Stal kapot slaan, straffen of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Re: Stal kapot slaan, straffen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:32

Mariek87 schreef:
Ik zou zorgen dat ik in de buurt was wanneer er eentje bij langs loopt en ze dus dit gedrag toont, en dan zal ik haar toch eens even goed op haar flikker gaan.
Het lijkt mij in dit geval absoluut niet dat het paard zich bedreigd voelt dus ze mag hierom best gestraft worden, ze hoeft de boel niet af te breken daar.

Dan zal ze het waarschijnelijk nog als nog negatiever ervaren als er een ander paard langskomt.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:00

Miss_Blimm schreef:
Mariek87 schreef:
Ik zou zorgen dat ik in de buurt was wanneer er eentje bij langs loopt en ze dus dit gedrag toont, en dan zal ik haar toch eens even goed op haar flikker gaan.
Het lijkt mij in dit geval absoluut niet dat het paard zich bedreigd voelt dus ze mag hierom best gestraft worden, ze hoeft de boel niet af te breken daar.

Dan zal ze het waarschijnelijk nog als nog negatiever ervaren als er een ander paard langskomt.

Ohja dat is ook wel zo, dan zou ik gewoon naar haar toelopen wanneer ze dit negatieve gedrag vertoont en haar gaan aaien, zodat ze zich op haar gemak voelt.

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:03

hey

ik weet niet of je moet straffen of niet maar ik heb wel een oplossing dat ze geen gaten trapt of haar benen bezeert....

er zijn van die redelijke dikke matjes te koop en die hang je aan de muur....dat dempt de klappen en is ook stukken beter voor je paard omdat het mee veert. Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:21

Ik heb ook een (jong) paard gehad dat zo ontzettend tegen de muren schopte.
Het begon met voeren, en het eindigde met 's nachts tegen de muur (en soms zelfs tegen de golfplaten) rammen omdat madam weer eens haar nukken had.
Op een gegeven moment lag de hele buurt er wakker van.

Ik heb het 'opgelost' door de tuinslang bovenlangs haar deur vast te maken en telkens als ze zo tekeer ging de kraan even open te draaien.
Dat heeft best goed geholpen Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:44

Zoiets heeft Sjuim ook wel eens gedaan.........

Rubberen matten werken...........

Maar als ze zichzelf kapot slaat dan kan je denken aan kluisters

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:46

Oscar: ik vind het een goede oplossing!
Als je paard jou maar niet ziet , heb ik zo'n idee.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:03

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:03

Ook ik heb een (oudere) merrie die werkelijk de stukken uit haar hoeven sloeg tegen de stalwanden. Daarbij sloeg ze met haar tanden tegen de tralies.

Ik heb haar nooit voor 'gestraft', toen ze bij mij kwam was ze al erg gefrustreerd, bang voor mensen/mannen, klapperde met haar lip, erg angstig enz.
Ik heb rubberen matten in haar stal gemonteerd, ook voor de tralies.

Ze is erg dominant en maakt het haar levensdoel om eeuwig tussen m'n ruin en m'n andere merrie in te blijven staan. Om haar ter wille te zijn plaatste ik haar dus ook in een stal tussen beide paarden in.
Per toeval echter moest ik haar even in een andere stal zetten, aan de buitenzijde, naast die van de ruin. (ipv het midden).
Dit was voor ons de oplossing; ze trapte niet meer, sloeg niet meer met haar tanden tegen de tralies....stond lekker naast d'r ruintje en kon de andere merrie (bijna) niet meer zien. Binnen een jaar is het een ander paard geworden.

Ik geloof niet in het straffen van het paard...weet zeker dat er een oorzaak achter zit waarom het dier zo doet...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:07

JOngens dit topic is 9 maanden oud

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:39

Citaat:
JOngens dit topic is 9 maanden oud

Hahahahahahah.. en ik had geen zin alles te lezen, zette mijn links erbij voor meer info.
Nou..zal dan wel een slotje op gaan???

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:23

Ik zet inderdaad een slotje . Is een best oud topic.