Buitenrijden: alleen maar achteruit...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Re: Buitenrijden: alleen maar achteruit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:14

Gewoon vanuit het zadel even een beetje lenig achterover leunen. Touwtje over de kont laten zakken en in iedere hand een uit einde vast houden. (Touwtje natuurlijk niet om je hand wikkelen.) Het was bij mijn paard niet nodig veel druk te zetten.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 17:07

Ididit schreef:
Kent je paard de omgeving eigenlijk? als alles nog nieuw is voor hem zou je eerst even de omgeving moeten verkennen met een ander paard, dat kan ook al schelen. Aan de hand kan je ook doen, maar dan kan je het probleem krijgen wat ik gehad heb, aan de hand doet ie alles, maar zodra je erop gaat zitten doet ie niets meer. Succes!!

Ja hij kent de omgeving. Knipoog Ik had die dag ervoor gewoon gewandelt met um. (eerder ookal hoor) maar het was niet zovan; ineens!! Maar zoals ik al zei, het gaat beter Haha! gewoon lekker doordraven. Alleen voor de spoorlijn stond hij op de noodrem Bloos . Maar daarna ging ie meteen weer verder Haha! . Hij is zo bang voor de spoorlijn omdat de rails een keer geladen was toen hij erover heen liep. Schok!! (Ik had gister de oude eigenaresse gebelt of zij wist waarom de spoorlijn zo eng was, en dat wist ze dus:D ) Maar dat is dus een hele traumatische ervaring.
Maar we gaan er steeds opnieuw overheen dus het is steeds minder eng.
Bedankt!! Haha! Haha!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:14

ben blij dat het beter gaat....

kan zelf echt niet wachten tot ik er eindelijk weer op kan om lekker even naar buiten te gaan.... maar voorlopig is zijn rug weer raar, dus doe ik het wel ff niet.. Verdrietig

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:55

Ididit schreef:
Ik heb exact hetzelfde probleem....
Maar als ik My Way in zijn achteruit zet komt ie direct omhoog. En hij loopt idd expres richting de sloot.

Wat je ook doet, NIET AFSTAPPEN!! Dat hebben wij in het begin ook wel gedaan, met als gevolg dat ik iedere vijf minuten af kon stappen omdat meneer het alleen dán wel wilde. Het is heel rot, maar als jij ook maar het kleinste beetje zenuwachtig word gaat het fout. Ik krijg My Way meestal al niet eens normaal het erf af... maar de aanhouder wint Ja

wat ik meestal doe is zodra ik het erf af ben gelijk een flinke draf inzetten. Dat laat voor hem dus geen mogelijkheid tot omdraaien over. Na een bepaald punt loopt ie over het algemeen wel. Goed consequent blijven is ook erg belangrijk. Nooit terug naar huis gaan voor hij een paar passen heeft gelopen in de richting die jij wil. Probeer het anders op die manier eens op te bouwen, heb ik ook gedaan. Niet gelijk een hele rit als het goed gaat, maar gewoon na een paar minuten teruggaan. En dan zo steeds iets langer weg blijven.
Ga er gewoon opzitten alsof je gek bent. Net doen alsof hij het braafste paard op deze aardbol is. Zodra jij gaat zitten en je alvast voorbereid op een verschrikkelijke rit, word je houding anders en je paard voelt dat aan.

Kent je paard de omgeving eigenlijk? als alles nog nieuw is voor hem zou je eerst even de omgeving moeten verkennen met een ander paard, dat kan ook al schelen. Aan de hand kan je ook doen, maar dan kan je het probleem krijgen wat ik gehad heb, aan de hand doet ie alles, maar zodra je erop gaat zitten doet ie niets meer. Succes!!

gelukkig ben ik dus niet de enige met dit probleem!
ik heb vandaag trouwens weer heerlijk gereden! hij kreeg de kans niet om te draaien of om iets uit te halen! vooral de stukke waar hij gister zo moeilijk deed heb k hard gedraaft zodat hij geen kant op kon! dus ik heb eindelijk weer eens lekker gereden Ja hopelijk morgen ook weer Haha!

@ Ididit: Je zegt niet afstappen maar hoe kreeg je hem dan ooit weer vooruit? ik wil best proberen er op te blijven zitte maar hij loopt gewoon net zolang achteruit totdat hij echt in de greppel of sloot staat! en dat was die ene keer geen succes Tong uitsteken dus dat wil ik liever niet meer!

en het is idd niet zo dat hij zn omgeving niet kent! teminste ik rij al 4,5 jaar met hem daar dus daar zal het niet aan liggen Tong uitsteken Clown

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:21

hahaha ik heb ook een tijdje zo'n bijrijdpaard gehad. een fries. was een fokmerrie geweest en had jaren niet meer gereden, de bak kon je met haar niet in rijden want dat snapte ze niet, dus moest ik alleen buitenrijden. nou zelfde verhaal als jou, alleen ging zij dus op het laatst alleen nog maar stilstaan!! echt als een standbeeld, geen beweging er meer in. op het laatst flikte ze dat op een weg, hele verkeer stond vast, ik heb haar zelfs met de zweep flinke tikken op haar kont gegeven (doe ik normaal niet maar je moet wat!) dat voelde ze niet eens!!! (zo leek het tenminste) trekken, duwen, kalmeren, aaien, praten,alles geprobeerd....na half uur was ze het schijnbaar zat en is ze in beweging gekomen. Maar ik heb gelijk de eigenaar gebeld dat ik het zat was. Ben er niet meer heen geweest. Dan maar een lafaard, maar heb nog nooit zoiets meegemaakt. Maar de eigenaar wist dus dat ze zo was, want haar dochter reed er eerst op en die durfde op gegeven moment niet meer, en toen hebben ze mij gvraagd.(lekker andermans fouten oplossen) nou bedankt

ik weet dus hoe het is, veel sterkte ermee Ach gut