten!). Ik kan je alleen wel vertellen dat dat je zeker niet in dank afgenomen wordt en dat je het wsl in je beoordeling wel zult voelen...Bloos! (niet netjes, maar zo werkt het in de praktijk wel)

Het lijkt mij verstandig om het morgen nog even aan te kijken en anders nog deze week contact met school op te nemen. Dan zijn ze iig op de hoogte van het probleem, krijg je niet achteraf gezeur dat je nooit wat hebt laten horen en blabla...

Ik vind het trouwens ook niet netjes om tegenover een nieuwe stagiaire uitgebreid af te gaan zitten geven op de oude stagiaires Gepraat wordt er overal, maar dit is niet echt bevorderlijk voor je zelfvertrouwen en siert je begeleiders ook niet echt Clown

Wat is de maximum afstand die je kan hebben Verward Ik weet nog wel een erkend stagebedrijf waar ze misschien nog wel iemand kunnen gebruiken Ja

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 07:21

owja hoe vaak hoor je eigenlijk pauze te hebben? ik heb nu 1x per dag half uur pauze.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:58

Normaal in Nederland heb je sochtens een kwartier.
Smiddags een half uur en smiddags weer een kwartier. Een uur in het totaal dus. ( dit is meestal het geval, maar als je 3 keer per dag pauze neemt op een paarden bedrijf, wordt er natuurlijk wel een stuk minder gedaan. )

In Belgie, waar ik geweest ben, kennnen ze die pauzes van een kwartier niet. En had ik ook 1 keer per dag een half uur pauze.
Maar daar wen je wel aan hoor!
Ik vond het in ieder geval niet erg. En in de paarden is het nu eenmaal hard werken voor weinig. Wen daar alvast maar aan! Knipoog

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:23

Tja iedere manege is anders en iedere manege voert zijn paarden
anders..
als je het daar niet naar je zin hebt stop er dan gewoon mee....
zoek een andere stage adres.. Makkelijk zat Knipoog
Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling om meteen af
te gaan haken.. als je op een jonge pony rijdt daar leer je alleen maar van en je moet ook nieuwe ervaringen aan nemen en niet
alleen die van jou aannemen..
In ieder geval nog sterkte met je been/knie

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:29

Citaat:
lailapri schreef:

Belachelijk hoe je daar behandelt wordt.

Een stage bedrijf is om te LEREN niet om AFGEKAT te worden.
En bij leren horen zowel de idieen van jou als de manier van werken op die stal aan bod komen. Daar hoort gewoon normaal over gepraat te worden.
Ook op de eerste werkdag!!!!!!!

Ik denk dat dit gewoon een slecht stage adres is die gebruikt maakt van een goedkope kracht.
Geen gezelligheid vind ik echt een zwaar minpunt..hierdoor presteer je ook gewoon slecht omdat je je niet thuis voelt

Je hebt hier al aanbiedingen gehad van andere stallen. Aanpakken die handel...en heb gewoon scheit aan je school die friezen en haflingers geen paarden vind.
Dat vind ik echt slecht van die school.

Mag ik weten welke stal het is waar je nu zit?
Ik denk dat ik het al weet hoor. (ik woon nl ook in HHW)
Jammer genoeg is de drafstal weg..dat was een leuk stage adres geweest. Misschien kun je het proberen bij de drafstal die bij de drafbaan zit.

Oja ik heb in Australie ook op een stal gewerkt waar ik het totaal niet eens was met de werkwijze en ook mijn ideeen werden in de wind geslagen. Na 2 weken ben ik vol frustratie weggegaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:07

haaai,

Veel stagaires meegemaakt ondertussen, zelf ook lang stagaire geweest.......... veel paarden zadelmak gemaakt ondertussen.

Stagaire zijn, komt er in het kort op neer dat jij moet leren van de mensen waarbij je stage loopt....... of je daar nou leert hoe je het vooral niet moet doen of hoe je het vooral wel moet doen. Weerwoord geven is niet echt heel verstandig.

Stagaires die ik tot nu toe mee heb gemaakt, een stuk of 20, daar zaten er welgeteld 3 tussen waarvan ons team dacht........... nou dat zou het nog wel eens kunnen redden in de paardenwereld......... de andere 17 konden bij wijze van spreken niet eens de voor van de achterkant onderscheiden, of zuchtte bij elke veeg van de bezem..... bij welke groep zou jij horen?

Paarden zadelmak maken, Nooit, maar dan ook NOOIT ga ik op een paard zitten op stal, of op het beton.......... echt, echt, echt niet........ echt niet!!! Gewoon in de bak......... geen getrut, en dan doettie een keer wat geks......... en dan????

