veiligheidscaps, welke is een goede?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: veiligheidscaps, welke is een goede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:06

Ik heb de HH Pro en die bevalt mij prima!
Lichte en fijn zittende cap.
Ook niet al te prijzig.
Zeker een aanrader.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 10:14

waar zijn de kalvakade caps te verkrijgen?
HH hebben ze ook bij divoza Haha! dus daarvoor kan ik naar heteren Lachen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:55

ik de Swing Pro, ook een soort namaak GPA, zonder streep ed,super fijn ding, ook rond de 70 of 80 euro! de Casco vind ik iig de master en Youngster egt n ramp, maar je hebt ook zo'n grijze en die valt nog wel weer mee... wat ik iig belangrijk vind bij n cap, is dat ie onder in je nek ook wat beschermt. daardoor komt op concours je knot wel wat lager te hangen maar t beschermt je kleine hersenen ofzo iets ook beter....

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:56

Misser schreef:
Ik heb nog een 'champignon' van horka. Wil eigenlijk een nieuwe, want vind deze niet zo mooi voor wedstrijden (en moet er vanaf april toch echt aan geloven...), maar het probleem is dat ik zo ongeveer alle veiligheidscaps lelijk vind Verdrietig .

Iemand nog een tip trouwens voor een veiligheidscap waar wél een knot onder past, zonder dat 'ie in je nek hangt?

hm ik denk dat je dan op de Casco uitkomt, maar die is vind ik absoluut niet veilig, hij schuift nl heel erg! bij de rest van de caps kom je denk ik tog uit op n knot in je nek.... maar ik heb liever mn hoofd goed beschermt en je knot in je nek dan mn knot hoog op mn hoofd maar n minder fijne cap en dus n minder goed beschermd hoofd!!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:11

Weet iemand waar die Swing Pro in het Noorden te krijgen is? Volgens mij niet bij Divoza...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:36

Ik heb de kavalkade hi-lite (precies hetzelfde als de HH pro-plus) echt een super cap. Vergeet hem zelfs vaak af te doen. Dan denk ik er pas aan als ik naar huis ga en iedereen mij maar raar aankijken Clown

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:34

Ik heb de Casco Youngster gehad, maar die beviel helemaal niet, als mijn paard een rare sprong maakte, zat de cap op mijn neus. Na een val van mijn paard, heb ik een nieuwe cap gekocht, de HH Pro Plus (die hier al vaker genoemd is) Helaas kan ik je niet vertellen of hij bevalt, door diezelfde val kan ik op dit moment nog steeds niet paardrijden, dus ik heb hem nog niet kunnen testen Verdrietig

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:06

Viennanova schreef:
Weet iemand waar die Swing Pro in het Noorden te krijgen is? Volgens mij niet bij Divoza...

ik woon zelf in Hattem( is net onder Zwolle) en ik heb m bij HZ (http://www.hzruitersport.com) in Wezep gekocht maar ik weet eigenlijk niet zeker of ze nog gemaakt worden enzo... Je zou als je m egt wil hebben even kunnen bellen! T enige nadeel vind ik dat ie best wel verkleurd, de zwarte word nl langzaam aan bruin! die van mij heb ik deze zomer 2 jaar en hij word steeds bruiner!

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:32

Ik heb nu de Pikeur GPA Titanium een erg fijne helm.

hier voor had ik de Happy Vally helm.
is ook een best helpie en zeker voor die prijs (ongeveer 80)

ik heb nu die pikeur omdat ik een ongeluk heb gehad met me paard, en me een tijdje onveilig heb gevoeld dus ik wilde er zeker van zijn dat ik een hele hele goede helm had ( en ja ik weet het het zit tussen me oren hoor dat die GPA veel beter is maar kreeg hem gelukkig )

ik reed eerst altijd zonder helm

ps die happy vally helm die heb ik nog te koop mt 59

Afbeelding

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:32

Ik heb nu de Pikeur GPA Titanium een erg fijne helm.

hier voor had ik de Happy Vally helm.
is ook een best helpie en zeker voor die prijs (ongeveer 80)

ik heb nu die pikeur omdat ik een ongeluk heb gehad met me paard, en me een tijdje onveilig heb gevoeld dus ik wilde er zeker van zijn dat ik een hele hele goede helm had ( en ja ik weet het het zit tussen me oren hoor dat die GPA veel beter is maar kreeg hem gelukkig )

ik reed eerst altijd zonder helm

ps die happy vally helm die heb ik nog te koop mt 59

Afbeelding

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:34

love_sodera schreef:
hm ik denk dat je dan op de Casco uitkomt, maar die is vind ik absoluut niet veilig, hij schuift nl heel erg! bij de rest van de caps kom je denk ik tog uit op n knot in je nek.... maar ik heb liever mn hoofd goed beschermt en je knot in je nek dan mn knot hoog op mn hoofd maar n minder fijne cap en dus n minder goed beschermd hoofd!!

