Voor de verslaafde paarden zouden er ook pepermunt likstenen moeten komen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LPtjuh schreef:kunnen wij toch blij zijn dat er in fruit gelukkig ook geen suiker zit![]()
![]()
![]()
een paard kan af en toe heus wel een pepermuntje hebben hoor of een suikerklontje...
en over tanden poetsen, als wij een half jaar onze tanden niet poetsen zit ons gebit vol gaatjes.... bij paarden is dat niet zo, omdat ze hard voer eten (biks) dat helpt ook de aanslag van de tanden af te halen.
en anders kan je altijd nog je paard lekker 1 rol pepermunt per dag geven en dan zijn tanden poetsen!![]()
nog even over de laxerende werking ... wanneer gaat het bij een mens pas echt laxeren??? dat gebeurd dus secht niet na 5 perpermuntjes.. dus een paard van 700 kilo gaat echt niet meteen aan de diaree na 2 of 3 pepermuntjes

LPtjuh schreef:en die jongen die jij net noemt ... is die leke dag aan de diaree ??
waarschijnlijk niet ( tenzij hij allergisch is ) maar je gaat niet zomaar aan de diaree , ook an kauwgom zou je aan de diaree gaan , ik ging even tesetn na 3 pakjes op een dag nog steeds geen verandering hoor! ben maar gestopt... had b.t.w. wel spierpijn in mijn kaken

Japke_Z schreef:Orchid schreef:
Voor de verslaafde paarden zouden er ook pepermunt likstenen moeten komen
die zijn er ook al, die van Rockies zijn er in mintsmaak, krijgen die van mij wel eens....

Pattyrex schreef:er zal best veel suiker in zitten, maar je kan de tanden van een paard toch ook poetsen.. Ja toch?? als je het aanleertgewoon met water, of kindertandpasta (kindertandpasta kun je doorslikken, dus voor een paard zou dat denk ik ook niet kunnen) en vaak zit dáár ook nog pepermuntsmaak aan
Dat is mijn mening hoor..
, af en toe een pepermuntje kan best maar ik zou het verder bij paardeneten houden!
natuurlijk geen gelatine, dus ook goed voor mij
Japke_Z schreef:@ Orchid: jupz
Japke_Z schreef:o en kusia, je zegt dat je het gebit van een paard niet met die van een mens kan vergelijken, maar jij vergelijkt wel de spijsvertering van een paard met die van een mens, beetje hypcriet he?

misschien had ik beter een poll kunnen openen