hoe haal je opgedroogde modder van een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bogie

Re: hoe haal je opgedroogde modder van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:04

sweetwendy schreef:
Hoi!

Ik heb een verzorgpaard en die heeft nogal veel opgedroogde
modder aan de vel geplakt. De eigenaar verzorgd het paardje niet goed, daarom besloot ik haar te verzorgen. Hoe krijg ik dat weg? Ik heb geprobeerd om het weg te knippen maar het zit gewoon aan het vel en ben dan bang dat ik in haar vel knip.
Wie kan me helpen?

Even twee dingen > Jij hebt niet te beslissen of iemand zijn paard wel of niet goed verzorgt.

Ten tweede knippen???? ben je gek geworden ofzo.

Die modder onder de buik kan je eigenlijk pas goed weghalen als de pony haar wintervacht verliest. Maar ik zou eerst maar eens aan de eigenaar vragen of hij/zij uberhaupt wel wil dat jij zomaar aan zijn/haar pony loopt te knippen en te doen.

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:17

bogie schreef:
sweetwendy schreef:
Hoi!

Ik heb een verzorgpaard en die heeft nogal veel opgedroogde
modder aan de vel geplakt. De eigenaar verzorgd het paardje niet goed, daarom besloot ik haar te verzorgen. Hoe krijg ik dat weg? Ik heb geprobeerd om het weg te knippen maar het zit gewoon aan het vel en ben dan bang dat ik in haar vel knip.
Wie kan me helpen?

Even twee dingen > Jij hebt niet te beslissen of iemand zijn paard wel of niet goed verzorgt.

Ten tweede knippen???? ben je gek geworden ofzo.

Die modder onder de buik kan je eigenlijk pas goed weghalen als de pony haar wintervacht verliest. Maar ik zou eerst maar eens aan de eigenaar vragen of hij/zij uberhaupt wel wil dat jij zomaar aan zijn/haar pony loopt te knippen en te doen.

Mensen, kom op zeg! We kunnen toch wel gewoon tips geven en te gelijk aardig blijven?!
En ik vind het wel een beetje erg ver gaan om gelijk maar te denken dat ze zomaar in de wei naar een vreemd paard toe stapt! Tuurlijk het gebeurt, en dat is dus absoluut niet goed maar daarom hoef je niet iedereen te 'verdenken'!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:27

Ach, je piept wel anders als een penny ineens besluit dat jij je paard niet goed verzorgd en het zomaar zelf gaat doen zonder te vragen omdat zij het vast beter doet dan jij, omdat je paardje sielug is en jij een paardenmishandelaar want je verzorgt je paardjuh niet goed Gestoord

Komt echt vaker voor dan je denkt hoor, is mij al meerdere malen overkomen.

Maar dat is hier dus niet het geval zoals je kan zien, ze heeft het gevraagd OK dan!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 19:38

Haha!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:39

Toen ik mijn paardje kocht had hij ook allemaal vervilte strontklonten onder aan zijn buik zitten. Dat is pas echt weggegaan toen hij lekker ging verharen, sommige stukken heb ik er wel uitgeknipt hoor. Dat hinh dan helemaal los en dat knipte ik eraf. Dit was wel echt vervilt haar, dus het haar was al dood. Als dat zo is moet je ook niet gaan rossen met een metalen borstel want dat doet dan harstikke zeer. Wassen kan ook nog maar is met dit weer niet zo slim. Verder pulkte ik er elke dag gewoon aan, is wel smerig maar daarvan ging het meeste wel los en is voor het paard ook het minste stress (hij vond het heerlijk Haha! )
Veel succes ermee!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 10:03

bedankt!:)