Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ididit schreef:Kent je paard de omgeving eigenlijk? als alles nog nieuw is voor hem zou je eerst even de omgeving moeten verkennen met een ander paard, dat kan ook al schelen. Aan de hand kan je ook doen, maar dan kan je het probleem krijgen wat ik gehad heb, aan de hand doet ie alles, maar zodra je erop gaat zitten doet ie niets meer. Succes!!
Ik had die dag ervoor gewoon gewandelt met um. (eerder ookal hoor) maar het was niet zovan; ineens!! Maar zoals ik al zei, het gaat beter
gewoon lekker doordraven. Alleen voor de spoorlijn stond hij op de noodrem
. Maar daarna ging ie meteen weer verder
. Hij is zo bang voor de spoorlijn omdat de rails een keer geladen was toen hij erover heen liep. Schok!! (Ik had gister de oude eigenaresse gebelt of zij wist waarom de spoorlijn zo eng was, en dat wist ze dus:D ) Maar dat is dus een hele traumatische ervaring.
Ididit schreef:Ik heb exact hetzelfde probleem....
Maar als ik My Way in zijn achteruit zet komt ie direct omhoog. En hij loopt idd expres richting de sloot.
Wat je ook doet, NIET AFSTAPPEN!! Dat hebben wij in het begin ook wel gedaan, met als gevolg dat ik iedere vijf minuten af kon stappen omdat meneer het alleen dán wel wilde. Het is heel rot, maar als jij ook maar het kleinste beetje zenuwachtig word gaat het fout. Ik krijg My Way meestal al niet eens normaal het erf af... maar de aanhouder wint
wat ik meestal doe is zodra ik het erf af ben gelijk een flinke draf inzetten. Dat laat voor hem dus geen mogelijkheid tot omdraaien over. Na een bepaald punt loopt ie over het algemeen wel. Goed consequent blijven is ook erg belangrijk. Nooit terug naar huis gaan voor hij een paar passen heeft gelopen in de richting die jij wil. Probeer het anders op die manier eens op te bouwen, heb ik ook gedaan. Niet gelijk een hele rit als het goed gaat, maar gewoon na een paar minuten teruggaan. En dan zo steeds iets langer weg blijven.
Ga er gewoon opzitten alsof je gek bent. Net doen alsof hij het braafste paard op deze aardbol is. Zodra jij gaat zitten en je alvast voorbereid op een verschrikkelijke rit, word je houding anders en je paard voelt dat aan.
Kent je paard de omgeving eigenlijk? als alles nog nieuw is voor hem zou je eerst even de omgeving moeten verkennen met een ander paard, dat kan ook al schelen. Aan de hand kan je ook doen, maar dan kan je het probleem krijgen wat ik gehad heb, aan de hand doet ie alles, maar zodra je erop gaat zitten doet ie niets meer. Succes!!
hopelijk morgen ook weer 
dus dat wil ik liever niet meer!