Nee heb een keer een casco opgehad en vond het een doodeng ding! Staat echt op je hoofd ipv eromheen (en ze zijn lelijk Haha!)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 18:14

Ik heb een moeilijk hoofd voor veel veiligheidscaps. Ik heb een Horka Airstream gehad (oude model) die was voor mij eigenlijk veel te breed. Ik droeg hem ook alleen maar bij springen, want tijdens het buitenrijden met een beetje wind stond hij al snel scheef op mijn hoofd en dat zat niet lekker en beschermdeook niet echt geweldig.
Na een lange zoektocht (heel veel verschillende Casco's opgehad en nog een hoop andere types, merkloze etc en de HH Pro Plus) ben ik uiteindelijk uitgekomen op mijn huidige cap, de Legacy Gold van Troxel. Die zit op mijn koppie helemaal goed, verschuift niet, knelt niet en is licht en luchtig, voor mij een geweldige cap!
Sinds ik die cap heb, draag ik hem gewoon ook altijd, of ik nou ga springen, dressuren of buitenrijden, ik heb mijn cap op mijn kop!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 18:18

waar is de troxel verkrijgbaar?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:02

Ik heb de mijne gekocht bij Vrielink in Apeldoorn, maar ze verkopen hem iig ook bij Mr Ed in Maasland en naar ik heb horen zeggen ook bij Heja in Garderen en Van Rijs in Zevenhuizen.

moniq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:10

Ik vind de casco helmen wel mooi..........en volgens mij is dat ook wel een veel verkocht merk

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:22

Misser schreef:
Nee heb een keer een casco opgehad en vond het een doodeng ding! Staat echt op je hoofd ipv eromheen (en ze zijn lelijk Haha!)

idd dat is EGT een ramp! ze hebben de Swing Pro er een tijdje uitgehad omdat de sluiting niet goed was ( Verward) maar de cascoblijft maar ggk, kan best zijn dat de andere casco's goed zijn maar de Youngster en de Master en die modellen vind ik EGT levensgevaarlijk!!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:23

moniq schreef:
Ik vind de casco helmen wel mooi..........en volgens mij is dat ook wel een veel verkocht merk

ja omdat ze niet zo duur zijn! ze zijn op zich ook nog wel mooi, maar ik ben er 1 (!!) keer mee gevallen, en toen had ik zoiets van NOOIT weer deze cap op, hij schoof gewoon van mijn hoofd af, hij zat scheef op mn hoofd!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:02

Ik heb een Casco en ben er wél tevreden over Haha! . Zijn voorganger (ook Casco) heeft mijn hoofd gered van een harde val, dus ben er erg blij mee Clown . Hij zit ook gewoon netjes en stevig. Ligt denk ik puur aan je hoofd. Hij is alleen niet zo mooi meer, en hoop eigenlijk eens over te stappen op die van HH.

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:25

Ik heb ook een Casco,
maar ben eigenlijk totaal niet tevreden Bloos

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:45

Marije_jiplover schreef:
Ik heb de mijne gekocht bij Vrielink in Apeldoorn, maar ze verkopen hem iig ook bij Mr Ed in Maasland en naar ik heb horen zeggen ook bij Heja in Garderen en Van Rijs in Zevenhuizen.

Heb je een foto van die cap? Of een internetsite?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:28

Ik heb een Casco New Master en die zit mij echt geweldig. Ik voel niet eens dat ik hem draag. Zoals gezegd: er zijn behoorlijk wat modellen van Casco en het ene model is het andere niet. Knipoog

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:33

heb je er een foto van karin?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:13

Dit is de zwarte (voor mensen die een 'traditionele' kleur willen):

Afbeelding

De kleuren die verkrijgbaar zijn, vind je op http://www.casco-helme.de/default02.htm en dan klikken op 'New Master'.

Dit is de mijne, uiteraard een blauwe:

Afbeelding

Aan de achterkant is genoeg ruimte voor een knot:

Afbeelding

Maar goed, je moet ervan houden. Hij valt vooral in de smaak bij enduranceruiters, SGW-ruiters en menners. Knipoog

Overigens is een cap iets heel persoonlijks. Wat de een fijn vindt zitten, kan een ander verschrikkelijk vinden. Zo was ik op zoek naar een Troxel en ik vond de Legacy Gold die Marije_jiplover hierboven beschrijft. Die zat mij helemaal niet fijn, ik voelde de bevestigingspunten van de kinband tegen mijn slapen prikken. De New Master van Casco zat meteen goed.

Overigens heb ik vier jaar met een Horka Airstream gereden en ik had hetzelfde probleem als Marije. Bij mij zat-ie wel iets steviger, maar vergeleken met de Casco die ik nu heb was het maar een 'los' dingetje.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 23:05

horka is niet echt mijn merk, hij is te rond voor mij Lachen
Ik ben min of meer verbonden aan de traditionele kleur ivm de dressuur Knipoog maar hij ziet er goed uit Ja