Daarnaast zet je niet iemand op een jong paard waarvan je duidelijk ziet dat deze angst heeft............. dat is altijd een verlies/verlies situatie... Het paard verliest vertrouwen en de ruiter ook! Best wel dom eigenlijk! want je weet dat dit verkeerd gaat..........

naja weer genoeg gezeurt Haha!

maar ik zou weggaan

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 21:39

de sfeer is echt rottig, iedereen vraagt aan me (die daar in pension staan oid) heb je ook een paard, zeg ik nouja paardje, ik heb een fjordje, is het gelijk ow.....

nouja ik hoor er dus duidelijk ook niet echt tussen....

Nu probeer ik het gezellig te houden, goed me best te doen, maar ja ik weet ook neit alles enzo, en bied ook gelijk me excusses aan (ook voor dingen die ik niet heb gedaan maar toch de schuld van krijg) en probeer het ook neit echt beter te weten enzo, maar wil wel gezellig tegen hun praten, mar dat kan geloof ik alleen in de trant van wat een mooi paard, wat een goed paard, hij is heel braaf hij loopt mooi enzovoorts, dat is het enigste wat ze willen horen....

ik weet nu echtniet meer hoe ik het gezellig mot houden hoor, soms zeggend at ik z rijdt met mijn super dressuurPAARD en dat hij ook heel goed kan springen enzo? zie dit nu nog als enigste oplossing....

oja over de pauzes, die meneer, drink wel koffie, maar zijn dochter zet me telkens weer aan het werk, ik scheur echt van de dorst. ik sta 's morgens half 6 op om voor tijd nog de paarden hier te doen, eet een broodje en drink paarden doen, als ik nog tijd over heb nog even wat anders en ben weg en pas om 12 uur/1 uur mag ik snel mijn eten opeten en dan ben ik 5 uur klaar wat vaak uitloopt tot half 6 dan nog een uur naar huis fietsen eten weer paarden doen en dan eindelijk pas zitten, maarja ik denk dat het wel gaat wennen toen ik nog werkte kon ik het ook!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:57

Dit is echt niet normaal!!!...ik zou lekker thuis blijven en contact opnemen met school. Desnoods vraag je of je ouders je even helpen hierbij want dit kan echt niet.
Het maakt niks uit hoe die zijn paarden voert of traint maar met jou hoort ie normaal om te gaan en dat doet ie niet en zijn medewerkers ook niet.

Je moet zeker een uur per dag pauze hebben en bij lange dagen 1,5 uur.
Hoe kun je nou werken als je niks eet..zeker in zo'n zware baan.

Ik weet uit ervaring dat veel stalhouders kl....zakken zijn. Dat is heel jammer want het kan mooi werk zijn.

Laat even weten hoe het afloop.

pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:59

Ik ben het helemaal met de anderen eens: laat je niet intimideren door het feit dat die mensen een goede baam hebben en aan de top rijden. Als je je er niet prettig bij deze stal voelt zou ik sowieso stoppen ... Ik vind in een box te gaan rijden van 3 bij 3 echt niet normaal. En als je zelf iets niet zitten, zoals op een heel onervaren paard rijden, hoef je dat toch niet te doen. Overleg met je school en ga ergens waar ze met fjorden en haflingers werken stage lopen!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 22:09

ik heb inmiddels ook gezegt dat ik neit meer op een paard stap daar nouja ze keken me wel raar aan... maarja even over de stalhouders, enigsinskan ik het wel een beetje begrijpen, hun methode werkt, waarom zouden ze veranderen, alles draait goed, waarom zouden ze naar jou luisteren, een beetje gelijk hebben de k....zakken dan toch wel, en je bent vast nie de enigste die wat aan te merken heeft. Ik moet thuis ook af en toe de k....zak uithangen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:45

Je weet al hoe ik erover denk meid Ach gut

Ik kan zelf ontzettend goed met die mensen door één deur, maar ik denk dat jij er als stagiaire gewoon totaal niet past. Ik hoor van een hoop mensen dat ze het daar niet zo naar hun zin hebben gehad, maar toch ken ik ook een aantal mensen die het er wel heel erg leuk hebben gehad en er nog steeds veel komen.
Maar ik weet ook dat als het niet klikt op stal dat het wsl ook niet leuker gaat worden(zeker niet in zo'n korte stageperiode) en dat is voor jou vervelend, maar voor het stagebedrijf ook.

Neem morgen contact op met je stagebegeleider op school en leg het probleem uit. Je kunt dan zelf opperen dat je op zoek gaat naar een ander bedrijf. Als school een andere oplossing heeft hoor je het wel Ja